Talán most tényleg vége a 2007-től eredeztethető vitának a két óriáscég között. A felek peren kívüli egyezség keretében megállapodtak arról, hogy az SAP mintegy 359 millió dollár kártérítést fizet az Oracle-nek a TomorrowNow-nál történt jogsértések miatt.
Hosszú annak sora...
Az SAP 2005 elején vásárolta fel a TomorrowNow-t, amely elsősorban a PeopleSoft és J.D. Edwards termékek támogatására szakosodott. Akkor a cél elsősorban az volt, hogy a két utóbbi vállalatot megszerző Oracle-től ügyfeleket tudjanak elhappolni. A TomorrowNow például az Oracle ügyfelek SAP-ra történő migrálásában tudott segíteni. A TomorrowNow azonban nem létező ügyfelek nevében, nagyüzemben kezdte el letölteni a rendszerekhez kapcsolódó dokumentációkat és szoftvereket a megfelelő támogatási oldalakról. Ez természetesen az Oracle-nek is feltűnt, így a társaság 2007 márciusában a bírósághoz fordult meglehetősen nagyvonalú, 2 milliárd dolláros kártérítési igényével.
Az SAP elismerte felelősségét a TomorrowNow-alkalmazottak tevékenységéért, de az okozott kárt legfeljebb 400 millió dollárra becsülte. A bíróság 2010 novemberében mégis 1,3 milliárd dollárt, minden idők legmagasabb szerzői jogi kártérítését ítélte meg az Oracle javára. Az SAP szerint a licencdíjak feltételezett kiesése nem lehet a valós kár megállapításának alapja, és a második körben már a német szoftvergyártónak adtak igazat, amikor is 272 millió dollárban határozták meg az összeget, spekulatívnak minősítve az Oracle követelését. Az SAP vállalta az ügy 120 millió dolláros költségének megfizetését, amire azóta sort is kerített.
Az ügy itt még nem ért véget, mert az Oracle tovább ütötte a vasat. 2012 augusztusában ennek fejleményeként született is egy megállapodás, amelynek értelmében az SAP a fenti 120 millión felül 306 millió dolláros kártérítést fizetne az Oracle-nek. Ezt akkor az SAP ugyan túlzónak ítélete, de hajlott rá, hogy pontot tegyenek a régóta húzódó ügy végére. A megállapodás ellenére azonban az Oracle beadta a fellebbezését az 1,3 milliárdos rekord kártérítést elutasító döntés ellen. Ezt követően egy újabb bírósági döntés 356,7 millióban állapította meg a kárt.
Idén májusban pedig arról cikkezett a sajtó, hogy az Oracle új bizonyítékokkal szeretne előállni, melyeket az SAP belső kommunikációjából sikerült megszerezniük, és amely szerintük bizonyítaná kártérítési igényük nagyságának jogosságát. Az újra bíróság elé vitt ügy célja tehát továbbra is az 1,3 milliárd dolláros kártérítési igény érvényesítése volt.
Mindenki boldog
Ha ennyit nem is, de a korábbinál valamivel többet sikerült kicsiholni az SAP-ból. A hírek szerint a német szoftvercég 356,7 milliót, azaz a legutóbbi bírósági döntésnek megfelelő összeget, valamint 2,5 millió dollár kamatot fizet az Oracle-nek. Természetesen az amerikaiaké marad a perköltségekre megítélt és már régen kifizetett 120 millió dollár is.
Az egyezséget igyekezett mindkét fél a saját sikerének beállítani. Az Oracle az innováció védelmének ünnepeként és a befektetői érdekek jogos érvényesítéseként értékelte a megállapodást. Az SAP részéről viszont üdvözölték, hogy az Oracle felhagy a jogi csatározással, és eláll az irreállis jóvátételi igényétől.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak