A Google mobil operációs rendszerének legújabb frissítése képes lesz beazonosítani a nem kívánt hívókat.

Bejelentette legújabb frissítését a keresőszolgáltatásáról ismert amerikai óriásvállalat Nexus és Android One eszközeire. Az Android mobil operációs rendszert futtató készülékek egyik legérdekesebb újítása a hívóazonosítóhoz fejlesztett egyik kiterjesztésben rejlik. Ennek használatával az okostelefonok tulajdonosai már a híváskijelzés során felismerhetik a zavarónak tartott, spamjellegű hívásokat. Emellett maguk is dönthetnek úgy, hogy a hívó fél nem kívántnak minősíthető.

„Vége van a spamhívásoknak! Ma megkezdjük a Google Phone alkalmazások frissítését: spamvédelmet kapnak a Nexus és az Android One eszközök, így figyelmeztetni tudják majd tulajdonosaikat a potenciális spam-hívókról és a felhasználó kezébe adják ezen számok blokkolásának és jelentésének lehetőségét.” – olvasható a bejelentés egy Google+ bejegyzésben – „Amennyiben a felhasználó már bekapcsolta a Caller ID-t, a spamvédelem azonnal rendelkezésre fog állni telefonján, mihelyst az alkalmazás frissítésre kerül a legújabb változatra.”

A frissítési folyamat már elkezdődött, a következő napokban várhatóan minden érintett hozzájuthat. Arról, hogy hogyan lehet aktiválni a spamvédelmet, bővebben itt lehet olvasni.

Valakinek spammer, másoknak nem feltétlenül

Határozottan pozitív a kezdeményezés, hiszen kit ne zaklattak volna már élete során nem kívánt hívásokkal. Biztosítást eladni akarók, távközlési vagy műsorszórási vállalatok értékesítői, termékbemutatóra meghívók rabolják rendszeresen drága időnket.

A részletek azonban egyelőre még nem teljesen világosak. Nem tudni például, hogy vajon induláskor már rendelkezésre áll-e egy spam-adatbázis a nem kívánt hívók adataival, vagy az csak a rendszer használata során áll elő. Az sem tisztázott, hogy ki és hogyan válik spam-hívóvá és mi a módszere a listáról való lekerülésnek. Hiszen lehetséges, hogy egyes hívók bizonyos emberek számára zavaróak, mások viszont fontosnak tartják őket; a lista egyénekre szabhatóságáról sem sokat árult el eddig a Google.

Tisztázandó lenne az is, hogy milyen földrajzi korlátok között használható a funkció. Európában jóval szigorúbbak a magánszférát érintő szabályozások, mint az Egyesült Államokban, ez pedig akár azt is jelentheti, hogy egy ilyen kiegészítés nyilvánossá tétele előbb-utóbb magára vonja a szabályozók figyelmét.

Remélhetőleg ezekre a kérdésekre hamarosan válasszal szolgál a Google.

Google vs. spam

Komolyan veszi az amerikai vállalat a nem kívánt tartalmakkal szembeni harcot; amint azt mi is megírtuk, a cégnél több újítást is bejelentettek, amellyel nem csupán a spameket útját akarják még jobban elállni, de a tévesen megbélyegzett, hasznos üzeneteket is igyekeznek a megfelelő csatornába terelni.

Jelenleg a Gmail a kéretlen levelek 99,9 százalékát "megfogja" és a beérkező levelek mappája helyett az erre a célra kijelölt spam folderbe küldi az emailt. Ennél is jobb a hasznos, ám tévesen spamnek minősített levelek aránya: a vállalat adatai szerint ez nem éri el a 0,05 százalékot. A Google-nél viszont úgy gondolják, tudnak ennél jobbat is: a keresőben és a Now szolgáltatásban már használt mesterségesintelligencia-algoritmusát is csatasorba állítja a vállalat, hogy a felhasználói visszajelzésekkel kiegészülve még pontosabb képet alkothasson egy levél típusáról.

A mesterséges neuronhálózat segítségével reményeik szerint olyan, a hagyományos szűrési kritériumokon átcsúszó trükkös levelek is fennakadnak majd, amelyek eddig a normál postaládánkban landoltak. Szintén a fejlesztésnek köszönhetően immár személyre szabott spamszűrésben részesülünk. Ez egyébként egy teljesen alapvető elvárás, hiszen ami az egyik embernek zavaró elektronikus szemét, az a másiknak különösen érdekes tartalom lehet. A cég azt is reméli, hogy a más nevében küldött, megtévesztésre játszó adathalász próbálkozásoknak sem lesz könnyű kikerülni a védelmi rendszert.

Konzumer tech

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.