Egyelőre az Egyesült Államoké az okos járművek pole-pozíciója, de az előrejelzések szerint Kína néhány éven belül ebben is túlnövi őket.

Tegnap Las Vegasban útjára indult a 2017-es International Consumer Electronics Show (CES), amely néha úgy fest, mintha nem elektronikai show, hanem autókiállítás lenne. A hagyományos autógyártók közül az idei rendezvényen a Ford, a Honda, a Fiat Chrysler és a BMW is okos autókat mutat be, vagyis olyan járműveket, amelyek permanens internetkapcsolattal, a hozzá tartozó, beágyazott eSIM kártyával és az erre épülő megoldásokkal rendelkeznek.

Az USA már csak néhány évig vezet

A Statista Digital Market Outlook kutatása alapján ebben az évben még magasan az Egyesült Államok vezet majd az utakon futó okos autók darabszámát tekintve, ahol év végére több mint 13 és fél millió netre csatlakozó jármű lesz majd forgalomban. Persze ez a mennyiség még mindig eltörpül az összesen 130 millió amerikai személyautóhoz képest, de magasan meghaladja a kínai, német, brit, francia vagy orosz sofőrök által vezetett okos autók létszámát.

Az európai országokban a netre csatlakozó járművek mennyisége a Statista előrejelzése alapján nagyjából lineárisan növekszik majd a következő években is, Kínában azonban meredek felfutás elé néz: a statisztikai szolgáltató becslése szerint az évtized végére az USA-ban nagyjából 35 és fél millió okos autó furikázik majd, míg Kínában a számuk átlépi a 32 milliót, a következő években pedig Kína átveheti Amerika vezető szerepét, legalábbis a piac méretét tekintve.
 

forrás: statista.com


Az egyes országok lakosságához viszonyítva természetesen a németek 17 milliós, az oroszok 12 milliós vagy a britek és a franciák nagyjából 11 milliós eredménye sem rossz, az egyes régiókat összehasonlítva pedig az Európai Unió magasan veri mind Kínát, mind az USA-t.

Mindez azonban csak a felhasználói oldalra érvényes: a világszerte okosautó-technológiákat fejlesztő startupok számát tekintve például az Egyesült Államok 55 százalékos, míg Németország például csak 4 százalékos globális részesedéssel rendelkezik, ugyancsak a Statista Digital Market Outlook egyik 2016-os közlése szerint.

Piaci hírek

Összeülnek az okosok az MWC-n, hogy átalakítsák a frenvenciagazdálkodást

Az európai operátorok frekvenciareformot szeretnének, az új amerikai szabályozási főnök pedig a netsemlegességen akar lazítani. Az MWC-n folyó szakmai vitákról Pataki Dánielt, a GSMA szabályozási alelnökét kérdeztük.
 
Hirdetés
Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Hirdetés

Kitörési pont a kkv-knak

Ahhoz, hogy Magyarország fejlődni tudjon, elengedhetetlen a kis-, és középvállalkozások növekedése. De mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön? Cikkünkből kiderül! (x)

Egy nemzetközi kutatás szerint a szoftvergyártók auditja nem tesz jót az innovációnak, és a versenyt is gátolja. Segítsen felmérni a hazai helyzetet!
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.