A keresőóriás új terméke egyetlen szolgáltatásban egyesíti vállalat különféle analitikai eszközeit, a cél konverziós folyamatok átláthatósága és hatékonyabb elemzése.

Éppen március 15-én mutatkozott be a Google Analytics 360 Suite szolgáltatáscsomag, amely a cég önálló termékeit egyesíti: összecsatornázza a Google Analytics Premium (mostantól Google Analytics 360 néven), az Adometry (innentől Attribution 360) és a vállalati szintű Tag Manager eszközeit, kiegészítve néhány újdonsággal (Audience Center 360, Data Studio 360, Optimize 360).

Követik a szaporodó képernyőket

A Google elképzelése szerint a marketingeseknek új eszközökre van szükségük, hogy hatékonyan dolgozhassanak a "többképernyős világban", ahol a fogyasztók különféle informatikai eszközöket birtokolnak és használnak folyamatosan, sokan azonban még a desktop-korszakból származó módszerekkel és eszközökkel próbálják követni a konverziós folyamatokat. Eszerint a kihívás ma már nem az, hogy még több adatot kellene gyűjteni, hanem az, hogy értéket (értsd: eladásokat) kell teremteni a felbukkanó és gyorsan el is tűnő lehetőségekből.

A hat különböző alkalmazást integráló Analytics 360 Suite elsősorban az egyszerűséget célozza, mivel a túlságosan komplex megoldásokat sokkal kevesebben hajlandók használni; bár a szolgáltatáscsomag elképesztő mennyiségű adathoz enged hozzáférést, mindezt igyekszik azonnal és közvetlenül hasznosítható információvá alakítani és megjeleníteni.

Ezek kerültek a csomagba

A szolgáltatás alapja maga az Analytics 360, vagyis a márkaváltáson átesett Analytics Premium, amely továbbra is a Google rendelkezésére álló statisztikus adattömegbe nyújt bepillantást. Ehhez csatlakozik az Audience Center 360 adatmenedzsment-platform, amely egyrészt integráltan működik a Google saját eszközeivel, de harmadik féltől (például CRM rendszerekből) származó adatforrásokat is kezel.
 



forrás:google.com/analytics


Az Optimize 360 lényegében az A/B tesztek futtatást könnyíti meg az ügyfelek oldalain, míg a Data Studio 360 az a vizualizációs eszköz, amely a tényleges megjelenítésért és analitikai funkciókért felel. A TechCrunch-nak nyilatkozó Google-vezető ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a Data Studio 360 a Google Docs megosztási és kollaborációs technológiáira épült, amelyek alatt saját analitikai platformjuk, a BigQuery dolgozik.

Még a tavasszal megérkezik minden

Az átnevezett szolgáltatások kivétel nélkül új funkciókkal is bővültek, a csomag új tagjai, vagyis a Tag Manager, az Audience Center, a Data Studio és az Optimize, limitált béta verzióban érhetők el. (A 2014-ben felvásárolt Adometry egyébként a cég szerint "egészen az alapjaitól épült újra".) A változásokat fokozatosan, a következő hónapok során vezetik be, az ügyfelek ez idő alatt csatlakozhatnak a bétához. Az árazásról egyelőre nem sokat tudni, de az árképzés alapja a felhasználók száma és a szolgáltatások igénybevételének gyakorisága lesz.

A Google saját bevallása szerint három évig dolgozott az Analytics Suite 360 megjelenésén, és a szolgáltatáscsomaggal jelenlegi legjobb technológiáit kínálja majd az előfizetőknek. Ezzel a társaság teljes súlyával beszáll a "marketing cloud" iparágban zajló versenybe, ahol olyan riválisokkal szemben kell majd bizonyítania, mint amilyen a Salesforce, az Oracle vagy az Adobe.

Közösség & HR

Nagy előrelépés a beszédértésben

A mesterséges intelligencia egyre közelebb kerül ahhoz, hogy úgy értelmezze az emberi beszélgetéseket, ahogyan azt mi tesszük.
 
Az Európai Unió adatvédelmi rendelete több éves huzavona után idén végleges formát öltött. Ezúttal az eddigi szabályozástól való eltéréseket, újdonságokat vesszük górcső alá.

a melléklet támogatója a KÜRT Zrt.

A VISZ az Infotér konferencián tárgyalta ki az IT-szakma képzési és munkaerő-piaci problémáit oktatási szakértők és cégvezetők segítségével.

2 millió forinttal díjazza a VISZ a legjobb középiskolát

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Pontosabban már előállt az Enterprise Advantage nevű lehetőséggel, de csak a jövő évtől lehet használni. Hatását Nagy Sándor (IPR-Insights) foglalta össze.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.