A Foxconn, a Tencent és a Baidu egyaránt intelligens, önjáró autók gyártására készül.
Hirdetés
 

A Google ismert, illetve az Apple egyelőre titkos fejlesztéseivel párhuzamosan egyre több kínai mamutcég dönt úgy, hogy elektromos autók fejlesztésébe kezd. Az egyre szűkösebb energiaforrások és a környezet kímélése mellett komoly üzleti szempontok is szerepet játszanak ebben, hiszen Elon Musk már a kínai piacon is kínálja Tesla modelljeit.

Erős triumvirátus

Elsőként az Apple készülékeket összeszerelő üzemeiről ismert (hírhedt) Foxconn lépett, mivel a cég már tavaly jelentős összeget fektetett ebbe a területbe. Az előkészítési szakasz most odáig jutott, hogy a tajvani székhelyű vállalat két céggel is partneri megállapodást is kötött, aminek célja egy olcsó, intelligens elektromos autó megépítése.

Az egyik partner a WeChatről ismert Tencent, a másik pedig a luxus gépjárművek kereskedésére specializálódott China Harmony Auto. A leosztásra már ebből egyértelműen lehet következtetni: a Foxconn lesz a hardver felelős, hiszen az összeszerelési munkák mellett már jó ideje foglalkozik autóalkatrészek, akkumulátorok gyártásával. A Tencent szállítja a szoftveres megoldásokat, ami azért kézenfekvő, mert a cég a chat app kiszolgálása mellett komplett felhő és internet alapú szolgáltatásokkal rendelkezik.

Az összefogás elsődleges célja, hogy létrejöjjön egy 15 ezer dollárnál nem drágább elektromos autó, amivel komoly fejfájást okozhatnak a Tesla számára. Elon Musk cége egy ideje próbálkozik már autói értékesítésével Kínában, de nem sok sikerrel, mivel a 105 ezer dolláros autók túlságosan drágák a kínai piacnak.

A Foxconn tavaly már jelezte, hogy aktívan keresi a Sony, Apple, Amazon számára végzett bérmunkákon túlmutató azon területeket, ahol egyedi termékeket állíthat elő. A tavaly ősszel tett bejelentés szerint 811 millió dollárt fektetett be az elektromos autók gyártásába, amit most a partneri megállapodások nyilvánossá tétele követett.

Más is készülődik

A Foxconn mellett a kínai keresőpiacot uraló Baidu is dolgozik a saját autóján, amit a tervek szerint idén be is mutatnak. A cég ezt megelőzően a BMW-vel állapodott meg, hogy beszáll az autógyártó hasonló fejlesztési projektjébe. Az együttműködés keretében a Baidu a vezető nélküli BMW-k tesztelését segítette Kínában. A németek koncepciója annyiban más, mint a Google-é vagy az Apple hasonló projektje, hogy a BMW 2 Coupe alapjaira épített kísérleti autók elsősorban amolyan elektronikus segédsofőrként segítik a vezetőt. 

Piaci hírek

Már nem a CIO-é a legjobban fizető IT-vezetői állás

Legalábbis Amerikában. A stratégiaalkotás és az IT-büdzsé menedzselése továbbra is az ő feladatuk, de eljött a specializálódás kora.
 
Ehhez is a felhőszolgáltatások adják a nagy lökést, teret adva a kísérletezéshez.
A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.