Egy hónappal előbbre hozta a Vodafone a lakossági szerződések hűségidejének egy évre való csökkentésére vonatkozó előírások teljesítését. Aki azonban a jövőben is szeretne "jóárasított" készüléket, továbbra is két évre szerződik.

Hivatalosan október 24-étől lép életbe az a törvényi szabályozás, amely alapján a határozott időtartamú, készülékvásárlást nem tartalmazó lakossági előfizetői szerződés legfeljebb 12 hónapos hűségidővel köthető meg. A közel hárommillió ügyféllel rendelkező Vodafone ma bejelentette, hogy már szeptember 18-tól lehetővé teszi ügyfeleinek, hogy a korábbinál kedvezőbb feltételekkel kössenek új szerződéseket, vagy hosszabbítsák meg érvényes előfizetéseiket.

Díjmentes lesz a kártyafüggetlenítés, ha lejár a szerződés

Ez azt jelenti, hogy a tegnaptól megkötött egyéves szerződéseket is a kétéves hűségidőben foglalt tartalommal és tarifákkal lehet megkötni, a hűségidő lejártával pedig a tarifák nem változnak – mondta el Révész Balázs, a cég mobil szegmensért felelős marketing igazgatója.

A változás – a készülékvásárlást tartalmazó szerződések kivételével – az összes lakossági, flotta és mobilnet tarifával már rendelkező és szerződést hosszabbító, vagy új havidíjas előfizetést kötő ügyfélre vonatkozik. Új elem a szabályozásban még, hogy a határozott idejű előfizetői szerződés lejártát követően a szolgáltató, az ügyfél kérésére díjmentesen kell, hogy biztosítsa a szerződés alapján kedvezményesen vásárolt készülék kártyafüggetlenítését. Ez azonban csak a mostantól megkötött szerződésekhez vásárolt készülékeket érinti – figyelmeztettek a Vodafone szakemberei.

Onnantól, ha csak az ügyfél másképp nem akarja, a határozott időtartamú szerződés határozatlan idejűvé alakul át, de annak a havidíja nem lehet magasabb a korábban alkalmazott tarifánál, és a szerződési feltételek sem lehetnek hátrányosabbak az előfizetőre nézve, mint előzőleg. A változás nem érinti a még le nem járt szerződések hűségidejét.

Még mindig nagy vonzerő a készüléktámogatás

Lapunk kérdésére Révész Balázs elmondta, hogy a változások nyomán nem tartanak attól, hogy nagyobb lesz a lemorzsolódás, mint eddig volt. Ez még akkor sem lett nagyobb, amikor a Telenor bevezette a hűségidő nélküli és tényleg korlátlan adatforgalmat.

Felmérések szerint egyfelől a hazai előfizetők szolgáltatócserélési hajlandósága nem túl nagy, másfelől az ügyfél-elégedettség a három hazai szolgáltató közül a Vodafone-nál bizonyult eddig a legmagasabbnak, a 36 százalékos mutató 14 százalékponttal jobb, mint a soron következő versenytársé.

Ami a jövőt illeti, a szakember elmondta, hogy a havidíjas ügyfeleknek jelenleg a 88 százaléka vállalt valamilyen hűségidőt, ez szerinte az új szabályozás érvénybe lépésével maximum 70-75 százalék körülire eshet vissza.  Megmaradnak a kétéves szerződések is, mert még mindig igen komoly vonzerő a készüléktámogatás. A Vodafone-nál a havidíjasok 54 százaléka vett a szolgáltatással együtt telefont is, ez várhatóan a jövőben sem nagyon változik. Amúgy a tapasztalatok szerint Magyarországon 2,5-3 évenként cserélnek mobilt az előfizetők.

A Vodafone-nál üdvözlik a hatóság döntését, hogy az új keretek meghatározásánál figyelembe vették a szolgáltatók véleményét is a határozott idejű szerződések kétoldalú hasznáról, és megtartható maradt a készülékvásárlással egybekötött szerződéseknél a korábbi két év.

Véleményük szerint a határozott idejű szerződések kiszámíthatóságot biztosítanak az operátoroknak és az ügyfeleknek egyaránt, mert az adott időre garantálják a feltételek változatlanságát. Ezáltal az ügyfelek és a szolgáltatók egyaránt jobban tudnak tervezni a költségekkel, illetve utóbbiak a bevételekkel is, amit elengedhetetlennek tartanak a beruházások, fejlesztések tervezéséhez. Egy év belátható és pénzügyileg is tervezhető – vélekedtek a Vodafone szakértői.

A hűségidőnél fontosabb a szolgáltatás hang és adattartalma

Érdekes eleme a hűségidő kérdésének, hogy a Vodafone tapasztalatai szerint egy adott szolgáltatás igénybevételénél az ügyfelek számára jobban számít a tarifacsomagban foglalt hang- illetve az adatmennyiség, illetve egy esetleges díjemelés, mint az, hogy ez egy-, vagy kétéves hűséggel jár-e.

A hűségidő változása, ami azért valamelyest befolyásolja az ügyfélmegtartás kérdését is, egy olyan időszakban érkezik, amikor a szolgáltatók már javában készülnek az új szereplő, a Digi megjelenésére.

Ezzel kapcsolatos kérdésünkre a Vodafone szakemberei egyelőre annyit mondtak, hogy a cég pénzügyi évének utolsó negyedévére, vagyis január-márciusra várják a konkurens belépőjét, ami már - mint arról többször is beszámoltunk - elég régóta húzódik.

Szakértői vélemények szerint a 4G-s hálózat kiépítésére alkalmas frekvenciákat megvásároló Diginek a hangpiacon különösen fel van adva a lecke. Az alapvetően adatforgalomra alkalmas spektrumokon a megfelelő hangminőséghez, vagy eleve az LTE hangot is tudó, ma még gyér választékú és meglehetősen drága készülékkel rendelkező ügyfelek juthatnak, vagy a köztes VoIP-megoldással előállított 4G hang jöhet, de ennek a minősége ma még kívánnivalókat hagy maga után, nagyjából úgy, mint az korábban a vezetékes piacon történt.

Ott van persze még a belföldi roaming lehetősége, vagyis, hogy a Digi konkurens szolgáltatóknak fizessen a 2G, 3G hálózatokon való hangtovábbításért, a kisebb tudású készülékek kiszolgálására. Erről azonban egyelőre meglehetősen keveset lehet még tudni.

(Nyitókép: MTI/Mohai Balázs)

Mobilitás

Ők most a világ technológiai vezetői

Az IT világ száz legbefolyásosabb vállalatának csúcsán történt némi változás, de azért az igazán nagy nevek továbbra is vezető pozícióban maradtak.
 
Hirdetés

Nagy kihívás blockchain szakértőt találni, pedig már van rá igény

Ha kell, projekt alapon, ha kell, klasszikus fejvadász módjára közvetíti az itthon is nagy számban keresett informatikai szakértőket a Bluebird International Zrt.

Hogyan alakítják át a munkaerőpiacon bekövetkezett változások a HR-cégek tevékenységét? Milyen új eszközök és módszerek jelennek meg a fejvadászatban?

a melléklet támogatója a Bluebird

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.