A 271 millió felhasználó többet fialt, mint várták. Mindenki örül a második negyedévi 312 millió dolláros bevételnek.

Megugrottak a Twitter bevételei a tavalyi második negyedévhez képest: míg tavaly a június 30-ával zárult negyedévben 139 millió dollárt, idén ugyanebben az időszakban 312 milliót könyvelhetett el a cég.

Ez persze ahhoz még kevés volt, hogy nyereséget is termeljen: a veszteség meghaladja a 144,6 millió dollárt. Ennek ellenére a befektetők örömmel fogadták a tegnapi gyorsjelentést, mindenekelőtt azt, hogy az eredmények meghaladták az elemzői várakozásokat. Azok ugyanis csak 283 millió dollár bevétellel számoltak.

Érdekes, hogy a megugró veszteségek ellenére – ebben a negyedévben több mint háromszorosát hozták össze a tavalyi mínusznak (akkor 42,2 millió dollár volt a veszteség), ám az egyszeri tételektől megtisztított eredmény már pozitív, ha elég soványka is: 14,5 millió dollár, azaz egy Twitter részvényre mintegy 2 cent nyereség jut, ami szintén jó hír, főleg annak függvényében, hogy az elemzői várakozás 1 centes veszteség volt.

Jót tett a világbajnokság

A cég közleményében is kiemeli, hogy a bevételek növekedését nagyban segítette a brazíliai világbajnokság, amihez egy sor szolgáltatást is fejlesztettek. Mint azt korábban megírtuk, egyes meccsek hatalmas forgalmat generáltak (http://bitport.hu/a-meccs-amin-az-osszes-twitter-rekord-megdolt) az oldalon. Ugyanakkor a felhasználók számának növekedése lassult, a bővülés meghaladta a várakozásokat: jelenleg átlagosan havi 271 millió aktív twitterezővel számolnak. De talán ennél is fontosabb adat, hogy közülük havonta átlagosan 211 millióan (az összes felhasználó 78 százaléka)  mobilról érik el az oldalt.

A Twitter bevételei, 20142013 második negyedév (millió USD) | Create Infographics

Több új hirdetési formával is próbálkoznak a mikroblog oldalon, de nagy lehetőséget látnak az online kereskedelem területén is. Májusban vezették be például azt az újítást, hogy speciális hashtagek segítségével indíthatnak vásárlást a twitterezők az Amazonon.

Szintén jót tett a cégnek a külföldi terjeszkedés, ami elsősorban a helyi hirdetési igények kielégítését célozza. Ehhez fejlesztettek egy önkiszolgáló hirdetési platformot is elsősorban a kkv-k igényeihez igazítva.

A külföldről származó bevételei egyébként jobban is nőttek, mint a teljes bevétel: 168 százalékos bővüléssel 102 millió dollár volt ez a tétel a negyedévben, azaz külföldről származott a teljes bevétel harmada.

Arccal a mobil platformok felé

A felhasználási szokások tükrében érthető, hogy a cég egyik fő erőssége a mobil. A felhasználóit folyamatos újításokkal próbálja még inkább a mobil platformok felé terelni, például azzal, hogy márciusban egyszerűsítették a mobilról történő fotófeltöltést. Ezzel párhuzamosan a mobil hirdetési lehetőségeket is bővítették.

Hogy a stratégia sikeres, jól mutatja, hogy miközben az idei második negyedévben 129 százalékkal növelte az egy évvel korábbihoz képest a hirdetési bevételeit, az ebből begyűjtött 277 millió dollár 81 százaléka származott mobil hirdetésekből.

A Twitter amúgy is drága részvényei emelkedtek a gyorsjelentés közzététele után, ami arra utal, hogy a piac komoly növekedést vár a cégtől.

Közösség & HR

A Meta elintézné, hogy dinoszauruszok mászkáljanak minden osztályteremben

Még az ősszel megérkezhetnek az oktatási célú eszközök a Quest platformhoz, a gyártó pedig már azt magyarázza, hogy hatékonyabb virtuálisan bejárni egy múzeumot, mint ténylegesen elmenni oda.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.