A helymeghatározással szűrt közösségi bejegyzések nagyban megkönnyíthetik a közvetlen vállalati kommunikációt.

Csak február óta működnek, mégis már számtalan nagy név igénybe veszi annak a startupnak a szolgáltatását, amely földrajzilag behatárolt területekről valós időben gyűjti össze a különböző közösségi csatornák nyilvános aktivitását. Ez a módszer új lehetőségekkel kecsegteti az ügyfelekkel direkt módon kommunikálni kívánó vállalkozásokat.

A hashtag nem elég

Abban semmi újdonság nincs, hogy a cégek igyekeznek begyűjteni minden, számukra releváns információt a közösségi hálózatokról. A Hyp3r csapata azt ismerte fel, hogy a felhasználók többsége nem használ a keresést segítő hashtageket, vagy éppen konkrétan nem is említi a szövegben az adott céget, amelyiknek termékéről, szolgáltatásáról éppen ír, így a bejegyzések jó része láthatatlan marad a hagyományos szűrőket használó rendszerekben. Saját mérésük szerint az idei Cannes Lions, azaz a reklámszakma legnagyobb eseménye alatt például a Twitteren és Instagramon közölt bejegyzések 42 százaléka nem tartalmazott egyetlen hashtaget sem. Pedig a közönségről mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy nem lenne az átlagnál jártasabb (és aktívabb) ebben a témában.  

A Hyp3r a különböző kereshető jelek helyett a helyszínt határolja körül és az onnan származó posztokat, képeket, egyéb megjelenéseket szűri. Ezek közül aztán az ügyfél eldöntheti, hogy melyekre és milyen módon kíván direkt válaszolni. Sportesemények, koncertek, hotelek mind-mind jó terepei lehetnek az ilyen időhöz és térhez kötött monitorozásnak.

Nagy nevek a partnerek között

Az ötlet egyik első felhasználója a Disney volt, amely az egyik vidámparkjában "elhangzott" közösségi információkra volt kíváncsi. A Disney elsősége nem véletlen, hiszen a cég ígéretes technológiai ötleteket felkaroló programjából emelkedett ki a Hyp3r. Ezen kívül azonban már több amerikai baseball- és kosárlabdacsapattal, valamint a Pepsivel is üzleti kapcsolatban van a bő féléves vállalkozás. 
 

Pokémont is segítenek találni: egy példa a kiválóan időzített, trendkövető direkt vállalati kommunikációra

 

Az egyik legérdekesebb ügyfél a Marriott szállodalánc, ahol láthatóan tudják, miként kell az új technológiákat kiaknázni. A cég mind a 4500 hoteljében bevezette a Hyp3r-féle monitorozást. Az így felbukkanó bejegyzések egy részénél csak tetszésnyilvánításokkal jelzik az ott tartózkodó posztolónak, hogy értékelik a megnyilvánulását, de mondjuk egy-egy születésnapi, vagy házassági évfordulós üzenetre már kézzel foghatóbb módon is reagálhatnak. Például ajándék pezsgő szervírozásával, de ha éppen nincs kihasználva, akár lakosztályba is költöztethetik a sima szobát foglaló, ünnepelni érkezett vendéget. De a legjobb példa talán a fenti képen látható, ahol a szállodai kommunikációt végző személy konkrét tippet is adott a szobájában Pokémont találó vendégnek, hogy hol kaphat el egy másik virtuális szörnyet a hotel közelében. A hatás nem maradt el.

Hullámok és kisiklások

Az ilyen jellegű, tényleg abszolút személyes kapcsolatfelvétel természetesen többszörösen kifizetődhet a vállalatok számára. Egyrészt a konkrét személy minden bizonnyal pozitív élményként raktározza el, másrészt a közösségi térben egy-egy ilyen akció többszörös hullámokat vethet. Egy frappáns válaszüzenet a Twitteren nem csak a cég csatornáján és az adott személy oldalán jelenik meg, hanem újraosztva ennél lényegesen nagyobb körhöz, akikből aztán szerencsés esetben később vásárló, ügyfél, partner is válhat.

Ugyanakkor ennek a fajta kommunikációnak megvan a kockázata is. Egyesek számára ijesztően hathat, ha mondjuk néhány perccel az után, hogy kitettek egy képet a kosárcsarnokból, hogy most hozták először meccsre a gyereket, rögtön kapnak egy gratuláló üzenetet magától a hazai csapattól. Ezt különösen azok érezhetik a személyes szférájuk megésrtésének, akik nincsenek tisztában sem azzal, hogy a különböző közésségi oldalakon mi és kiknek látható, illetve azzal sem, hogy milyen technológiai megoldások léteznek már ezek begyűjtésére.

Közösség & HR

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.