2013-ban indul az egységes segélyhívó rendszer

A mentők, a rendőrség és a tűzoltóság vezetőivel közösen tartott sajtótájékoztatóján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára elmondta: a kormány június 7-én döntött az egységes, ingyenesen hívható segélyhívó rendszer kiépítéséről, a projekt kivitelezését pedig újabb kormányrendelet szabályozza. A tervek szerint az ország két pontján, Szombathelyen és Miskolcon rendőrségi központokba futnak majd be a segélyhívások - számolt be róla az MTI.

Búcsúzik a 104, a 105 és a 107 Ha valaki most hívja fel a 112-es számot, és tűzesetet szeretne bejelenteni, az előbb a rendőrséggel tud kapcsolatba lépni, majd a rendőrség kapcsolja a tűzoltóságot. Jelenleg az ország 170 helyére fut be a 105-ös, a tűzoltóság segélykérő telefonszáma, míg az egységes, 112-es hívószám bevezetésével 20 helyen lesz irányítási központ. A rendőrségnél a 107-es hívószám szintén 170, a mentőknél a 104-es az ország 26 helyén fut be, ezért valamennyien megyei szintre, 20 helyre szorítják az irányítási központ számát.

Az új rendszerben a hívásokat tűzvédelmi, rendvédelmi és egészségügyi kérdésekben jártas operátorok fogadják majd. A bejelentéseket, a hívást fogadó szakember kérdéseire adott válaszokkal kiegészítve, egy úgynevezett intelligens adatlapra rögzítik, amely azonnal megjelenik a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság megyei rendszerén, így a lehető legrövidebb időn belül, pontos információk alapján indulhat útnak a segítség.

Gazdaságos irányítás Azokban az európai országokban, ahol már működik az egységes segélyhívó rendszer, költséghatékonyabb a bevetés irányítása, egyszerűsödik a szolgálatszervezés és az állománnyal való gazdálkodás. Amennyiben az egyik segélykérő központtal probléma történne, a rendszer akkor is zavartalanul működhet majd. Amennyiben határ menti településről fut be a hívás, az eddigi együttműködésnek megfelelően, ha szükséges, a szomszédos országok tűzoltóságait is segítségül hívhatják, vagy segítséget nyújthatnak a magyar tűzoltók.
a hónap témája: ügyfélkezelés

A kkv-k is nagyot robbanthatnak egy CRM-mel

Ehhez azonban nem csak egy jó szoftver, hanem szemléletváltás is kell az ügyfelekkel való kapcsolattartásban.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Korábbi mellékletek »
szakértői cikkek
Horváth Csaba

Munka közben is viseld a cégnél a saját eszközödet - 2. rész

A viselhető okoseszközök a vállalatoknál is megjelentek. A WYOD szabályozása kapcsán ezúttal a CIO feladatai kerülnek terítékre.

Szittya Tamás

2014 legfontosabb IT-biztonsági kérdései

A cégeknek gyorsan kell orvosolniuk az új technológiák kihívásait, különben veszélybe kerülnek a vállalati adatok és rendszerek.

Még több szakértői cikk »