Éppen március 15-én mutatkozott be a Google Analytics 360 Suite szolgáltatáscsomag, amely a cég önálló termékeit egyesíti: összecsatornázza a Google Analytics Premium (mostantól Google Analytics 360 néven), az Adometry (innentől Attribution 360) és a vállalati szintű Tag Manager eszközeit, kiegészítve néhány újdonsággal (Audience Center 360, Data Studio 360, Optimize 360).
Követik a szaporodó képernyőket
A Google elképzelése szerint a marketingeseknek új eszközökre van szükségük, hogy hatékonyan dolgozhassanak a "többképernyős világban", ahol a fogyasztók különféle informatikai eszközöket birtokolnak és használnak folyamatosan, sokan azonban még a desktop-korszakból származó módszerekkel és eszközökkel próbálják követni a konverziós folyamatokat. Eszerint a kihívás ma már nem az, hogy még több adatot kellene gyűjteni, hanem az, hogy értéket (értsd: eladásokat) kell teremteni a felbukkanó és gyorsan el is tűnő lehetőségekből.
A hat különböző alkalmazást integráló Analytics 360 Suite elsősorban az egyszerűséget célozza, mivel a túlságosan komplex megoldásokat sokkal kevesebben hajlandók használni; bár a szolgáltatáscsomag elképesztő mennyiségű adathoz enged hozzáférést, mindezt igyekszik azonnal és közvetlenül hasznosítható információvá alakítani és megjeleníteni.
Ezek kerültek a csomagba
A szolgáltatás alapja maga az Analytics 360, vagyis a márkaváltáson átesett Analytics Premium, amely továbbra is a Google rendelkezésére álló statisztikus adattömegbe nyújt bepillantást. Ehhez csatlakozik az Audience Center 360 adatmenedzsment-platform, amely egyrészt integráltan működik a Google saját eszközeivel, de harmadik féltől (például CRM rendszerekből) származó adatforrásokat is kezel.
forrás:google.com/analytics
Az Optimize 360 lényegében az A/B tesztek futtatást könnyíti meg az ügyfelek oldalain, míg a Data Studio 360 az a vizualizációs eszköz, amely a tényleges megjelenítésért és analitikai funkciókért felel. A TechCrunch-nak nyilatkozó Google-vezető ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a Data Studio 360 a Google Docs megosztási és kollaborációs technológiáira épült, amelyek alatt saját analitikai platformjuk, a BigQuery dolgozik.
Még a tavasszal megérkezik minden
Az átnevezett szolgáltatások kivétel nélkül új funkciókkal is bővültek, a csomag új tagjai, vagyis a Tag Manager, az Audience Center, a Data Studio és az Optimize, limitált béta verzióban érhetők el. (A 2014-ben felvásárolt Adometry egyébként a cég szerint "egészen az alapjaitól épült újra".) A változásokat fokozatosan, a következő hónapok során vezetik be, az ügyfelek ez idő alatt csatlakozhatnak a bétához. Az árazásról egyelőre nem sokat tudni, de az árképzés alapja a felhasználók száma és a szolgáltatások igénybevételének gyakorisága lesz.
A Google saját bevallása szerint három évig dolgozott az Analytics Suite 360 megjelenésén, és a szolgáltatáscsomaggal jelenlegi legjobb technológiáit kínálja majd az előfizetőknek. Ezzel a társaság teljes súlyával beszáll a "marketing cloud" iparágban zajló versenybe, ahol olyan riválisokkal szemben kell majd bizonyítania, mint amilyen a Salesforce, az Oracle vagy az Adobe.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak