A Magyar Telekomnál debütál a T-Systems International legújabb fejlesztése, a helyfüggő mobil marketing szolgáltatás, amely a jövő egyik kitörési pontja lehet a stagnáló bevételekkel szembesülő mobilipar számára.

Jelentős átalakulásban van a reklámpiac. A hirdetések a hagyományos csatornákról egyre nagyobb mértékben terelődnek át a mobilra, azon belül pedig egyre jellemzőbb trend lesz a big datát és az üzleti intelligenciát hasznosító helyfüggő mobil marketing rendszerek (Location Based Mobile Marketing -  LBMM) használata. Ennek kapcsán néhány év múlva már több milliárd dolláros piacról beszélünk, meg arról, hogy a piaci változásokhoz gyorsan alkalmazkodók máris sokat nyernek a dolgon, a Facebook például bevételének már közel kétharmadát szerzi mobil reklámokból.

Az üzemeltetést az ITSH végzi

Egyebek mellett ezek az érvek hangzottak el az IT Services Hungary Kft. szerdai sajtóeseményén, ahol a társaság anyacégének a T-Systems Internationalnek a legújabb fejlesztését, a helyfüggő mobilreklám-alkalmazást mutatták be. A magyarországi helyszínt az indokolta, hogy a fejlesztésre épülő szolgáltatás mától debütál a Magyar Telekomnál. Az IT-Services pedig pluszban még úgy kerül a képbe, hogy utóbbi cég nyújtja a megoldás technikai hátterét.

A reklámszakemberek már régóta tudják, hogy manapság az egyik leghatékonyabb – de mindezidáig mégis kiaknázatlan – marketingkommunikációs lehetőségét a mobiltelefonokra érkező szöveges üzenetek nyújthatják. Mégis egyelőre kevesen éltek eddig a világon ezzel a lehetőséggel. Hiába ismert ugyanis önmagában az a tény, hogy a reklám SMS-ek 98 százalékát nyitják meg a felhasználók, miközben a marketing e-mailek 80 százaléka olvasatlan marad,a benne felkínált lehetőséget a nem megfelelő időzítés miatt a mobilozók nem igazán használták ki.

Posset László, a T-Systems International mobilmarketing-fejlesztésekért felelős vezetője szerint viszont az LBMM minderre megoldást jelenthet. "Az LBMM-mel ugyanis csak olyan üzeneteket juttatunk el a célközönséghez, amely akkor és ott aktuális a címzett számára. És ugyanez igaz fordítva: az üzenetet csak azoknak kézbesítjük, akik meghatározott időben, meghatározott helyen vannak. A vásárlási kedvezményekre jogosító SMS-t csak az kapja meg, aki akkor és ott fel is tudja használni, a hirdetőnek pedig nem kell olyan marketingüzenetekre költenie, amelyek a célközönségen kívül landolnak" – fejtette ki.  Hozzátette, a mérésekkel és a visszajelzésekkel a rendszer folyamatosan finomhangolható.

A kapcsolatfelvételt az ügyfél kezdeményezi

A mobil marketing rendszer működésének alapja egy úgynevezett geofencing megoldás, amely érzékeli azt, ha az ügyfél a hirdető által tervezett promóció helyére, mondjuk egy bevásárlóközpontba érkezik. Az előfizetők mozgását a rendszer nemcsak egy-egy, a virtuális téren belül zajló konkrét eseményhez kötve tudja előre jelezni, hanem prediktív modellezés alapján is. A big datavfogalomkörébe sorolható megoldás lényege, hogy egyes fogyasztói csoportokat összekapcsol meghatározott időszakokkal és helyszínekkel, ezáltal megbecsülhetővé válik e csoport tagjainak várható mozgása is.

Ennek kapcsán Bőthe Csaba, az IT Services Hungary (ITSH) ügyvezető igazgatója fontosnak tartotta  leszögezni, hogy  a mobil marketing szolgáltatás nem épül nyomkövetésre és a rendszer teljes mértékben spammentes, minden kapcsolafelvétel az előfizető szabad akaratán alapul.

A szolgáltatás első ügyfeleit a Magyar Telekom évekkel ezelőtt más marketing kampány kapcsán elindított Akció Nekem programjába regisztráltak alkotják, közülük is azok, akik a T-Mobile ügyfelei. A helyfüggő szolgáltatáshoz szükséges cellainformációk ugyanis a Telekomnál csak az ő esetükben állnak a szolgáltatás rendelkezésére. (Az Akció Nekem programhoz más mobilszolgáltató ügyfelei is csatlakoztak.)

"Az Akció Nekem opt-in adatbázisa ma már több mint 105 ezer előfizetőt számlál és ez a szám a társaság reményei szerint az év végére elérheti a 200 ezret is" - tudtuk meg Vígné Szalontai Katalintól, a Magyar Telekom nagykereskedelmi igazgatójától. Elmondta azt is, hogy a mobil marketing szolgáltatáshoz csatlakozni kívánó hirdetőket a legnagyobb reklámügynökségek közreműködésével választják ki. Lapunk kérdésére azt is megtudtuk tőle, hogy ezt a fajta szolgáltatást nem érinti a nemrégiben bevezetett reklámadó.

Globális piaci háttér

Az eseményen jelen lévő hazai szakértők nem kívántak becslésekbe bocsátkozni, vajon mennyi többletbevételt hoz a helyfüggő mobil marketing a Magyar Telekomnak. A világpiacra vonatkozóan azért találtunk néhány számot. A mobiliparnak ezt a szegmensét rendszeresen monitorozó svéd Berg Insight legfrissebb előrejelzése szerint az LBMM globális piaci értéke a 2013-as 1,2 milliárd dollárról évi 54 százalékos átlagos növekedéssel 2018-ra meghaladhatja a 10,7 milliárd dollárt. Ez akkorra megfelel majd a teljes mobil marketing- és reklámköltés 38,6 százalékának, illetve a világméretű digitális reklámpiac 7 százalékának.

Cloud & big data

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.