Egy magyar startup az IT-piacon tapasztalható szakember-hiányból is profitál.

Négy év alatt érett be az Oriana alkalmazásfejlesztési eszközének piaca – mondta a cég sajtótájékoztatóján Kovács Péter ügyvezető. A cég 2012-ben kezdett bele az Effector Platform fejlesztésébe, mellyel két évvel később léptek a nagyobb nyilvánosság elé. A cég dinamikus növekedése azt mutatja, hogy komoly igény van hatékony alkalmazásfejlesztési eszközökre a vállalatok körépben. A cég árbevétele 2012-ben még 161,5 millió forint volt, 2013-ban viszont már 456 millió, míg 2014-ben az 540 millióhoz közelített.

Mint azt a cég vezetői elmondták, tavaly dönteniük kellett, hogy a közvetlen vagy a partnereken keresztüli értékesítésre helyezik-e a hangsúlyt. Végül ez utóbbi mellett döntöttek. Így lemondtak ugyan a gyors kezdeti növekedésből származó előnyökről – idén például 20-30 százalékos bevételnövekedéssel számolnak –, hiszen így csak a licencbevételekre számíthatnak, a bevezetés a partnereknek jelent bevételt, ugyanakkor a partnereken keresztül történő értékesítés sokkal gyorsabbá teszik az Effector ekoszisztémájának a kiépülését.

A munkaerő-hiány is az Effectort támogatja

A cég operatív vezetője, Basa Richárd idézte az IVSZ adatait a magyar IT-piacon tapasztalható munkaerő-hiányról. Mint mondta, ezzel ők is küzdenek. Ugyanakkor az Effector legújabb verziója épp abban segít, hogy a fejlesztésbe bekapcsolja a vállalat üzleti döntéshozóit és a tanácsadókat is. Ezzel gyorsítható az alkalmazásfejlesztés anélkül, hogy nagyobb munkaerőt kellene biztosítani a feladatokhoz.

Basa egy felméréssel igazolta, miért értékelődtek fel a BPM (Business Process Management) platformok. Mint mondta, ma már az üzleti alkalmazások fejlesztését elsősorban külső okok generálják: a piac változása (ügyfelek, vevők, iparági változások) és a szabályzó környezet kiszámíthatatlansága. E vállalatok ehhez keresnek olyan platformot, amellyel az üzleti folyamatokat gyorsan átalakíthatják, és leképezhetik az IT-ra. És mivel fejlesztőből hiány van, előnyben részesítik azokat a megoldásokat, melyek nem igényelik a fejlesztési kapacitás bővítését.

Az Effector Platform 5-öt ezért olyan funkciókkal bővítették, melyek segítségével akár az üzleti döntéshozók is beszállhatnak mintegy önkiszolgáló módon a fejlesztésbe. Az alkalmazásokkal kapcsolatos követelményeket az üzleti logika felől lehet megfogalmazni.

Felértékelődött a UX

Ahhoz, hogy az üzleti vezetők is bevonhatók legyen a fejlesztési folyamatba, javítani kellett a felhasználói élményen (User Experience – UX) és a kezelőfelületen. Ezért az Effector 5-ben új technológiai alapra, AngularJS-re került át a megjelenítő felület, amit át is terveztek, hogy áláthatóbb és logikusabb legyen. Az egyes komponenseket a felhasználók testre szabhatják, személyes lekérdezéseket és ún. gyorsriportokat is készíthetnek.

A rendszer bővült mini BI (business intelligence) funkcionalitással, amelyet például Excelből lehet feltölteni adatokkal. Ez azért került az Effectorba, mert Basa szerint egyre több vállalatnak okoz gondot, hogy egységben kezelje a különálló Excel táblázatokban tárolt üzleti adatokat és üzleti logikát. (Az elsősorban kkv-knak szánt, és nagyjából az Effectorral egy időben induló, szintén magyar fejlesztésű Karma Platform sikere mutatja, mennyire valós igény ez.)

Pátzay Péter technológiai vezető elmondta: törekedtek arra, hogy az Excelhez hasonló, ún. Excel like kezelőfelületet hozzanak létre, hogy a felhasználónak ne okozzon nehézséget az átállás. Az Effector nem alkalmas az Excel teljes kiváltására – a makrók például nem vihetők át, és a függvénykészlet is jóval szerényebb –, de így az exceles adatvagyonból és üzleti logikából már alkalmazásokat lehet építeni, és a korábban csak Excelben elérhető információhoz a weben is hozzá lehet férni.

Megújult a platform fejlesztőeszköze, az Effector Studio is. Ezzel az alkalmazások összeállításának 30-40 százaléka elvégezhető drag&drop módon, amit grafikus megjelenítés és automata kódgenerálás támogat.

Az Effector Platform egyelőre on-premise használható, felhasználónkénti licencelésben (többféle konstrukciót is kínálnak), de tervezik felhős szolgáltatássá történő fejlesztését is.

Cloud & big data

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.