Sokan még mindig a telepített szoftverekre esküsznek, pedig nem csak általánosan van előnye a cloudszolgáltatásoknak, hanem a CRM-megoldásokat - és rajtuk keresztül a cég üzletmenetét - is hatékonyabbá tehetik.

Egyre többen ismerik fel a javuló ügyfélkezelés bevételre gyakorolt áldásos hatását: a vevői elégedettség növekedésével együtt tart a bevétel is. Ezt a felismerést igazolja a Gartner idei felmérése, mely szerint a globális CRM-piac a jelenlegi közel 24 milliárd dolláros értékéről alig négy év alatt, 2018-ra 42 milliárd dollárra fog nőni.

Amint azt az előző cikkünkben írtuk, a CRM azonban nem csupán egy szoftver, amit telepíteni kell, sokkal inkább egyfajta - ügyfélközpontú – szemléletről van szó. A dobozos termékektől annyira el lehet vonatkoztatni, hogy a piac leghatékonyabb megoldásai nem is külön telepítendő alkalmazások, hanem a felhőben futnak. Nézzük át, milyen előnyei vannak annak, ha a cloudból szolgálják ki a cég ügyfélkezeléssel kapcsolatos igényeit!

Még szervert-klienst használ?

Ahhoz, hogy az előnyöket jól láthassuk, érdemes felfedni a szerver-kliens infrastruktúrára alapuló rendszerek hátrányait. A csoportmunkát támogató CRM nem működhet hatékonyan úgy, hogy az adatok egy gépen vannak, és minden felhasználó az onnan letöltött, valójában különálló (kvázi-saját) adatbázisból dolgozik. Ha nem transzparens a vevői interakciók folyamata – az ügyfélstátusz, az eseménynapló stb. –, akkor nem lesz naprakész az ügyféladatbázis, ez pedig akár komoly bevételkieséssel, a cég jó hírnevéhez köthető veszteségekkel is járhat.

Különálló, dobozos szoftvernél a fejlesztő elképzelését tükrözi a termék, azt azonban szinte biztosan nem tudja, hogy pontosan mire is van szüksége felhasználójának. Ennek eredményeként kevésbé kézre álló, bonyolult végeredmény születik. Ezzel ellentétben egy felhőszolgáltatásnál könnyen nyomon követhető a használat módja. A mérések felhasználásával javíthatók a rendszer paraméterei – például designváltásnál gyorsan lemérhető a hatékonyság növekedése vagy csökkenése. Ebből következően a jól fejlesztett felhőalkalmazások gyakran egyszerűbbek és használhatóbbak, mint a telepített szoftverek.

Az olyan általános, a mérleg nyelvét a felhő javára billentő érvek mellett, mint az egyszerű üzemeltetés – nem probléma többé a verziókövetés vagy a platformváltás – és annak alacsonyabb költségei; említést érdemel a fejlesztői motivációk közötti eltérés. Külön telepítendő szoftver esetében a jogtulajdonos érdeke a minél nagyobb eladásokban rejlik – hiszen csak egyszeri bevételre számíthat -, ezért elsősorban az értékesítésre és nem a nyomon követésre koncentrál. Cloudos fejlesztés esetében azonban abban érdekelt a fejlesztő, hogy termékeit, szolgáltatásait folyamatosan használják, hiszen ez határozza meg – havidíjas – bevételének nagyságát. Vagyis a két fél érdeke összehangoltabb.

Irány a felhő!

Milyen előnyöket nyújt akkor a felhőből elérhető CRM? Többek között az elérhetőség, a mobilitás legmagasabb fokát, ami az okostelefonok és tabletek világában már nem extra, hanem gyakran alapkövetelmény.

Az okos CRM-rendszerek kihasználják a felhőben rejlő lehetőségeket, máshogy nem, vagy csak nehezen megvalósítható funkcionalitást tartalmaznak. Vegyük például az űrlapkitöltést – az ügyfél utolsó kattintása után máris a CRM-adatbázisba kerülnek a kívánt adatok. Vagy ott van a rendszerek egymással való szorosan integrált működése – vége a táblázatokkal való szinkronizációs rémálomnak.

Automatikusan indulhatnak olyan kampányok, amelyek felgyorsítják az ügyfél vásárlásának folyamatát vagy elősegítik a vele való kapcsolattartást. Emberi beavatkozás nélkül „fésülhetők” össze a különböző ügyféllisták – ki vásárolt már, ki tart még érdeklődői szakaszban stb. –, és ez alapján megfelelően időzítetten küldhető levél az érintettek számára. A katalógust böngésző leendő vásárló külön interakció nélkül kaphat e-mailt az általa érdekesnek tartott termékekről.

Annyira nyitott, amennyire kell

Többé nem üres lózung a hatékonyságnövekedés! Felhős CRM-rendszerek esetén az ügyfelek sokkalta "önkiszolgálóbbá" válnak, nem igényel feltétlenül emberi beavatkozást minden egyes feladat. Mivel be tud jelentkezni a cég adatbázis-rendszerébe, telefonálás és e-mailezés helyett „helyben” megtekintheti a rá vonatkozó információkat. Például ellenőrizheti korábbi vásárlásait, megtekintheti, magának elküldheti számláit anélkül, hogy ehhez az őt kiszolgáló cégnek dedikált emberi erőforrást kellene fenntartania.

A legfejlettebb felhős rendszerek, mint például a MiniCRM, képes szorosan integrálódni más, csoportmunkát segítő szolgáltatásokkal. Például Outlook naptárba vagy Gmailbe beépülni, és így a CRM-be való bejelentkezés szükségessége nélkül elérhetővé tenni az ügyfélkapcsolati feladatok adott helyzetben kellő funkcióit.

Ha egyetlen szóval össze akarnánk foglalni a cloud alapú CRM-ek előnyeit, akkor az az automatizáció lenne. Ezek a rendszerek a lehető legtöbb feladatot igyekeznek átvenni az emberi munkaerőtől, csökkentve a kétkezi beavatkozás igényét, ami egyaránt hatékonyságnövelő és költségcsökkentő.

Cloud & big data

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.