A digitális hangrögzítés azonnal megjelenő hasznot eredményezhet a közigazgatási szervezetek munkájában: eltűnnek a manuális jegyzetelések, drasztikusan lecsökkenek a hangfelvételek archiválásának költségei is.
Az "IVSZ tagvállalatai a közigazgatás szolgálatában" sorozat az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége támogatásával jelenik meg.

Mos induló sorozatunkban a bemutatásra kiválasztott cégeknek olyan termékeket vagy szolgáltatásokat (esetleg komplett megoldásokat) kell felmutatniuk, ahol a haszon várható megjelenése egyértelműen megállapítható és számszerűen tervezhető a beszerzést elindító intézmény számára. A cégek bemutatása során elsősorban azokat az információkat igyekszünk kiemelni, melyek a közigazgatási szereplő számára a használhatóságot mutatják be.

Ennek megfelelően a cég tulajdonosi hátterét és történetét csak röviden mutatjuk be, inkább az általa biztosított megoldásokat és az igénybe vehető szolgáltatásait ismertetjük. Kiemelten foglalkozunk a bemutatott megoldások megtérülés-elemzésével, ezen belül – a TCO elvek szerint – bemutatjuk az összes tulajdonosi oldalon megjelenő költséget, és ezzel szembeállítjuk a hasznot, ami megjelenik a felhasználó vagy a tulajdonos oldalán.

Elsőként a bajai NICOpro Kft.-t mutatjuk be: a cég vezérterméke a Absonic digitális hangrögzítő rendszer család, amely több éve bizonyítja hasznosságát a közigazgatásban és a versenyszférában egyaránt. A termék lehetőségeiről Gyuris Csabával, a cég fejlesztőmérnökével beszélgetünk.

Gyuris Csaba a Gábor Dénes Főiskolán számítógépes alkalmazásfejlesztői szakirányon végzett informatikus mérnök. Jelenleg szoftverfejlesztőként dolgozik a NICOpro Kft.-ben, elsődleges feladata a digitális hangrögzítő szoftver fejlesztése Borland Delphi fejlesztői környezetben.
Korábban a Genius Group Rendszerház Kft. munkatársa volt szintén szoftverfejlesztő mérnök beosztásban. Meghatározó feladata a rendszerinformációk kinyerése hálózati környezetben, és azok adatbázisba rögzítése, megjelenítése.

- A közigazgatás szervezeteiben a naponta feldolgozandó információmennyiség nagy része beszédinformáció, amelyek egyrészt személyes jelenlét melletti megbeszéléseken (tárgyalásokon, előadásokon), másrészt telefonbeszélgetések során keletkezik. Ennek megfelelően szinte mindenütt felmerül a hanginformáció rögzítési, tárolási igénye a későbbi feldolgozás vagy archiválás érdekében. Az információ rögzítésének és kezelésének módja jelentősen befolyásolja a hatékonyságot mind a feldolgozás sebessége, mind a költségek terén – kezdte a beszélgetést Gyuris Csaba, a NICOpro Kft. szoftvermérnöke.

A tíz munkatárssal működő, 100-150 millió forint éves árbevétellel rendelkező cégnek a több mint 250 ügyfele között a minisztériumok, költségvetési intézmények, hivatalok, bíróságok, önkormányzatok, tűzoltóságok, egészségügyi intézmények egyaránt találhatók.

NICOpro Kft. A bajai székhelyű cég 1999-es megalakulása óta foglalkozik számítógépes digitális hangrögzítéssel. Megoldásokat kínál az egy mikrofonos és analóg telefonvonalas hangrögzítéstől a több száz csatornás analóg és digitális ISDN, VoIP vonalak valamint URH adó-vevő készülékek forgalmának rögzítéséig. Az Absonic digitális hangrögzítő rendszer család legfontosabb alkalmazási területei:
Megbeszélések, tanácskozások, előadások rögzítése.
Telefon-, rádiótelefon-, URH beszélgetések manuálisan vagy automatikusan vezérelt rögzítése, ezen belül előre programozható, automatikus mikrofon- és telefonfelvételek (dátumra és időpontra).
Üzenethagyás munkatársak és más személyek részére.
Közérdekű telefonhívások kezelése (rendőrség, bíróság, tűoltóságok, önkormányzat, ügyeletek, ügyfélszolgálatok, panaszirodák stb.). (x)

Beruházási költségek A beruházási költségek három csoportra bonthatók. Az egyik költségelem a szoftverek licencdíja, amely az igényelt funkcionalitástól és a felhasználók számától függ. A szoftverek nem igényelnek fenntartási költséget, és szoftverkövetési díj nincs meghatározva az értékesítéskor: a megvásárolt funkcionalitást tartalmazó új verziókat az ügyfelek térítésmentesen kapják. A hardverelemek garancián túli meghibásodása természetesen nem zárható ki, az ebből eredő éves költség becsült mértékét a fejlesztőmérnök a beszerzési érték körülbelül 2 százalékára teszi.

A költségek másik meghatározó csoportja az esetlegesen szükséges hardvereszközök beszerzési költsége (a rendszer használható a már meglévő infrastrukturával is), ide tartoznak a mikrofonos hangforrások és/vagy infokommunikációs (analóg, ISDN, IP telefon, rádiótelefon, URH adó-vevő, Skype stb.) kapcsolódásokat biztosító eszközk. A harmadik költségelem a bevezetés díja, amely a telepítések és az oktatások ellenértékét tartalmazza, ez várhatóan a beruházási összeg 10 százaléka körül alakul.

Fontos szempont, hogy egyszerre kell biztosítani a hitelességet és a könnyű kezelhetőséget: bár az eredeti felvett anyag manipulálásának megakadályozása érdekében saját kódrendszert használnak, de az eredmény konvertálható a szabványos wav, illetve mp3 formátumokra.

Bevezetés és oktatás A bevezetéshez minden esetben hozzátartozik a közigazgatás helyi informatikai szervezeti egységei és a rendszert kezelő munkatársak kiképzése. A rendszer használatára vonatkozó intézményi szintű előírásokat és szabályokat jelen esetben is a helyi szervezeti és működési szabályzatokba kell beépíteni.

Ehhez kapcsolódóan célszerű a közigazgatási eljárásról szóló törvény (Ket.) helyi végrehajtási utasításaiba is beépíteni az új lehetőségek használatát (például megengedni a helyi telefonos ügyintézést). Indokolt esetben, amennyiben azok részletes feladatleírást tartalmaznak, akkor a helyi közigazgatási szervezet munkatársainak munkaszerződését, illetve munkaköri leírását is célszerű kiegészíteni a vonatkozó szabályokkal.

Ez utóbbi két feladat (bevezetés, oktatás) részben vagy egészben elvégeztethető a megrendelő saját apparátusával vagy egy erre kiképzett központi, állami szervezet közreműködésével is – hangsúlyozta Gyuris Csaba. A bevezetés kockázatát jelentősen csökkenti, hogy lehetőséget biztosítanak egyhónapos próbafutásra, ami után a megrendelőnek elállási lehetősége van, tehát a saját tapasztalatai alapján dönthet a rendszer beszerzéséről.

Azonnali haszon A NICOpro Kft. fejlesztőmérnöke szerint a megtérülésre vonatkozó pénzügyi-gazdasági számításnál a következő elemeket érdemes figyelmbe venni: az érintett számítógépes munkahelyek száma, az egy közigazgatási munkatársnál a munkavégzéshez kapcsolódó, beszédinformáció átlagos napi időtartama, ebből a hanganyag kezelésére, feldolgozására fordított idő aránya. Hozzátette: a megoldásuk azonnal megjelenő hasznot eredményez a mindennapok munkájában a jegyzőkönyvezés, feladatkiosztás, adatszerűségek elemzése, igazolási-bizonyítási eljárások területén. Egyrészt felgyorsul a folyamat, másrészt nagy mennyiségű távmunka-lehetőség jelenik meg.

Mindemellett konkrét pénzügyi kihatással is rendelkező előnyök jelentkeznek: eltűnnek a manuális jegyzetelések, drasztikusan lecsökkenek a beszédinformáció jelenleg sokféle rögzítésének eszközrendszerén történő archiválási feladatok. A központi kormányzatban az ülések, tanácskozások, ügyfélkiszolgálások, megbeszélések és a panaszbejelentésekhez kapcsolódó telefonbeszélgetések ideje lerövidül, ez a jelentős időmegtakarítás pedig konkrét munkaidő megtakarításban jelenik meg.

Az önkormányzatoknál is hasonló előnyök jelentkeznek a közgyűlések, bizottsági ülések, különböző szintű vezetői megbeszélések, lakossági illetve céges kapcsolódású ügyintézői munkavégzések területén. Kiemelten hasznosítható a megoldás az állami illetve önkormányzati intézményeknél: oktatási intézmények, egészségügyi intézmények, közterület felügyelet, városüzemeltetési cégek (vízmű, városgazda szervezetek, panaszok-bejelentések) esetében.

Stratégiai célok A Bitport kérdésére Gyuris Csaba elmondta: megoldásuk a kormány stratégiai elképzeléseit megtestesítő átfogó tervekben és dokumentumokban foglaltak megvalósításának egyik fontos eszköze lehet. A közigazgatási eljárásokra vonatkozó legfontosabb jogszabály a Ket., amelynek teljesítéséhez alapvető a közigazgatás és az ügyfelek (állampolgárok, illetve vállalkozások) közötti kapcsolattartás szóbeli vonatkozásainak megfelelő kezelése és feldolgozása.

Hasonló fontosságú a közigazgatási intézményeken belüli irányításban, munkakapcsolatokban, munkaszervezésben a beszédinformáció egységes, gyors és hatékony kezelése. Mindenezek a célkitűzések több helyen is konkrétan szerepelnek a kormányzat stratégiai anyagainak (Magyary Program, Széll Kálmán Terv, Digitális Megújulás Cselekvési Terv) vonatkozó fejezeteiben is, de talán külön is érdemes megemlíteni a távmunka lehetőségek megteremtését és a bürokráciacsökkentés növekvő szükségszerűségét.


NICOpro Kft. A bajai székhelyű cég 1999-es megalakulása óta foglalkozik számítógépes digitális hangrögzítéssel. Megoldásokat kínál az egy mikrofonos és analóg telefonvonalas hangrögzítéstől a több száz csatornás analóg és digitális ISDN, VoIP vonalak valamint URH adó-vevő készülékek forgalmának rögzítéséig. Az Absonic digitális hangrögzítő rendszer család legfontosabb alkalmazási területei:
Megbeszélések, tanácskozások, előadások rögzítése.
Telefon-, rádiótelefon-, URH beszélgetések manuálisan vagy automatikusan vezérelt rögzítése, ezen belül előre programozható, automatikus mikrofon- és telefonfelvételek (dátumra és időpontra).
Üzenethagyás munkatársak és más személyek részére.
Közérdekű telefonhívások kezelése (rendőrség, bíróság, tűoltóságok, önkormányzat, ügyeletek, ügyfélszolgálatok, panaszirodák stb.). (x)

Kiszivárgott, hogy néz ki a Samsung Galaxy S8

Nem csak a küszöbön álló telefon külsejét láthatjuk, hanem kiderült az is, hogy újra forgalomba kerülhetnek a robbanó akkumulátoros Samsung Galaxy Note 7-ek.
 
Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Hirdetés

Kitörési pont a kkv-knak

Ahhoz, hogy Magyarország fejlődni tudjon, elengedhetetlen a kis-, és középvállalkozások növekedése. De mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön? Cikkünkből kiderül! (x)

Egy nemzetközi kutatás szerint a szoftvergyártók auditja nem tesz jót az innovációnak, és a versenyt is gátolja. Segítsen felmérni a hazai helyzetet!
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.