A két témát a számok kötik össze, mivel jelek szerint mindkét vállalkozás sikeresen indította útjára kulcstermékeinek második verzióját. A Rovio esetében persze ezt csak hatalmas jóindulattal lehet elfogadni, hiszen az Angry Birds az első rész után számos változatot kapott, ezért is lehet furcsa, hogy a kettes számmal ellátott rész megjelenésére hat (!) évet kellet várni.
1 millió feletti tempó
De kezdjük a OnePlus 2-vel, aminek a bejelentéséről annak idején mi is beszámoltunk. Az idei csúcskészülék gyilkos („Flagship killer”) mobil augusztus közepétől lesz kapható, de akkor is csak azok számára, akiknek sikerül egy úgynevezett meghívóhoz hozzájutniuk. A gyártó ugyanis nem hagyományos módon készíti el a mobilokat, hanem részletekben, az igényeknek megfelelően.
A OnePlus a bejelentést követően megnyitott egy weboldalt, ahol jelezni lehet a meghívóra való igényt. Itt egy számláló tartja nyilván, hogy eddig mennyien adták meg e-mail címüket, azaz jelenleg mennyi potenciális vásárlója van a készüléknek. Ez pár nap alatt megközelítette, majd meg is haladta az egy milliót, ami valószínűleg minden előzetes várakozást túlszárnyalt.
Már csak azért is, mert a OnePlus 2 bemutatóján elhangzott infók szerint az első készülékből tavaly áprilisi megjelenése óta összesen 1,5 milliót értékesítettek. A OnePlus One továbbra is kapható lesz, sőt, több forrás is úgy tudja, hogy csökkenti fogják az árát. A vételár az utód esetében is kulcskérdés lesz, mivel a kifejezetten erős hardverrel bíró, de az NFC-t, és vezeték nélkül töltést nélkülöző mobil jelentősen olcsóbb lesz a versenytársak, hasonló kategóriás okostelefonjainál.
Visszatértek a mérges madarak
A héten el kellett könyvelnünk egy másik nagy visszatérőt is, bár az Angry Birds 2009 óta itt kísért körülöttünk. Az alapjáték megjelenése óta különböző játékstílust, és univerzumot felölelő kiadások jelentek meg, idén azonban eljött a hagyományos típus második részének ideje, ami a Rovio szerint fényesen sikerült.
Az Androidra és iOS-re is ingyenesen elérhető mobilos játékot 12 óra alatt több mint egy milliószor töltötték le, adta hírül a cég egy Twitter bejegyzésben. Az Angry Birds második része alapvetően ugyanazt a játékélményt adja, mint az első, de rengeteget csiszoltak a grafikai elemeken, a helyszíneken, és a játékmenet is több helyen változott. Most már például lehetőség van arra, hogy a játékos maga válassza ki, melyik madárral rombolna szívesen, de képbe jöttek a különböző varázslatok, és boostok bevetése is.
A Rovio változtatott az üzleti modellen is, bár ez csak az első részhez viszonyítva igaz, mivel az még nem volt ingyenes. A mostani verzióért már nem kell fizetni, a játékban persze egy sor, alkalmazáson belüli vásárlásra nyílik lehetőség, ahogy azt a legtöbb mobilos játéknál megszokhattuk.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak