Ahogy a mobil alkalmazások piaca egyre inkább az érett fázisba lép, úgy lesz egyre nehezebb lerángatni a mostani piacvezetőket a csúcsról.
Hirdetés
 

Néhány napja érdekes adatokat szemléztünk a comScore legutóbbi The Global Mobile Report jelentéséből, amelyekből kiderült, hogy a globális nethasználat a gyors felfutása elsősorban a mobil eszközök terjedésének köszönhető, sőt most szeptemberben a felhasználók már több mint negyed része már kizárólag ilyen készülékeken volt aktív világszerte.

A felhasználók ráadásul arányosan több időt is töltenek a mobil eszközökön, a webes felhasználás ilyen irányú változása pedig alapjaiban változtatja meg az egész digitális ökoszisztémát. A mobil appok már nagyobb adatforgalmat generálnak, mint a mobilos böngészők, és bizonyos tartalomkategóriák szintén a mobil platformokkal együtt mozognak.

Amikor nemrégiben mindenki azon ámult, hogy a Szingli Nap (a kínai Black Friday) idén novemberben 24 óra alatt 38,2 milliárd dollárnak megfelelő bevételt termelt az online kiskereskedőknek, akkor azt is érdemes hozzátenni, a megrendelések 91,2 százalékát valamilyen mobil képernyőn, jellemzően okostelefonon keresztül adtak le kínai a vásárlók.

Senki sem akar ezer appot nyomkodni

A comScore anyaga további trendeket is meghatároz, amelyek szintén említést érdemelnek. Az egyik, hogy a mobil alkalmazások használata egyre inkább koncentrálódik, vagyis a felhasználók átlagosan 10 alkalmazással töltik az appokra szánt idejük 96-97 százalékát – ezek nagy részét ráadásul mindenki egy viszonylag szűk körből választja ki magának.

Mivel a leggyakrabban elindított appok általában ott vannak a felhasználók kezdőképernyőjén, a "home screen" statisztikái sokat elárulnak a mobil alkalmazások népszerűségéről. Ilyen típusú hazai felméréssel még nem találkoztunk, de ebben a tekintetben valószínűleg a magyarországi felhasználók preferenciái sem különböznek nagyon sokban az amerikaiakétól. (Az ábra nagyítható.)
 

forrás: comScore / The Global Mobile Report


Ahogy a comScore ábráján is jól látszik, a legtöbben különösebb meglepetés nélkül a Facebookot és a Facebook Messengerét, a Google keresőjét, levelező- és térképszolgáltatását, a legnagyobb alkalmazásáruházakat, piactereket, üzenetküldőket és videós oldalakat tartják elengedhetetlenül szükséges alkalmazásnak.

Úgy tűnik, már kiosztották a lapokat

Ezek közül a mobilos idő majdnem felét egyetlen applikációra fordítják, háromnegyed részét pedig a top háromra. Mindezt úgy, hogy a mobil appokkal töltött idő a legtöbb helyen már hosszú ideje változatlan, ha éppen nem csökkent valamennyit, és az új alkalmazások letöltésére vagy kipróbálására való hajlandóság sem igazán növekszik tovább.

Ebből a comScore azt a kézenfekvő következtetést vonja le, hogy a mobil piac lassan az érett szakaszba kerül, és az új belépőknek ma már borzalmasan nehéz dolguk van, ha fel akarják borítani a meglévő erőviszonyokat. A felhasználás jelentős része a maroknyi vezető applikációra koncentrálódik, miközben az amerikai felhasználók 51 százaléka vagy a brit felhasználók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt hónapban egyetlen új appot sem töltött le a készülékére.

Ezzel együtt az is igaz, hogy az appokra épülő "mobile first" (vagy manapság akár már a "mobile only") felhasználási trend csomó új lehetőséget nyit meg a kiadók, a hirdetők vagy a digitális értékesítési csatornák előtt. A mobilos felhasználásra szánt idő növekedéséből a comScore szerint akkor profitálhatnak a különféle tranzakciós területek, ha átlépnek egy jól látható határt a felhasználói élmény és a bizalom építésében.

Mobilitás

Már nem a CIO-é a legjobban fizető IT-vezetői állás

Legalábbis Amerikában. A stratégiaalkotás és az IT-büdzsé menedzselése továbbra is az ő feladatuk, de eljött a specializálódás kora.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

Ehhez is a felhőszolgáltatások adják a nagy lökést, teret adva a kísérletezéshez.
A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.