A kisebb távol-keleti gyártóknak kedvez most a környezet a táblagépek piacán, amelyet az év eleje óta a white box szállítók vezetnek. Az Apple és a Samsung azonban már készül a nagy visszatérésre.

Kétszámjegyű visszaeséssel indították az évet a táblagépek piacának eddigi meghatározó márkagyártói, az Apple és a Samsung. Az ezen a területen még kisebb szállítóknak számító kínai Huawei, a TCL-Alcatel és a dél-koreai LG ellenben komolyabban növelni tudta piaci részesedését. A Huawei egy év alatt – igaz, alacsony bázisról indulva – közel 150 százalékkal emelte a szállításait, derül ki a Strategy Analytics friss elemzéséből. A trendet alátámasztják a Digitimes Research kutatásai is. A cég előrejelzése szerint a tavaly év 250 millió darabos értékesítése volt a csúcs. Az idei évre már közel 12 százalékos csökkenést prognosztizálnak. 2016-ra is a piac további szűkülését jósolják. A trend csak 2017-be fordul emelkedőre, de a piac az értékesített darabszám tekintetében még 2018-ban sem fogja elérni a tavalyi mennyiséget.    

Áramvonalasított Samsung-portfolió, céges felhasználókra építő Apple

Az idei első negyedévben éves összevetésben 8 százalékkal esett vissza a táblagépek globális értékesítése. A Strategy Analytics elemzése szerint viszont a már említett vezető márkák 2015-öt a visszakapaszkodás és a konszolidáció évének tekintik, mert bíznak ezeknek az eszközöknek a további piaci lehetőségeiben.

A Samsung például arra készül, hogy áramvonalasítsa termékportfolióját, amely jelenleg túlzottan széles. A jövőben az ebben a szegmensben eddig a legjobban teljesítő középkategóriás, illetve az olcsóbb készülékekre koncentrál, mint amilyen a Tab S, a Tab 4, vagy az új Tab A. A koreai gyártó ezzel egyidejűleg csökkenti az ezen termékekre szánt K+F kiadásait is.

Az Apple erőteljes marketing kampányt kezdett, hogy az ötik negyedéve tartó folyamatos visszaesés után ismét növelje tableteladásait. Ebben segíthet az IBM-mel kötött MobileFirst parnterség, amely a táblagépek vállalati felhasználásának a felfuttatását célozza, de a még bevezetésre váró újabb modellek kapcsán néhány új alkalmazásról is felröppennek időnként pletykák. Nemcsak az Apple akar a jövőben jobban építeni a céges felhasználásra, hanem a lakossági piac gyengélkedése miatt a legtöbb más táblagép gyártó is e felé az ügyfélkör felé kíván fordulni.

Kínán kívül is terjeszkednek a white-box szállítók

Ami a második félévi várakozásokat illeti, a Digitimes Research szerint a márkagyártók közül a Samsung mellett az Asus, a Lenovo és a Toshiba is redukálta tabletkínálatát, hogy ezzel is csökkentse a költségeit. A HP és a Dell pedig a megrendelések folyamatos csökkennésével küzd.

A globális tabletpiac, 2015 első negyedév | Create infographics

Az Asus az idén mintegy 10 millió tabletet tervez piacra dobni. Ezel a mennyiséggel azonban ez az üzleti szegmense várhatóan egy ideig még veszteséges marad. A költségcsökkentés első lépéseként a közelmúltban átfazonírozta tabletekre vonatkozó marketingstratégiáját: a korábban többféle néven futó – Transformer Pad, Fonepad, MeMO Pad és Vivo Tab – modelljeit a jövőben a ZenPad márkanév alá vonja össze. A Lenovo az év második felétől a belépőszintű Wi-Fi-s és a telefon funkcióval felszerelt  modellek felé fordul.

A nagy nyertesek az ún. a white-box vendorok, melyek egyre erőteljesebben terjeszkednek Kínán kívül is. Ezek a vállalatok márkajelzés nélküli készülékeket gyártanak, melyek akár országonként is eltérő márkajelzéssel kerülnek forgalomban. A szakértők szerint azonban legtöbbjük nem tudna profitot termelni az Intel segítsége nélkül. Az Intel már tavaly erőteljesen beszállt ezeknek a gyártóknak a fejlesztéseibe, és nemcsak technológiával, hanem pénzzel is.

Konzumer tech

Japán lesz az OpenAI ázsiai főhadiszállása

Az amerikai és japán kormányközi megállapodásokat követően a ChatGPT fejlesztője is irodát nyit Tokióban.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.