Noha az internetes vásárlások száma dinamikusan nő, 10 hazai kisvállalkozásból 7 a mai napig nem található meg az interneten. A Telekom Webkönnyen szolgáltatása nekik jelenthet komoly segítséget, hogy győzteseivé válhassanak az internetes kereskedelem dinamikus növekedésének.
A többség nincs jelen
Miközben az elektronikus kereskedelem évente az ötödével növekszik, a Bell Research legutóbbi adatai szerint a hazai cégek túlnyomó többségének nincs weboldala. Ennek oka, hogy a kisebb cégek sokszor nem látják a honlapok valódi hasznát és hozadékát, ezért nem fordítanak figyelmet erre.
Minél kisebb egy vállalkozás, annál biztosabb, hogy internetes jelenlét nélkül működik – olvasható ki a Bell Research adataiból is. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy ezek a vállalkozók magánemberként bizonyára rendszeresen használják az internetet, amikor számítógépén vagy okoseszközükön szakembert vagy szolgáltatót keresnek, vagy gyorsan, olcsóbban szeretnének vásárolni.
A foglalkoztatottak számának növekedésével az internetes jelenlét is növekszik: az adatok szerint 4800 közepes vállalkozás közül kevesebb, mint húsz százaléka nincs fent az interneten. A 211 ezer kisvállalkozás között viszont hetven százaléknál is magasabb ez az arány. Összességében a magyar vállalkozások kevesebb, mint 35 százaléka rendelkezik honlappal, miközben az Európai Unióban ez az arány 64 százalék.
„Nem tudom, mennyibe kerülne, ezért nem vágok bele” – magyarázza az elutasítást a megkérdezett vállalkozók többsége. Kevesebben vannak, akik azért nem nyitnak az internet felé, mert nem biztosak abban, hogy létre tudják hozni a szükséges felületeket. Pedig a mai megoldásokkal már nagyon egyszerűen létrehozható egy-egy jó honlap, sőt, akár webshop is, amelyre nagy szükség lehet, hiszen 2014-ben Magyarországon öt százalékkal nőtt az internetes kereskedelem összforgalma, az online vásárlások értéke pedig 22 százalékkal emelkedett. A vevők jelentős része a hagyományos vásárlást megelőzően is az interneten néz utána a keresett termékeknek és szolgáltatásoknak, itt hasonlítja össze az árakat is. És mégis a magyar kis- közepes és mikrovállalkozások mindössze 5-9 százaléka tervezi a jövőben honlap létrehozását, s minden méretű vállalkozásra jellemző, hogy a honlappal nem rendelkezők több, mint hatvan százaléka nem is tervezi, hogy megjelenik az interneten.
Webkönnyen
A Telekom most egyszerűen segíti weboldalhoz a hazai vállalkozókat. A Webkönnnyen szolgáltatás teljes körű online jelenlétet biztosít mikro, kis- és középvállalkozások számára. A magyar nyelvű útmutatások követésével grafikusi vagy programozói ismeretek nélkül gyorsan és egyszerűen készítheti el bármely vállalkozás saját profi weboldalát. A személyre szabottságot segíti, hogy a szövegszerkesztők elvén működő felület iparáganként különböző, variálható, tematikus sablonokat kínál. A vállalkozás honlapjának indulásához a domain név regisztrációját díjmenetesen oldja meg a Telekom, amely rugalmasan bővülő webtárhelyet is biztosít.
Az alapcsomagon felül Webkönnyen Shop kiegészítő csomaggal a vállalati honlap könnyen webáruházzá alakítható, így a vállalkozás fontos új értékesítései csatornára is szert tehet. A Facebook-publikálási lehetőség pedig a közösségi médiafelületen is létrehozza a honlapéval azonos tartalmakat.
A Webkönnyen Business csomag év végéig havidíjmentesen használható, és ha beválik, akkor már havi nettó 2990 Ft-ért elő lehet rá fizetni, hűségidő vállalása nélkül.
További információ: www.telekom.hu/webkonnyen
(x)
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak