A Gartner február elején publikált előrejelzése szerint ebben az évben közel 275 millió testen hordható elektronikai eszközt vásárolnak majd a felhasználók világszere, ezzel a piac több mint 18 százalékkal bővülhet a tavalyihoz képest. A piackutató a wearable néven hivatkozott eszközkategória teljes 2016-os forgalmát 28,7 milliárd dollárra teszi, amiből az okos órák önmagukban is 11,5 milliárd dollárt termelhetnek.
Az okostelefonnak még a térdéig sem érnek
Az előrejelzés alapján az okos órák adaptációja közel 50 százalékkal növekszik 2015 és 2017 között, nagyrészt annak köszönhetően, hogy az Apple is beszállt a játékba, jelentős lökést adva a trend népszerűsítésének. A Gartner szerint a legnagyobb növekedési potenciál belátható időn belül ebben a kategóriában van, ami az előzetes becslések alapján 2019-re már a 20 milliárd dolláros termékszegmenssé válik.
Az előrejelzés számokban (millió darab értékesített eszköz):
ESZKÖZ KATEGÓRIA |
2015 |
2016 |
2017 |
OKOS ÓRA |
30,32 |
50,40 |
66,71 |
FEJEN HORDOTT KIJELZŐ |
0,14 |
1,43 |
6,31 |
TESTKAMERA |
0,05 |
0,17 |
1,05 |
BLUETOOTH HEADSET |
116,32 |
128,50 |
139,23 |
CSUKLÓPÁNT |
30,15 |
34,97 |
44,10 |
OKOS RUHA |
0,06 |
1,01 |
5,30 |
MELLSZÍJ |
12,88 |
13,02 |
7,99 |
SPORTÓRA |
21,02 |
23,98 |
26,92 |
MÁS FITNESZ KIEGÉSZÍTŐ |
21,07 |
21,11 |
25,08 |
ÖSSZESEN |
232,01 |
274,59 |
322,69 |
forrás: Gartner Forecast: Wearable Electronic Devices, Worldwide, 2016.
A piackutató ugyanakkor kiemeli, hogy az okos órák adaptációja a folyamatos növekedés ellenére sem közelíti meg az okostelefonokét: 2017-ben például a fejlett piacokon és a fejlődő régiók városiasodott térségeiben összesen 374 millió eladott okostelefonnal számolnak. Ugyanez igaz a fitnesz kütyükre, ahol a piac növekedésének ütemét még hosszú ideig az észak-amerikai eladások határozzák majd meg.
Araszol felfelé a virtuális valóság
A fejen hordott kijelzők (HMD-k), amelyek eredetileg méregdrága katonai projektekből váltak feltörekvő kereskedelmi termékké, 2016-ban tovább araszolnak a széles körű adaptáció felé, de még nem lépnek be az elektronikai termékek piacának fősodrába. A Gartner szerint a HTC Vive, az Oculus Rift, a Sony PlayStation VR vagy a Microsoft HoloLens sikere a játékok és a szórakoztató funkciók mellett leginkább attól függ, hogy mennyire képesek megvetni a lábukat az üzleti felhasználásban.
A Gartner azt jósolja, hogy a kifejezetten üzleti célú felhasználásra tervezett HDM termékek eladásai az idén 26 százalékkal növekednek. Elsősorban az olyan feladatok támogatásával érnek majd el sikereket, mint amilyenek a javító munkák, az (állapot)felmérés vagy a karbantartás, ahol nagyon praktikus, ha a szakemberek úgy kaphatnak utasításokat vagy útmutatást, hogy ahhoz nincs szükségük szabad kézre, vagyis nem kell megszakítaniuk az aktuális tevékenységüket.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak