Az Apple néhány nap múlva debütáló új mobil operációs rendszere már megengedi a hirdetéseket blokkoló alkalmazásokat. Ez leginkább a Google-nek fáj majd.

Alig néhány nap múlva jön az Apple nagy éves bemutatója. A szeptemberi bejelentésekkel együtt várhatóan elstartol mobil operációs rendszerük legújabb generációja is, az iOS 9. Az új változat egyik legérdekesebb elemének a hirdetéseket kiszűrő alkalmazásoknak adott zöld jelzés ígérkezik.

Reklámmentes böngészés

Bár a cég böngészőjének asztali változatában eddig is engedélyezett volt az úgynevezett adblocker megoldások használata, ezt a mobil Safariban egyelőre nem tehették meg a felhasználók. Egészen mostanáig, mert a 9-es generáción futó böngészőt már fel lehet turbózni ilyen appokkal. A reklámokat érzékelő és azok letöltését és így megjelenítését akadályozó kiegészítő programot nem az Apple adja, csak a lehetőséget arra, hogy ilyenekkel megjelenjenek a fejlesztők az App Store kínálatában.

Mivel a mobiltarifák egyelőre a legtöbb felhasználó számára korlátosak és drágák, így az adblockerek nem csak a nem kívánt tartalomtól, de a felesleges adatforgalomtól is megkíméli a mobilozókat. Egyes fejlesztők ígérete szerint a betöltési idő akár a negyedére, a letöltött adatmennyiség pedig a felére csökkenhet azoknak, akik telepítik a Safari mellé a reklámszűrőt.

Csapás a Google-nek

Természetesen az ilyen megoldások rendkívül érzékenyen érintik a tartalomelőállító médiumokat, hiszen az olvasókat a legtöbben nem képesek előfizetésre bírni, így az egyedüli bevételi forrást az oldalaikon elhelyezett hirdetések jelentik. Az Apple hirtelen liberalizációja azonban vélhetőleg nem a média ellehetetlenítésére szolgál, hanem a nagy rivális Google-t igyekeznek megrövidíteni.

A keresőóriás legfőbb bevételét ugyanis a hirdetési hálózatán futó reklámok adják. A gyorsabb és kevésbé zavaró mobil böngészésre vágyó iPhone- és iPad-tulajok mostantól viszont nemes egyszerűséggel felszívódnak az elérhető közönség táborából. Nem csoda, hogy a Google szigorúan tiltja az adblockerek beépítését a Chrome böngészőjébe.

Érdekes módon az önálló appokban elhelyezett reklámokat továbbra sem lehet majd kizárni az iOS-ben. A hivatalos indoklás szerint azért, mert az alkalmazásokban megjelenő hirdetések - ellentétben a böngészővel - nem rontják a felhasználói élményt. Az pedig nyilván csak véletlen egybeesés, hogy az Apple az alkalmazásokban elhelyezett reklámok után 30 százalék jutalékban részesül.

Közösség & HR

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.