A Samsung szeptember elején, a berlini IFA kiállításon mutatja be azt a quantum dot (kb. kvantumpontos, QD vagy QDLED) monitorcsaládot, amelyet a kijelzők között egyre divatosabb, hajlított kialakítással terveztek. Az elsősorban játékosoknak szánt 24, 27 és 34 hüvelykes monitorokban a gyártó első ízben alakalmazza a QD nanokristályos technológiát, amely a Samsung televíziókban már korábban megjelent.
Maga a QD képernyő az OLED-hez hasonló elven működik, maga a "kvantumpont" kifejezés egy valóban kvantumfizikai alapokon nyugvó jelenségből, a nanokristályok fényemissziós képességéből (sávrés energia) farag jól hangzó elnevezést. Az első ilyen TV-készülékekkel még 2013-ban a Sony jött ki, azóta a Samsung, az LG és a kínai TCL is bemutatott saját modelleket.
Bár a QD televíziók már most is több paraméterükben, így a képminőség (pixelsűrűség vagy színgazdagság) és fényerő tekintetében is felülmúlják az OLED készülékeket, és a fogyasztásuk is kedvezőbb, ezzel együtt a piac még nem tette le a garast egyik megoldás mellett sem. A QD már jó másfél éve sláger, de az olyan gyártók, mint az LG, egyelőre látványos fejlesztéseket szállítanak az OLED technológia felhasználásában is.
Mindenki görbítget
A Samsung csak a kisebb képernyők esetében bízik az OLED kijelzőkben, a tévék – és most már a monitorok – szintjén a QD technológiát erőltetné. Az ívelt aktív mátrixú AMOLED kijelző ugyanakkor megjelenik a dél-koreaiak legfelső kategóriás Galaxy Edge okostelefonjában; ugyanezzel próbálkoznak más gyártók is, így például az LG, a legújabb hírek szerint pedig az Apple, sőt a Huawei és a Xiaomi is ilyen okostelefonokat készül a piacra dobni.
Az ügyfélszerzésre szakosodott Fluent friss felmérése ezzel kapcsolatban érdekes eredményeket hozott: az új iPhone iránt érdeklődők több mint fele szeretné, ha a következő Apple-telefon vízálló lenne, a hajlított, peremmentes kijelzőt ezzel szemben csak 35 százalékuk értékeli valamire is.
Ez ráadásul még mindig magasabb, mint az állítólagos új funkciók iránti érdeklődés, de így sem igazán illeszkedik a korábbi "egyszerű és klassz" filozófiához. Különösen, hogy a vízálló borítás népszerűségében a kommentárok szerint nagy szerepe van a Samsung Galaxy S7 elhíresült pezsgős reklámjának.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak