A vállalat új elemmel bővítette fizetési szolgáltatásait, ami állítólag a fejlődő piacokon lesz igazán érdekes.

Az Amazon.com április 3-án lőtte fel legújabb, Amazon Cash nevű szolgáltatását, amellyel elsősorban a bankkártyával, illetve betéti és hitelkártyával nem rendelkező potenciális ügyfeleit célozza. A Cash lényege, hogy az Amazonnal megállapodó kiskereskedők üzleteiben a felhasználók közvetlenül készpénzt tölthetnek fel amazonos fiókjukba egy vonalkód segítségével, amit aztán el is költhetnek a következő online vásárlások alkalmával.

A vonalkódot mindenki legeneráltathatja magának az Amazon Cash oldalán, és később elő is hívhatja az internetes áruházban, az Amazon mobil appján keresztül, vagy kipakolhatja az Android kezdőképernyőjére és az iOS Walletbe, hogy még egyszerűbben elő tudja villantani, amikor használni akarja. Akinek nem csak hitelkártyája, de okostelefonja sincs, az egyszerűen kinyomtathatja a kódot, és bemutathatja az üzletekben.

Az Amazon nem vár a bankokra

Az egyelőre az Egyesült Államokban élesedő szolgáltatáshoz már most is egy nagy csomó kereskedelmi lánc csatlakozott (CVS Pharmacy, Speedway, Sheetz, Kum & Go, D&W Fresh Market, Family Fare Supermarkets, VG's Grocery stb.), amelyek száma az Amazon szerint folyamatosan növekszik. A fogyasztók jelen állás szerint 15 és 500 dollár közötti összeget tölthetnek fel maguknak, ugyanúgy, ahogy az Amazon már eddig is működő ajándékkártyáihoz.

Az amerikai Szövetségi Betétbiztosító Intézet (FDIC) 2015-ös adatai szerint az USA-ban afelnőtt lakosság 7 százalékának nem volt bankkártyája, összességében pedig a lakosság 24 százaléka minősült "alulbankoltnak", vagyis az emberek negyede egyáltalán nem, vagy nem kielégítő mértékben fért hozzá a különféle banki szolgáltatásokhoz.

A Cash megoldás így az Amazon saját fegyvere lehet az olyan versenytársakkal szemben, mint amilyen a PayPal, vagy mint amilyen a WalMart áruházlánc is, amely ellen az online birodalom éppen mostanában intéz újabb átfogó támadást. Az Amazon pozíciói ugyanis nem igazán erősek az élelmiszerek és az előre csomagolt cikkek területén, így a fizikai boltokat üzemeltető, de egyre több dotkom szolgáltatást is indító WalMart birodalmat pálya végi szörnynek tekinti a piacszerzés szempontjából.

Úgy tűnik, még időben szállnak be

Az Amazon Cash mégsem az Egyesült Államokban, hanem a fejlődő országokban lehet igazán érdekes, ahol a hazainál sokkal nagyobb arányban szabadíthat fel újabb vásárlóerőt. A szomszédos Mexikóban például a lakosság kevesebb mint fele, 44 százaléka rendelkezik egyáltalán bankszámlával, nem beszélve az olyan mamutokról, mint India, ahol egyelőre 165 millió embernek nincs semmilyen lehetősége a bankolásra.

Az Amazon saját mobiltárcája (vagy mobiltárcaszerűsége) első pillantásra még így is hülyeségnek tűnhet, figyelembe véve, hogy vannak olyan általános szolgáltatások, mint az Apple Pay vagy a Samsung Pay, amelyek nagyjából minenhol használhatók, ahol az emberek a Cash-t is töltögethetik majd. A statisztikák szerint azonban a specializált mobiltárcák (Starbucks, Dunkin' Donuts stb.) mégis sikeresek, ennek oka pedig az, hogy a kereskedők saját hűségprogramjait, kuponjait, előrendelési szolgáltatásait vagy személyre szabott ajánlatait éppen ezeken keresztül lehet elérni.

A BI Intelligence kutatása szerint az ilyen programokhoz kapcsolódó értékesítések 68 százalékos átlagos éves növekedési ütemben bővülnek majd az évtized végéig, úgyhogy a vonatra még nem késő felugrani. A kutatás ugyanakkor azt is megállapítja, hogy az egyre erősebb verseny 2020-ra már jelentősen lelassítja a növekedést, ahogy az univerzális mobiltárca-szolgáltatások is előjönnek a maguk versenyképes megtakarítási ajánlataival, amelyek végső soron az ilyen megoldások egyetlen lényeges vonzerejének számítanak.

Közösség & HR

Kétkamerás lesz a Nokia 9

QHD kijelző és Snapdragon 835 jellemzi a finnek zászlóshajóját. Képek.
 
Egyre gyorsuló ütemben tűnnek el a bankfiókok a világon, pénzügyeink intézése mindinkább online történik. Alig egy évtized alatt drasztikusan át fognak alakulni bankolási szokásaink.

a melléklet támogatója az OTP Mobil

Hirdetés

Okos pénzügyi tervezés – növekvő konverzió a kkv-knál

A kis- és középvállalkozások életében megfigyelhető az a tendencia, hogy bár saját piaci és működési környezetüket ismerik, a fizetési megoldásokban rejlő lehetőségekkel egyáltalán nem vagy csak alig vannak tisztában.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.