Németországban 80 millió lakójának fele vásárolt már, online boltban és ez az arány Lengyelországban is. Nagy Britanniában még magasabb az arányuk: 61 millióból 42 millióan használják ezt e beszerzési csatornát, míg az Egyesült Államok mintegy 320 millió lakója közül 181 millióan. Ezek a számok a Centre for Retail Research (CRR) és a deals.com legújabb kutatásából származnak, melynek egy bő kivonatát – tanulmányozásra érdemes táblázatokkal – egy kattintásnyira találják.
A felmérésben tíz ország e-kereskedelmét vizsgálták a kutatók, de nem vették figyelembe a többek között a vendéglátást, a gépjármű-értékesítést, a banki- és hiteltermékeket, a biztosítási piacot, a jegyértékesítést sem. A felmérésben az USA és Kanada mellett hét nyugat-európai állam és Lengyelország szerepelt. (Próbáltuk kiegészíteni a grafikonokat magyar adatokkal, de az eNET-nek nincs publikus adata a piacnövekedésre, másrészt az eltérő módszertanok amúgy is összehasonlíthatatlanná tennék a két kutatás eredményeit.)
Lineárisan bővül a piac
A CRR meglehetősen lineáris bővülést jósolt a következő két évre gyakorlatilag minden vizsgált országban. A legnagyobb előrelépést Németországban (évi 23-25 százalék) és Lengyelországban (21-22 százalék) várják, de a legrosszabb eredményt mutató Kanadában sem lesz kisebb 13 százaléknál a bővülés üteme.
Tavaly a legtöbbet a britek költötték el online boltokban, közel 1267 eurót, a legkevesebbet pedig a lengyelek, mindössze 214 eurót. Nyugat-Európában az olaszok költekeztek így legkevesebbet: az e-kereskedelemben vásárlók átlagosan 526 eurót költöttek el egy év alatt.
Mobil mint mozgó árus
A felmérés azt mutatja, hogy a vizsgált országokban a vásárláshoz egyre gyakrabban használják a mobil eszközöket, azaz a tableteket és az okostelefonokat. A kutatók ennek a trendnek az erősödését jósolják. A 2014-2015-ös időszakra például az asztali gépekről indított vásárlások Európában mindössze 6 százalékkal, az USA-ban pedig csak 2,5 százalékkal nőnek, addig a mobilról és tabletről indított vásárlások esetében Európában közel 89 százalékos, az USA-ban pedig 63 százalékos bővülést jósolnak.
Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy jelenleg Európában az online vásárlások 88 százaléka történik PC-ről – az USA-ban 81 százalék ez az arány – és csupán a fennmaradó 12, illetve 19 százalékon osztozik a mobil és a tablet.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak