A korszerű internetes technológia és persze egy Magyarországon már népszerű termék segítségével távolról hódította meg a horvát piacot egy magyar vállalkozás. A már bevált módszerre alapozva most más országokban jelennének meg termékeikkel. (x)
Hirdetés
 

Egy Magyarországon már népszerű és keresett termék, egy gyermekek által használt a pedál nélküli "futóbicikli" külpiaci bevezetését tűzte ki célul Domokos István és csapata. "A már 20 hónapos kortól használható kerékpár egy nagyon jó barátunk ötlete. Arra gondoltunk, hogy a biciklizés tudományának, valamint a közlekedés alapismereteinek elsajátítására, a mozgás megszerettetésére egyaránt alkalmas játékszer külföldön is keresett lehet. Végül arra jutottunk, hogy tapasztalatszerzésként a magyarhoz sokban hasonlító horvát piacon próbálunk szerencsét, mielőtt nagyobb fába vágnánk a fejszénket" – emlékszik Domokos István, a Qualidom Kft. projektvezetője.

A piac meghódítására alaposan felkészültek, amiben reklámügynökségi tapasztalataiknak nagy hasznát vették. Igaz a közvetlenül a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban kevés tapasztalatuk volt, de marketingterveket és a reklámokat maguk készítették. Első lépésként – még a piacra lépés előtt – egy internetes keresőszolgáltatás segítségével felmérték a fogyasztói igényeket, ami 1-2 évre előre biztos alapot jelentett az üzlet beindításához. Ezt követően horvát nyelvű honlapot készítettek, amelyet intenzív internetes marketingtevékenységgel futtattak fel. Kezdeményezésük olyan sikeresnek bizonyult, hogy egy év után mára ők vezetik a pedál nélküli gyermekbiciklik piacát Horvátországban.

"Komoly kihívás volt számunkra, hogy nem beszéltük a nyelvet, és nem ismertük a piacot. Ám a információtechnológiai megoldások rengeteget segítettek a piac felmérésben, a stratégiánk megalkotásában, tevékenységünk összehangolásában. Lényegében így sikerült távolról meghódítanunk a piacot" – mondta Domokos István. Most azt tervezik, hogy kiterjedt viszonteladói hálózatot és két új sporteszközökkel foglalkozó üzletágat hoznak létre Horvátországban. Emellett az itt megszerzett tapasztalataikat felhasználva hamarosan belevágnak a német és az osztrák piac meghódításába is. Az ötlet alapja és a valós célkitűzés ugyanis az volt, hogy itthon jól bevált üzleti modelleket vezessenek be külföldön. Ennek első lépcsőfoka volt a futóbicikli, ami biztos piacra lépést garantált, ezzel megalapozta az első külföldi vállalkozást. A metódus azonban termék- és iparágfüggetlen, így továbbra is nyitottak új termékekre és folyamatosan keresik az új ötleteket.

A megjelenés támogatója a Magyar Telekom Nyrt.

Mobilitás

Itt a legolcsóbb hazai havidíjas mobilnet

Tegnap írta alá a Vodafone a Digitális Jólét Alapcsomag program védjegyhasználati szerződését, aminek alapján az eddigi legolcsóbb havidíjas ajánlatot teszi azoknak, akik eddig anyagi okok miatt nem fizettek elő a világhálóra.
 
Hirdetés

Exportoffenzíva a karosszékből

A korszerű internetes technológia és persze egy Magyarországon már népszerű termék segítségével távolról hódította meg a horvát piacot egy magyar vállalkozás. A már bevált módszerre alapozva most más országokban jelennének meg termékeikkel.

Hirdetés

Megújult a First Class csomag – uniós adatroaming akár 70 gigabájtig

A változtatásokkal az elsősorban üzleti ügyfelek igényeire szabott ajánlat még rugalmasabb, miközben a prémium jellege is megmarad.

A technológiai fejlődés jó, csak épp még az adatvédelmi kockázatok is nőnek vele. A vállalatoknak pedig ezzel kell valamit kezdeni a változó adatkezelési szabályozás miatt. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

A CISPE adatvédelmi magatartási kódex szerint szolgáltat az Aruba

Az Aruba Cloud minden felhőszolgáltatása megfelel azoknak az előírásoknak, amelyeket az európai felhőinfrastruktúra-szolgáltatók szakmai szövetsége adatvédelmi magatartási kódexében rögzített.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.