Ti mind egyéniségek vagytok! - idézhetnénk a Brian Élete című klasszikusból, ha röviden vázolni akarnánk, miként változnak a közösségi hálózatok. Első ránézésre egyre komolyabb feladat lesz beazonosítani, hogy melyik közösségi oldal profilját is nézzük éppen. A nagy, széles borítóképek használatát immár minden rivális átvette: utolsónak a legkonzervatívabb hálózat, a LinkedIn adta be a derekát.
Fizetős privilégium
A LinkedIn tegnap közzétett blogbejegyzése szerint a borítóképek (és a megnövelt méretű profilkép) elhelyezése kiváló lehetőség a tömegből való kitűnésre. Annyiban igaznak kell elfogadni ezt a magyarázatot, miszerint első körben valóban csak kevesek, egészen konkrétan a fizetős felhasználók számára nyílik meg ez az opció. Az érvelés ott gyengül meg, hogy néhány hónap múlva a tervek szerint mindenki, így a nem fizető felhasználók is megkapják majd ezt az új fejlesztést.
Vizuális forradalom: a LinkedIn-vezér adatlapja két éve és most
A borítóképek a látvány erősítése mellett további haszonnal is kecsegtetnek. Az új rendszerben ugyanis a keresési találatoknál az ilyen profilok kétszerakkora felületet kapnak, mint spártai társaik. A felhasználóknak mostantól arra is lehetőségük van, hogy adataikat mindenki számára nyilvánosan elérhetővé tegyék. Azaz az Open Profile opció kiválasztásával azok is elérhetnek minket, akikkel csak sokadlagos távolságra vagyunk a kapcsolati hálóban.
A fenti és néhány egyéb új lehetőség is - a már említett borítóképek kivételével - az előfizetést vásárló felhasználók kiváltsága lesz. Az ingyenes használat feladását a LinkedIn egy új csomag indításával próbálja ösztönözni. A Spotlight havi díja 8-10 euró között mozog, attól függően, mennyi időre vásároljuk meg. A 18-22 eurós Business csomag csak annyival tud többet, hogy itt lehetőség van havi 3 levelet küldeni bármelyik felhasználónak.
Ritka kivétel
A Facebook által bevezetett kisebb-nagyobb változásokat általában hangos zúgolódás szokta kísérni - ami aztán pár nap vagy hét múlva menetrendszerűen elhal. Talán nem véletlen, hogy a borítóképek lehetősége a ritka kivételek egyike volt. Erre nem sokan húzták a szájukat, fenyegetőztek profiltörléssel. A 2011-ben bevezetett új lehetőség a Timeline (Idővonal) indulásához köthető, és a vizuális elemek egyre nagyobb szerepét mutatja.
A versenytársak közül az eltelt néhány évben mindenki beállt a sorba, és már-már szolgai módon lemásolta az önkifejezés egyik kedvelt formáját. A Google+ tavaly vezette be a Facebooknál is nagyobb borítóképeket. A Twitter áprilisban kezdte átkalapálni a felületét, és ez a munka épp a napokban fejeződött be.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak