Most 1,3 millióan mennének külföldre egy álomállásért. Pedig állítólag itthon is vannak ilyenek. Egy állásportál versennyel hívná fel a figyelmet ezekre.
Hirdetés
 

Elsősorban a fizetésükkel elégedetlenek az itthoni munkavállalók – derítette ki egy friss reprezentatív felmérés, amit a DreamJo.bs megbízásából készítettek. A megkérdezettek több mint a kétharmada nyitott arra, hogy otthagyja jelenlegi munkahelyét, és mintegy 1,3 millióan hajlandóak lennének akár külföldre is menni egy álomállásért.

Jobb fizetés + szakmai elismerés + fejlődési lehetőség

Külföldre egyértelműen a magasabb fizetés reményében mennének a legtöbben – a válaszadók 80 százalék jelölte meg ezt a lehetőséget, 45 százalékuk emellett a világlátást is fontos indítéknak tartja. Azok közül, akik semmiképpen sem mennének külföldre dolgozni, a legtöbben (49 százalék) a családtól való távolságot említették gátként, 41 százalékukat pedig nyelvtudás hiánya korlátozza a szabad mozgásában.

Elsősorban a 18-29 éves, városban élő férfiak gondolkodnak azon, hogy egy jobb állás reményében elhagyják Magyarországot. Az elégedetlenek elsősorban a fizetésüket keveslik (74 százalék), de sokan vannak, akik a munkahelyi vezetőjükkel elégedetlenek (47 százalék). Több mint harmaduk nem büszke a munkájára, vagy hiányolja a megfelelő munkakörülményeket, és közel ennyien elégedetlenek a munkáltatójuk nyújtotta fejlődési- és karrierlehetőségekkel. (Az IT-piacon fennálló kivándorlási hullámmal interjúsorozatban is foglalkozik a Bitport.)

A kockázati befektetőként is ismert egykori NNG-vezér, Balogh Péter tulajdonában lévő állásportál nem véletlenül végeztetett célzott kutatást. A DreamJo.bs is beszáll a kivándorlás lefékezéséért folytatott küzdelembe. (Hasonló céllal hozta létre a Human Priority tavaly az IThon.info oldalt, amely szintén az employer brandig eszköztárával operál.)

Az állásportál díjat alapít a szerethető munkahelyek elismerésére. Baloghék szerint nem kizárólag a hazai vállalatokon múlik a kivándorlási kedv alakulása, de a szerepük fontos. Az kétségtelen, hogy a multinacionális vállalatoknak nagyobb erőforrásaik vannak erre, és miatt könnyebb helyzetben is vannak, de bármelyik kisebb hazai vállalkozás elérheti némi erőfeszítéssel, hogy álommunkahely legyen.

A vezetőn nagyon sok múlik

A DreamJo.bs vezetői szerint az első lépések között kell szerepelnie a támogató munkahelyi környezet és kultúra kiépítésének, melyben kulcsszerepe van a megfelelő vezetői hozzáállásnak. Az például egyértelműen a vezetőkön múlik, hogy mit vár el az alkalmazottaitól. Az ő felelőssége, hogy inspiráló kihívások elé állítsa munkatársait, és neki kell kialakítania fejlődési lehetőségeket is.

Ez pedig – mondja Németh Anna, a DreamJo.bs társalapítója – bizonyos értelemben méretfüggetlen. A verseny célja, hogy az év végéig bemutassa Magyarország 100 legszerethetőbb munkahelyét, azaz olyan cégeket jelent, amelyekért érdemes itthon maradni.

A díjra a szerethetomunkahelyek.hu oldalon már lehet nevezni. A versenyre a legfeljebb 250 főt foglalkoztató kis- és középvállalkozások jelentkezhetnek. A mérethatárt azért húzta meg a DreamJo.bs, mert a hazai munkavállalók mintegy háromnegyede dolgozik ebben a szektorban, és lehetőségeik jóval szűkebbek, mint a multinacionális cégeknek. Balogh szerint sokkal több jó cég van Magyarországon, mint az emberek gondolnák, így  ő arra számít, hogy legalább ezer cég nevez majd a versenyre.

Közösség & HR

Képzeljen el egy országot, ahol két emberre jut egy megfigyelőkamera

De nem is kell elképzelni: Kína hamarosan ilyen lesz. Már most is közel 170 millió kamera figyeli az embereket a távol-keleti országban.
 
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.