A világ legértékesebb márkája sokáig az Apple volt, idén azonban trónfosztás történt a Brand Finance kutatása szerint. A legjobb tíz mezőnyét továbbra is kisajátítja magának a techszektor.

A világcégek márkáit számos kutatás igyekszik dollárban kifejezett értékben kifejezni és ebből tetszetős listákat gyártani. Az idei szezont a Brand Finance Global 500 elnevezésű tanulmánya [pdf] nyitja, ráadásul rögtön egy vaskos meglepetéssel az élen. 

Megromlott az alma

A tavalyi listát még utcahosszal vezető Apple ugyanis, ha csak minimális különbséggel is, de kénytelen volt átadni az első helyet. A 2017-es toplista élén a Google áll, amelynek brandértékét a szakértők közel 110 milliárd dollárra becsülik jelenleg. Ez a tavalyi 88 milliárdnál majdnem 25 százalékkal jobb eredmény. A helycseréhez viszont ez egyáltalán nem lett volna elég, hiszen az Apple brandjét tavaly még majdnem 146 milliárd dollárra taksálták. A cupertinói alma azonban egy év alatt 27 százalékot romlott, ez pedig pont elég volt az elsőség elvesztéséhez. Sőt majdnem az ezüst sem lett meg, hiszen az Amazon másfélszeresére növelte márkaértékét, és már alig marad el az Apple-től.
 

A 10 legértékesebb márka a Global 500 kutatása alapján


Ha megnézzük a legjobb (legdrágább) tíz mezőnyét, szembetűnő az informatikai és telekommunikációs szektor túlsúlya. A Top10-be mindössze a kiskereskedelmi láncot üzemeltető Walmart és a kínai ICBC bank került. Utóbbi sarkában viszont egy szintén kínai telkót találunk, szóval a Walmart majdnem egyedüli kivétel lett az IKT-s házi versenyben.

Országokra bontva az élmezőnyt szintén felborul az asztal, hiszen a tízből nyolc brand székhelye az Egyesült Államokban található. A kínai bank mellett a dél-koreai Samsung a kakukktojás. Ha nagyon pontosak akarunk lenni, utóbbi egyébként csak részben tekinthető technológiai márkának, hiszen a konglomerátumnak a hajóipartól a pénzügyi szolgáltatásokon át az építőiparig rengeteg szektorban van érdekeltsége.

Nem okozott viszont megelepetést az évről évre egyre hatalmasabb tényezővé váló Facebook szereplése. Mark Zuckerber birodalma immár a kilencedik legértékesebb brandnek számít a világon. A közösségi hálózat ikonikus betűje 12 hónap alatt több mint 82 százalékkal erősödött és per pillanat 62 milliárd dollárt ér a becslések szerint. Mindenképpen említést érdemel, hogy a Facebook úgy volt képes tronymagasan a legdinamikusabb fejlődésre a nagyok között, hogy messze ez a cég költ a legkevesebbet marketingre.

Máshol még az Apple az úr

Ahogy a bevezetőben említettük, nem a Global 500 az egyetlen ilyen típusú lista a világon. Igaz, a többieknél még nincs 2017-es kimutatás, de mivel a Brand Finance idén februári adatokkal dolgozott, ezért nem teljesen értelmetlen a mostani listát a többiek tavalyi felmérésével összevetni.

Ezek alapján azt látjuk, hogy mind az Interbrand, mind a Forbes aktuálisan legfrissebb táblázatában még az Apple vezet. Azonban elképzelhető, hogy ha utóbbiak kihozzák idei listájukat, már náluk is fordul a kocka, és előz a Google (vagy esetleg egy másik márka).

Piaci hírek

Kínában már tudnak valamit az Apple MI-s szervercsipjéről

A pletyka forrása egy Weibo-felhasználó, aki korábban is bizonyította: jó helyekről informálódik Apple-ügyekben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.