A Nokia szerint igen; a finnek ismét diktálnák a piacot.
Hirdetés
 

Bemutatták az első - ahogy a finnek hívják - magával ragadó virtuális valóság reklámélményét a Nokia új digitális egészségügyi termékei kapcsán. A hirdetés két legyet üt egy csapásra. Egyrészt demonstrálja, hogy a VR területén számolni kell az északi vállalattal, másrészt felhívja a figyelmet az egykor faipari tevékenységet is folytató cég legújabb termékvonalára.

Összekötni a digitálist a valódival

A Nokia fejlett hirdetési módszere és a virtuális valóság e-kereskedelemre gyakorolt hatásainak kilátása jelenti az új kitörési pontot, vélekednek a cégnél. A VR reklám nem csak a Nokia új digitális egészségügyi termékvonalának és megoldásainak felfedezését teszi lehetővé a felhasználók számára, hanem az azokkal való kapcsolatba lépést is segíti, ami a finnek szerint jó hatással lesz az eladásokra.

Kétségtelen, hogy a virtuális valóság elterjedésének egyik kulcsfontosságú tényezője lehet a vásárlói piac meghódítása. Az internetezők otthonuk kényelméből kaphatnak teljesebb képet a kiválasztott termékekről; jobban megvizsgálhatják azokat, mintha csupán egy papíralapú prospektusból vagy a monitoron keresztük szereznének információkat róluk.

Még hatékonyabb módszer lehet erre a kiterjesztett valóság (augmented reality), hiszen ennek alkalmazásával a vevők a való életbe ültethetik át a digitális élményt. Tehát például virtuálisan berakhatják a nappaliban levő polcra a kiszemelt tévét, a konyhabútoraik közé a kiválasztott hűtőgépet és így tovább.

Sajnos ennyire azért nem fejlett az új virtuális valóság reklám. A Brandwidth ügynökség által a Nokiának készített termékbemutató végig kalauzolja a felhasználókat egy ház szobáin, pontosabban a néző döntheti el, mit tart érdekesnek. A hirdetésben látható otthonban megtekinthetik, hogy a benne élő család napi élete során milyen csatlakoztatott egészségügyi termékeket és szolgáltatásokat használ. A reklám végén az azt néző számára lehetőség nyílik további információk szerzése az egyes termékekről, és a végső cél az, hogy előbb-utóbb akár vásárolhasson is.

Itt a jövő. Korlátozásokkal…

A Nokia vezető marketingigazgatója, Rob Le Bras-Brown szerint a VR-be ágyazott vásárlások ideje elkerülhetetlenül közelít; a hirdetők nagy álma válik valóra a virtuális valóságra alapuló reklámokkal. Matt Littler, a Brandwidth mozgóképes üzletágának vezetője szerint munkájuk reklámpiaci változásokat jelez előre. Littler úgy véli, hogy a virtuális világ szélesre tárásával még mélyebb élményt lehet átadni a potenciális vásárlóknak, a hagyományos médiára alapuló hirdetési módszerek ideje le fog áldozni.

Ez a Kánaán, mondjanak bármit az ebben érdekelt felek, azért még nincsen közvetlenül itt, a nyakunkon. A Nokia VR reklámja technikailag ugyanis csak egy 360 fokos videó (bár annak elég részletes), de híján van olyan lehetőségeknek, mint a teljes körű interakció. Nézője csupán távolról láthat rá a fent említett család egy napjára, a termékek (virtuális) kézbefogása és minden oldalról való megtekintése még nem opció (főleg nem virtuális kipróbálása).

Ugyanakkor előnye, hogy asztali számítógépen vagy okostelefon segítségével is meg lehet nézni, nem igényel fejre rakható kijelzőt (head-mounted display, HMD). Ez azért jó hír, mert a HMD piac még mindig nem akar berobbanni. A PC alapú VR élményt kínáló headsetek 2017 első negyedében nagyjából 160 ezres példányszámban találtak gazdára, míg a mobilosok (mint a Google Daydream vagy a Samsung GearVR) is alatta maradt az egymilliónak, a SuperData Research kutatásai alapján.

Érdekesség, hogy a reklám a Nokia saját OZO+, 360 fokos felvételek készítésére képes kamerájával (lásd nyitóképünk) és szoftverével készült. A virtuális valóság tartalmakat élőben közvetíteni képes eszközt 2016-ban mutatta be a vállalat. Igaz, nem éppen konzumer termék: 60 ezer dolláros ára csak professzionális használat esetében tűnik elfogadhatónak. A piacot azonban mindmáig nem hódította meg, mivel a GoPro az olcsóbb és környezeti hatásoknak jobban ellenálló megoldásaival letarolta a piac javát.

Mobilitás

Már mostantól rövidíthetik hűségidejüket a Vodafone ügyfelei

Egy hónappal előbbre hozta a Vodafone a lakossági szerződések hűségidejének egy évre való csökkentésére vonatkozó előírások teljesítését. Aki azonban a jövőben is szeretne "jóárasított" készüléket, továbbra is két évre szerződik.
 
Hirdetés

Családi tradícióból okos vállalkozássá nőtt a motocross-iskola

Így építhet akár egy hagyományos technikai sportra is modern céget digitális eszközökkel.

Jövőre a bankoknak meg kell nyitniuk az ügyféladataikat külső szolgáltatók, köztük a fintech cégek előtt. Hazai szakértőket kérdeztünk arról, hogyan rajzolja át ez a pénzintézeti piacot.

a melléklet támogatója a Balasys

Hirdetés

Most készüljön fel a fintech világ biztonsági kockázataira!

A pár éve kitört fintech-láz, valamint a jövő év elején életbe lépő PSD2 nem csak a pénzügyi piacok üzleti modelljét borítja meg. A biztonsági kérdéseket is sürgősen újra kell gondolniuk a piac szereplőinek.

ÉLŐBEN SIÓFOKRÓL

SAP FORUM HUNGARY:
így működik a digitalizáció magja

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.