Nem figyeltünk oda egy kicsit az elmúlt hetekben és a Google ismét céget vásárolt magának. Ha hinni lehet a híreszteléseknek, akkor ez nem tartozik a fajsúlyosabb bevásárlások közé, de a Songza ennek ellenére érdekes funkciókat, lehetőségeket szállíthat a Google mostani zenei szolgáltatásaiba.
Kicsi, de olyat tud, amit a nagyok nem
A hír a Songza oldalán megjelent közleménnyel vált hivatalossá: a Google megvásárolta a 6 évvel ezelőtt, Long Island City-ben alapított zenei startupot. Az iOS és Andoid alatt appokkal igénybe vehető, ingyenes szolgáltatás működésében a közeljövőben nem várható változás, mindössze a jogi feltételeket frissítette a cég, ami ilyenkor a szokásos rutinhoz hozzátartozik.
A New York Post még június elején foglalkozott a várható üzlettel és akkor azt tippelte, hogy a Google 15 millió dollárt ad ki a Songzáért. A felek nem cáfolták és meg sem erősítették a vételárral kapcsolatos híreket, de az összeg messze el is marad a Google utóbbi időben történt felvásárlásaitól. A Songza 5,5 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik, ami szintén eltörpül az iparág nagyágyúi, a Spotify (24 millió), illetve a Pandora (77 millió) felhasználó tábora mellett.
Songza: minden élethelyzethez ajánl zenét
Ennek ellenére mégis érdekes volt a Songza a Google számára, ami a magyarázatot a szolgáltatás egyedi zenei ajánlórendszere adhatja meg. A streaminggel foglalkozó cégek általában a felhasználó által hallgatott zenék stílusa, a kedvenc előadók, zenekarok alapján ajánl hallgatni valót az előfizetőnek – így működik a Google saját, Play Music szolgáltatása is.
A Songza ezzel ellentétben olyan, szokatlan feltétel rendszerek mentén kínálja a zenét, mint a pillanatnyi időjárás, napszak, a készülék típusa, vagy a tartózkodási hely. A másik megközelítés a hangulat alapú, éppen végzett tevékenységre reflektáló lejátszási listák, amit akkor választhat a felhasználó, ha éppen az irodában húzza az igát, kirándul, sportol, vagy éppen a vasárnapi ebédet dobja össze a konyhában.
Zenére pörög a tech világ
A zenei streaming felkapott, keresett téma lett az utóbbi hónapokban a tech cégek között, amit az pörgetett meg igazán, hogy az Apple 3 milliárd dollárért megvásárolta a Dr. Dre által fémjelzett Beats Electronicsot. A két bevásárlás teljesen más dimenziókban mozog, már csak a volumen miatt is, de az elemzők egyetértenek abban, hogy az Apple elsődleges célja nem a trendi fejhallgatók, hanem a Beats zenei streaming szolgáltatása volt.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak