A Foxconn, a Tencent és a Baidu egyaránt intelligens, önjáró autók gyártására készül.

A Google ismert, illetve az Apple egyelőre titkos fejlesztéseivel párhuzamosan egyre több kínai mamutcég dönt úgy, hogy elektromos autók fejlesztésébe kezd. Az egyre szűkösebb energiaforrások és a környezet kímélése mellett komoly üzleti szempontok is szerepet játszanak ebben, hiszen Elon Musk már a kínai piacon is kínálja Tesla modelljeit.

Erős triumvirátus

Elsőként az Apple készülékeket összeszerelő üzemeiről ismert (hírhedt) Foxconn lépett, mivel a cég már tavaly jelentős összeget fektetett ebbe a területbe. Az előkészítési szakasz most odáig jutott, hogy a tajvani székhelyű vállalat két céggel is partneri megállapodást is kötött, aminek célja egy olcsó, intelligens elektromos autó megépítése.

Az egyik partner a WeChatről ismert Tencent, a másik pedig a luxus gépjárművek kereskedésére specializálódott China Harmony Auto. A leosztásra már ebből egyértelműen lehet következtetni: a Foxconn lesz a hardver felelős, hiszen az összeszerelési munkák mellett már jó ideje foglalkozik autóalkatrészek, akkumulátorok gyártásával. A Tencent szállítja a szoftveres megoldásokat, ami azért kézenfekvő, mert a cég a chat app kiszolgálása mellett komplett felhő és internet alapú szolgáltatásokkal rendelkezik.

Az összefogás elsődleges célja, hogy létrejöjjön egy 15 ezer dollárnál nem drágább elektromos autó, amivel komoly fejfájást okozhatnak a Tesla számára. Elon Musk cége egy ideje próbálkozik már autói értékesítésével Kínában, de nem sok sikerrel, mivel a 105 ezer dolláros autók túlságosan drágák a kínai piacnak.

A Foxconn tavaly már jelezte, hogy aktívan keresi a Sony, Apple, Amazon számára végzett bérmunkákon túlmutató azon területeket, ahol egyedi termékeket állíthat elő. A tavaly ősszel tett bejelentés szerint 811 millió dollárt fektetett be az elektromos autók gyártásába, amit most a partneri megállapodások nyilvánossá tétele követett.

Más is készülődik

A Foxconn mellett a kínai keresőpiacot uraló Baidu is dolgozik a saját autóján, amit a tervek szerint idén be is mutatnak. A cég ezt megelőzően a BMW-vel állapodott meg, hogy beszáll az autógyártó hasonló fejlesztési projektjébe. Az együttműködés keretében a Baidu a vezető nélküli BMW-k tesztelését segítette Kínában. A németek koncepciója annyiban más, mint a Google-é vagy az Apple hasonló projektje, hogy a BMW 2 Coupe alapjaira épített kísérleti autók elsősorban amolyan elektronikus segédsofőrként segítik a vezetőt. 

Piaci hírek

Félmilliárd álláskereső a LinkedInen

Persze a Facebooktól még mindig messze van, de más is a célcsoport.
 
Korábban az ipari vezérlőrendszerek zártan működtek, és ezáltal számos hálózatbiztonsági kockázattól mentesültek. Mára azonban nyitottabbá váltak, ami új támadási felületeket teremtett.

a melléklet támogatója a Balasys

Hirdetés

Monitoringra épülő SCADA-védelem

Ahogy az ipari rendszerek bekapcsolódnak a vállalati hálózatok vérkeringésébe, úgy válik mind sürgetőbbé a védelmük megerősítése.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.