Vége a lájkolj minket és nyerhetsz egy akármit típusú játékoknak. A Facebook új szabályzata szerint mostantól így nem lehet rajongókat gyűjteni.

Végre valódi, eredménnyel kecsegtető megoldást húzott elő a kalapból a Facebook, amikor mostantól egy tolvonással illegálisnak minősíti azokat az alkalmazásokat, amelyek lájkolásért cserébe engedik valamilyen nyereményjátékon indulni a felhasználókat. Az indok értelemszerűen az oldalak követői összetételének "minőségibbé" tétele, de egészen véletlenül azért ezzel a közösségi oldal bevétele is növekedhet.

Lájkolj és nyerj egy tésztaszűrőt!

A cég egy fejlesztőknek szóló bejegyzésében egy sor javítás, fejlesztés mellett, mintegy mellékesen arról is tájékoztatott, hogy megváltoznak a felhasználási feltételek. Egyrészt azoknál a játékoknál, amelyek kötelező vagy opcionális módon pénzt kérnek a felhasználóktól, mindenképpen fel kell tűntetni ezt a tényt az alkalmazás leírásában. Sokkal fontosabb viszont a másik módosítás, miszerint mostantól tilos bármiféle ösztönzéssel arra kapacitálni az embereket, hogy oldalakat lájkoljanak. Ez leginkább azokat a rendkívül elszaporodó akciókat érinti, ahol a cégek valamilyen ajándéksorsolást hirdettek, amelynél az oldal követése kötelező eleme volt az alkalmazás elérésének, és így az indulásnak is.

Mostantól kezdve egyáltalán nem lehet ilyen jellegű kampányba kezdeni. Azoknál az alkalmazásoknál, amelyek jelenleg ilyen feltételekkel futnak, 90 napot kaptak a fejlesztők, hogy alkalmazkodjanak az új szabályzathoz. Magyarul november 5-e után teljesen eltűnnek a közösségi oldalról a lájkvadász sorsolások.

A selejt bosszúja

Egy seregnyi vállalkozásnak így más dolog után kell néznie, hiszen valóságos iparág épült ki arra, hogy a nyereményjátékokra izguló facebookozókat tájékoztassák, hol mit lehet egy lájkért szerezni. Természetesen ezek a követők pontosan nulla megtérülést hoztak az adott cégnek, hiszen semmiféle érdeklődés, kapcsolat nem volt a játékot meghirdető oldal és a kizárólag az ingyen akármire hajtó felhasználó között. És mivel a Facebook egy ideje az aktivitáshoz köti az oldalak organikus elérést, így ezekkel a kamu rajongókkal csak maguk alatt vágták a fát a robbanásszerrűen megemelkedett követői számnak első körben valószínűleg önfeledten örvendező vállalkozások.

Az üzletszerű lájkolás egyik legelterjedtebb formáját a fenti változtatással valóban képes lehet felszámolni a Facebook, de ami a közösségi oldal szempontjából még fontosabb, ezzel újabb olcsó kommunikációs eszközt számol fel. Azaz a követőket nagy számban toborozni kívánó cégek nem tehetnek majd mást, mint befizetik magukat egy facebookos hirdetési kampányra. Nem kizárt, hogy ennek következtében lesznek hasonló sztorik, mint amilyet az amerikai Eat24 szolgáltatott nemrégiben.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.