Az SAP bejelnetette az azonosság- és hozzáférés-kezelésben (IAM) utazó Gigya felvásárlását. A cég RaaS (registration-as-a-service, ilyen is van) platformja vállalati megoldást kínál az ügyfélprofilok és opt-in preferenciák kezelésére, miközben biztosítja a felhasználói ellenőrzés fenntartását a saját ügyféladatok fölött. Ez a személyre szabott és hatékony ügyfélkezelés mellett azzal az előnnyel jár, hogy a cég megrendelői a vonatkozó adatvédelmi feltételeknekk is könnyebben meg tudnak felelni, mivel az adatvédelmi és megfelelőségi szabályozás változásait (lásd GDPR) praktikusan a szolgáltató követi helyettük is.
Nagy csomó ügyfelet is szereztek
A 2006 óta működő Gigya jelenleg 1,3 milliárd felhasználói azonosságot kezel, saját közlése szerint a platformot már 700 vezető multinacionális vállalat veszi igénybe. A Tel-Avivban alapított, de az amerikai Mountain View-ból irányított társaság 300 alkalmazottat foglalkoztat, eddig több mint 100 millió dollárnyi befektetői tőkét szerzett összesen 7 befektetési körben.
A Gigya technológiája az SAP Hybris Markering e-kereskedelmi csomagjába épül be, ami a Hybris összcsatornás (omnichannel) megközelítésében az ügyféladatok különféle csatornákon és belépési pontokon keresztül történő egységes kezelését támogatja. Ez közvetve lehetővé teszi például az intelligens profilok felépítését vagy a tartalom alapú stratégiák megvalósítását a személyre szabott értékesítésben.
A marketing, az értékesítés és a szolgáltatások hatékonysága ennek értelmében már jórészt azon is múlik, hogy a vállalkozások képesek-e a weben, a mobil eszközökön, a fizikai boltokban vagy akár a gépek közti kommunikációban zajló folyamatok egybefüggő és zavartalan kezelésére, illetve az összes csatornát egyszerre átfogó következtetések kialakítására és végrehajtására.
Kézenfekvőnek tartják a felvásárlást
Mindez érthetőbben annyit tesz, hogy az omnichannel megközelítés (benne pedig a Gigya azonosságkezelő technológiája) a korábbinál hatékonyabb eszközöket biztosít az ügyféladatok kezelésére és felhasználására, ami a személyre szabott ügyfélkapcsolati folyamatokon keresztül több eladáshoz és általában az ügyfélélmény javításához vezet.
Bár magát a felvásárlást csak most hozták tető alá, az SAP és a Gigya kapcsolata már hosszú évek óta tart. A Gigya 2013 óta a Hybris partnere, így az SAP ügyfelei a vállalat által licencbe adott, harmadik féltől származó megoldásként vehették igénybe a Gigya megoldás-összetevő technológiáját. Innen nézve a dolog annyiban változik majd, hogy a RaaS platform a jövőben már az SAP saját termékeként épül a Hybris platformba.
A tranzakció értékét a felek most sem közölték, de a különböző beszámolók a 350 millió dolláros nagyságrendbe teszik a felvásárlást. Az akvizíciót a tervek szerint még az év végéig lezárják, amihez nyilván szükség lesz a szabályozó hatóságok jóváhagyására is.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak