Egyelőre Amerika vezet az e-kereskedelemben. A Deals.com szerint 2016-ig hozzávetőlegesen lineárisan, de viszonylag meredeken bővül az e-kereskedelmi piac.

Németországban 80 millió lakójának fele vásárolt már, online boltban és ez az arány Lengyelországban is. Nagy Britanniában még magasabb az arányuk: 61 millióból 42 millióan használják ezt e beszerzési csatornát, míg az Egyesült Államok mintegy 320 millió lakója közül 181 millióan. Ezek a számok a Centre for Retail Research (CRR) és a deals.com legújabb kutatásából származnak, melynek egy bő kivonatát – tanulmányozásra érdemes táblázatokkal – egy kattintásnyira találják.

A felmérésben tíz ország e-kereskedelmét vizsgálták a kutatók, de nem vették figyelembe a többek között a vendéglátást, a gépjármű-értékesítést, a banki- és hiteltermékeket, a biztosítási piacot, a jegyértékesítést sem. A felmérésben az USA és Kanada mellett hét nyugat-európai állam és Lengyelország szerepelt. (Próbáltuk kiegészíteni a grafikonokat magyar adatokkal, de az eNET-nek nincs publikus adata a piacnövekedésre, másrészt az eltérő módszertanok amúgy is összehasonlíthatatlanná tennék a két kutatás eredményeit.)

| Create infographics

Lineárisan bővül a piac

A CRR meglehetősen lineáris bővülést jósolt a következő két évre gyakorlatilag minden vizsgált országban. A legnagyobb előrelépést Németországban (évi 23-25 százalék) és Lengyelországban (21-22 százalék) várják, de a legrosszabb eredményt mutató Kanadában sem lesz kisebb 13 százaléknál a bővülés üteme.

Tavaly a legtöbbet a britek költötték el online boltokban, közel 1267 eurót, a legkevesebbet pedig a lengyelek, mindössze 214 eurót. Nyugat-Európában az olaszok költekeztek így legkevesebbet: az e-kereskedelemben vásárlók átlagosan 526 eurót költöttek el egy év alatt.

| Create infographics

Mobil mint mozgó árus

A felmérés azt mutatja, hogy a vizsgált országokban a vásárláshoz egyre gyakrabban használják a mobil eszközöket, azaz a tableteket és az okostelefonokat. A kutatók ennek a trendnek az erősödését jósolják. A 2014-2015-ös időszakra például az asztali gépekről indított vásárlások Európában mindössze 6 százalékkal, az USA-ban pedig csak 2,5 százalékkal nőnek, addig a mobilról és tabletről indított vásárlások esetében Európában közel 89 százalékos, az USA-ban pedig 63 százalékos bővülést jósolnak.

Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy jelenleg Európában az online vásárlások 88 százaléka történik PC-ről – az USA-ban 81 százalék ez az arány – és csupán a fennmaradó 12, illetve 19 százalékon osztozik a mobil és a tablet.

| Create infographics
Közösség & HR

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.