De egyelőre sok pénzt is visznek az ahhoz szükséges beruházások. Összességében azonban a vállalat ígéretes negyedévet zárt.

Intenzív beruházási szakaszban van az Oracle, ami a profiton meglátszik ugyan, de a távlati kilátásokat javítja. A vállalat részvényesei nem is keseregtek a csökkenő nyereség miatt, a február 29-én zárult negyedév eredményeinek bejelentése után emelkedett az árfolyam.

Az erős dollárral is küzdenek

Miközben jól látszanak a felhős átalakulás eredményei, az erős dollárral is meg kell küzdenie a vállalatnak. A negyedév összes bevétele 9 milliárd dollár volt, ami 3 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve, akkor 9,3 milliárdot meghaladó bevételt jelentett az Oracle. Az árfolyamhatást kiszűrésével azonban már szebben mutat az eredmény: 1 százalékos pluszt mutatna a vállalat szerint.

A felhős bevételek összességében 40 százalékkal (változatlan árfolyama 44 százalék) bővültek éves összevetésben. Míg egy éve 527 millió dollár származott ebből, a most zárult negyedévben 735 millió dollár bevételt hozott a szoftver- (SaaS), a platform- (PaaS) és az infrastruktúraszolgáltatás (IaaS) együttesen. A teljes bevételbeli súlya is növekedett, míg egy éve 6, idén már 8 százalékát adta a negyedév teljes bevételeinek.

A felhőszolgáltatásokon belül a SaaS és a PaaS a nagyobb falat, ez a két terület összesen 583 millió dollárt hozott, ami 57 százalékkal több, mint egy éve., míg az IaaS, amely a teljes bevétel mindössze 2 százalékát adja, 152 millió dollárt hozott, ami viszont 2 százalék csökkenést jelent (egy éve 155 millió származott ebből).

A bevételek 70 százalékát adó, a licencértékesítéshez köthető tevékenységből (új licencek értékesítése, frissítés, terméktámogatás) bevételek 4 százalékkal csökkentek (változatlan árfolyamon stagnáltak), és súlyuk a teljes bevételből 1 százalékkal csökkent egy év alatt. Az új licencek értékesítéséből bevételek 15 százalékkal estek, 2 milliárd dollár közeléből 1,7 milliárd alá, míg a frissítés és terméktámogatás lényegében szinten maradt, tavaly és idén is 4,67 milliárd dollárt hozott, ami változatlan árfolyamon 5 százalékos pluszt jelentett volna.

A hardverüzletnek viszont minden ága (termékértékesítés, támogatás) csökkent, összességében 13 százalékkal. Az értékesítés erősebben: 712 millióról 604 millióra, ami 15 százalékos mínuszt jelent, a támogatás pedig 587-ről 531 millióra, ami 10 százalékos mínusz. Változatlan árfolyamon számolva ez rendre 10, illetve 5 százalékkal kisebb bevételt jelent éves összevetésben.

Jelenleg a hardverüzlet a te4ljes bevételnek 13 százalékát adja a tavalyi 14 százalékos súllyal szemben.

Az eredményt erősen befolyásolta, hogy a felhőszolgáltatások fejléesztése egyelőre még sok pénzt visz. Az ezzel kapcsolatos beruházások, főleg az adatközpont-építések 1,6 milliárd dollárt emésztettek fel, míg egy éve még csak 950 millió dollárt költött ugyanerre a vállalat.

Az összehasonlítási alap: Salesforce.com

Mind Mark Hurd, mind Larry Ellison fontosnak érezte hangsúlyozni, hogy mennyire sikeres az Oracle felhőbe vitele. Hurd szerint közel 950 új felhős ügyfelet sikerült szerezni a negyedév során, így már mintegy 11 ezer ügyfelük van. Sokkal gyorsabban nőnek, mint a konkurensek: a Workdaynél háromszor, a Salesforce-com-nál pedig kétszer gyorsabb az Oracle bővülési üteme. Ellison pedig arról beszélt, hogy abszolút összegben számolva az Oracle már több bevételt produkál SaaS-ból és PaaS-ból, mint bármely más vállalat a világon.

Oracle felhőbevételek, 2014-2016
Create your own infographics

Safra Catz szerint a vállalat felhős üzlete hipernövekedési szakaszban van, és ráadásul nagyon jövedelmező. Catz úgy fogalmazott, hogy céljuk a 80 százalékos bruttó árrés elérése. A társ-vezérigazgató már korábban is megfogalmazta, hogy a felhős modellben más összetételben alakulnak a bevételek, mint az on-premis licencek értékesítésénél. Míg egymillió dollárnyi licenc értékesítése öt év alatt hoz újabb 1 milliót a terméktámogatásból, addig 1 millió dollárnyi értékesített platformszolgáltatás 5 millió dollárt hoz ugyanennyi idő alatt.

A részvényesek összességében elégedettek voltak az eredménnyel, az árfolyam emelkedett az eredmények közzététele után.

Piaci hírek

Egy utolsó elkeseredett mobilkísérlet

A Jolla annak ellenére nem adja fel, hogy eddig gyakorlatilag semmi sem sikerült nekik.
 
Hirdetés

Látogatás az Aruba Cloud arezzói adatközpontjában

Így néz ki egy modern felhős adatközpont belülről.

Az elmúlt fél évszázadban sorra érték a kihívások a platformot, népszerűsége azonban továbbra is töretlen. Utánajártunk az okoknak.

a melléklet támogatója az InterComputer

Hirdetés

Hogyan segíti a DCIM a CIO-k munkáját?

Az adatközponti infrastruktúramenedzsment (DCIM) rendszerek sokan szerint az üzemeltetéssel foglalkozó szakemberek munkáját könnyítik meg, pedig a CIO-k, közép- és felső vezetők számára is hasznos funkciókat és információkat kínálnak.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.