Marketing kampányt sokféleképpen lehet indítani – lehet ugyanazt a hírlevelet küldeni mindenkinek, de eredményesebb személyre szabott ajánlatokat küldeni. Lehet ugyanazt az AdWords hirdetést megjeleníteni mindenkinek, de hatékonyabb ügyfélprofilok alapján célozni. Lehet egyszeri eladásokra játszani, de kifizetődőbb újraeladásra törekedni. Lehet mindezt MiniCRM nélkül csinálni, de nem érdemes. Miért nem? Az alábbiakból ezt tudhatja meg.
Kosárérték vs ügyfélérték
Egy bizonyos szintig lehet CRM nélkül működtetni a marketinget, de ahogy felerősödik a piaci verseny, több szereplő igyekszik ugyanazt olcsóbban kínálni, és ezek a szereplők mind ugyanazokat a fogyasztókat próbálják megcélozni hasonló helyeken. Ha csak egyedi tranzakciók generálására fókuszálunk, az értékesítési árbevétel duplázásához, a marketing költést is dupláznunk kell. Így viszont a profit ráta nem biztos, hogy növekszik, sokszor inkább csökken.
Ezért érdemes a megtérülést inkább ügyfélértéken (Customer LifeTime Value) mérni, és a különböző marketing csatornákat megosztani aszerint, hogy új ügyfelek szerzésére vagy meglévő ügyfelek aktiválására szolgálnak. A drágább csatornákat – online és offline hirdetéseket – új ügyfelek szerzésére, az olcsóbbakat – email és sms kampányok, retargeting – pedig érdemes a meglévő vevőkre irányítani. Ahhoz, hogy teljes mértékben kiaknázza az ebben rejlő lehetőségeket, szüksége lesz a MiniCRM-ben felépített ügyfélbázisára.
Úgy ismerje vásárlóit, mint a tenyerét
Minél többet tudunk vevőinkről, annál jobban tudjuk egyedi üzenettel megcélozni őket. A leggyakrabban meglévő vásárlói személyiségek – ügyfélperszónák – alapján szegmenseket lehet kialakítani, tulajdonságaikra pedig a MiniCRM-ben tárolt adatok alapján lehet következtetni. Milyen terméket vásárolt korábban? Milyen eszközt használ e-mailek olvasására? Férfi? Nő? Cégek esetében érdemes cégadatbázisból betölteni információkat, például árbevétel, alkalmazottak száma stb.
Kisebb adatbázisok esetén az ügyfelek kategorizálása még működhet manuálisan, ha viszont már tíz-,százezres, esetleg milliós adatbázisról beszélünk, az automata szegmentálás a megoldás. A MiniCRM – machine learning algoritmusok segítségével – képes ügyfélszegmensek meghatározására, az adatbázisban megtalálható minták felismerésével. Ezután pedig a rendszer automatikusan meg tudja határozni, hogy ki milyen vásárlói csoporthoz tartozik.
Ha egy érdeklődő bejelentkezett webshopunkba, még nem vásárolt, viszont mutatott valamilyen aktivitást, a rendszer vizsgálja, hogy milyen mintának felel meg, milyen típusú terméket keres. Ha Macbook eszközön böngészik, és prémium kategóriájú termékeket keres, valószínűleg "prémium vásárló" lesz. Ennek megfelelő ajánlattal kell őt ösztönözni a vásárlásra, és később sem érdemes alacsony árkategóriás készülékekről hírlevelet küldeni neki.
A MiniCRM folyamatosan tanul. Ha már kezdetben is sok adat áll a machine learning algoritmusok rendelkezésére, azonnal képesek mintákat felismerni, ha pedig nulláról kezdődik a folyamat, minél több az adat, annál jobb eredményeket tudnak hozni. Míg a Google Analytics statisztikákat, a MiniCRM – prediktív analitikával – személyreszabott előrejelzést biztosít.
Szegmentálás fontossága
Nem az számít, hogy egy marketing üzenet a legtöbb embert elérje, hanem az, hogy elég olyan embert érjen el, akit cselekvésre késztet. A "szőnyegbombázás" taktikát alkalmazó – teljes listára ugyanazt az üzenetet küldő – email kampányok nem hoznak elég bevételt, mivel az ajánlat nem érdekes a címzettek nagy részének, valamint égetik a feliratkozók listáját is, hiszen az emberek ignorálni fogják az olyan emaileket, amelyek nem nekik szólnak és előbb-utóbb leiratkoznak. A számtalan irreleváns hirdetés pedig csak fokozza a fogyasztók hirdetésblokkolók iránti igényét.
Jelentősen hatékonyabbak azok a kampányok, amelyek a lehető legtöbb szempontot figyelembe veszik az ajánlat kiválasztásánál. Ilyen szempont lehet a termékkategória (külön hírlevelek PC-hez, mobil eszközökhöz, házimozikhoz), árkategória, korábbiakkal kompatibilis eszközök és kiegészítők ajánlása. Nem kell azon gondolkoznom, hogy kiknek küldhetném ki a csúcskategóriás okostelefonról szóló hírlevelet, mivel a rendszer tudja, kik érdeklődtek ezen kategória iránt.
E-mailek küldéséhez sem kell elhagynia MiniCRM rendszerét. Hírlevelei megjelenését cégéhez igazíthatja, leveleit időzítheti és A/B tesztelheti. A kampányokról pedig részletes statisztikát mutat a rendszer: mennyien nyitották meg, milyen eszközön és platformon, mennyien kattintottak a levélben szereplő linkre, milyen volt a konverziós arány. Ügyfélperszónák alapján szeretné kiküldeni a tartalmat? Elég egy több szekcióból álló MiniCRM sablon – a rendszer ügyfélperszóna alapján választja ki a címzettnek megfelelő tartalmat.
Hirdessen a legjobb helyen és időben
Az online fogyasztók 70 százaléka egyetért azzal, hogy egy márka megítélését nagyban befolyásolja, hogy a cég üzenete mennyire releváns, milyen a minősége és időzítése, ezért minden eddiginél fontosabb, hogy akkor érje el vevőit, amikor ők a legfogékonyabbak erre. Erre nyújt megoldást a Google AdWords-szel való MiniCRM integráció.
Az általános targetálással és a cookie-alapú webes kampányokkal ellentétben az Adwords Ügyfélegyezés funkcióját használva azokat tudja megcélozni YouTube-on, Gmailben, és Google Keresés közben, akikkel már kapcsolatban áll, esetleg vásároltak Öntől.
Ahhoz, hogy ez működjön, szükség van egy jól felépített ügyfélbázisra MiniCRM-ben, amiből tetszőleges szempontok szerint célcsoportok alakíthatók ki. Miután feltöltötte az egyes célcsoportokat alkotó vevők listáját Google AdWords fiókjába, az e-mail címek összevetésre kerülnek a Google-ba történő bejelentkezéshez használt címekkel, és személyre szabott hirdetésekkel célozhatja meg vevőit, valamint a már ismert vevőkhöz hasonló potenciális vásárlókat is.
Képzelje el, hogy cége utazásokkal foglalkozik. Mostantól elérhet olyan embereket, akik csatlakoztak hűségprogramjához és következő útjukat tervezik. Ha például Google.com-on közvetlen járatokat keresnek Berlinbe, a keresési találatok legtetején releváns hirdetéseket jeleníthet meg számukra bármely eszközön. Ezen kívül hirdetésekkel ösztönözheti őket YouTube-on vagy Gmail-ben következő útjuk tervezésére.
Eredményorientált marketing MiniCRM-mel
A MiniCRM operatív CRM rendszer – bárhonnan elérhető, könnyen használható a napi munka támogatásához –, amely az analitikus CRM-ek irányába tart a technológiában rejlő lehetőségek kiaknázásával, és az ügyfélérték középpontba helyezésével.
Ha szeretné, hogy cége minden eddiginél eredményesebb marketing kampányokat indítson, próbálja ki rendszerünket díjmentesen!
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak