Néhány napja érdekes adatokat szemléztünk a comScore legutóbbi The Global Mobile Report jelentéséből, amelyekből kiderült, hogy a globális nethasználat a gyors felfutása elsősorban a mobil eszközök terjedésének köszönhető, sőt most szeptemberben a felhasználók már több mint negyed része már kizárólag ilyen készülékeken volt aktív világszerte.
A felhasználók ráadásul arányosan több időt is töltenek a mobil eszközökön, a webes felhasználás ilyen irányú változása pedig alapjaiban változtatja meg az egész digitális ökoszisztémát. A mobil appok már nagyobb adatforgalmat generálnak, mint a mobilos böngészők, és bizonyos tartalomkategóriák szintén a mobil platformokkal együtt mozognak.
Amikor nemrégiben mindenki azon ámult, hogy a Szingli Nap (a kínai Black Friday) idén novemberben 24 óra alatt 38,2 milliárd dollárnak megfelelő bevételt termelt az online kiskereskedőknek, akkor azt is érdemes hozzátenni, a megrendelések 91,2 százalékát valamilyen mobil képernyőn, jellemzően okostelefonon keresztül adtak le kínai a vásárlók.
Senki sem akar ezer appot nyomkodni
A comScore anyaga további trendeket is meghatároz, amelyek szintén említést érdemelnek. Az egyik, hogy a mobil alkalmazások használata egyre inkább koncentrálódik, vagyis a felhasználók átlagosan 10 alkalmazással töltik az appokra szánt idejük 96-97 százalékát – ezek nagy részét ráadásul mindenki egy viszonylag szűk körből választja ki magának.
Mivel a leggyakrabban elindított appok általában ott vannak a felhasználók kezdőképernyőjén, a "home screen" statisztikái sokat elárulnak a mobil alkalmazások népszerűségéről. Ilyen típusú hazai felméréssel még nem találkoztunk, de ebben a tekintetben valószínűleg a magyarországi felhasználók preferenciái sem különböznek nagyon sokban az amerikaiakétól. (Az ábra nagyítható.)
forrás: comScore / The Global Mobile Report
Ahogy a comScore ábráján is jól látszik, a legtöbben különösebb meglepetés nélkül a Facebookot és a Facebook Messengerét, a Google keresőjét, levelező- és térképszolgáltatását, a legnagyobb alkalmazásáruházakat, piactereket, üzenetküldőket és videós oldalakat tartják elengedhetetlenül szükséges alkalmazásnak.
Úgy tűnik, már kiosztották a lapokat
Ezek közül a mobilos idő majdnem felét egyetlen applikációra fordítják, háromnegyed részét pedig a top háromra. Mindezt úgy, hogy a mobil appokkal töltött idő a legtöbb helyen már hosszú ideje változatlan, ha éppen nem csökkent valamennyit, és az új alkalmazások letöltésére vagy kipróbálására való hajlandóság sem igazán növekszik tovább.
Ebből a comScore azt a kézenfekvő következtetést vonja le, hogy a mobil piac lassan az érett szakaszba kerül, és az új belépőknek ma már borzalmasan nehéz dolguk van, ha fel akarják borítani a meglévő erőviszonyokat. A felhasználás jelentős része a maroknyi vezető applikációra koncentrálódik, miközben az amerikai felhasználók 51 százaléka vagy a brit felhasználók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt hónapban egyetlen új appot sem töltött le a készülékére.
Ezzel együtt az is igaz, hogy az appokra épülő "mobile first" (vagy manapság akár már a "mobile only") felhasználási trend csomó új lehetőséget nyit meg a kiadók, a hirdetők vagy a digitális értékesítési csatornák előtt. A mobilos felhasználásra szánt idő növekedéséből a comScore szerint akkor profitálhatnak a különféle tranzakciós területek, ha átlépnek egy jól látható határt a felhasználói élmény és a bizalom építésében.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak