A cég vezetői sorra látogatják a kontinens országait, közben pedig bejelentették, hogy három képzési központot állítanak fel. 2020-ig egymillió embert próbálnak felvértezni digitális képességekkel.

Alaposan belehúz a közösségi hálózat, hogy kontinensünkön javítson a renoméján. Az átfogó PR-kampány részeként a vállalat többek között időseket, hátrányos helyzetű embereket igyekszik kitanítani az internetes világ rejtelmeire.

Egymilliós célszám

A társaság ügyvezető igazgatójának friss bejelentése szerint Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban nyílnak meg a "közösségi képességekre" fókuszáló tudásközpontok. Sheryl Sandberg szerint ezt azért teszik, mert nem szeretnék, ha az emberek egy része lemaradna a digitális forradalom nyújtotta előnyökről. Mint elmondta, fontos számukra, hogy támogassák a digitális képességek fejlesztését, amivel elérhető, hogy mindenki részesüljön a digitális gazdaság előnyeiből.

Az oktatási központok a tervek szerint nem csak a közösségi média lehetőségeivel ismerteti meg a jelentkezőket, hanem egyéb digitális képességeket, internetbiztonságot, médiaismereteket is felölel majd. A képzések során kiemelt fontosságot kap, hogy olyan csoportokhoz is eljusson a lehetőség, akiknek különböző okokból korlátozott a lehetőségük. Ide tartoznak az idősek, a fiatalok és a menekültek is.

A vállalat nem csak egyéneket, hanem vállalkozásokat is igyekszik "képbe helyezni". A Community Boost EU elnevezésű program keretében 100 ezer kis- és közepes vállalakozást akarnak személyes oktatásban részesíteni, míg további negyedmilliót online kurzusokkal szeretnének elérni. Az impozáns célkitűzés szerint a fenti kezdeményezésekkel 2020-ig legalább egymillió európait akarnak megszólítani.

Nem a mostani az első ilyen kísérlet, hiszen hasonló programokat már indított a Facebook Brazíliában és Nigériában is. Indiában pedig a helyi kormányzati szervekkel közösen tavaly ősszel indult az az online képzési program, ahol rövid oktatási anyagok segítségével az érdeklődők a közösségi média működéséről, a közösségépítés trükkjeiről, a digitális marketing lehetőségeiről kaphatnak bővebb tájékoztatást.

Mindent bevetnek

A Facebook európai offenzívája azonban nem ér itt végett, hiszen szintén most jelentették be, hogy 10 millió eurós befektetéssel erősítik francia kutatási központjukat, ahol a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket vizsgálják. A PR-henger utolsó elemét a személyes találkozók adják: a cég magas rangú vezetői a héten több európai országba is ellátogatnak, hogy az ottani döntéshozókkal folytassanak tárgyalásokat.

Nem nehéz a bejelentéssorozat mögött meghúzódó motivációt megfejteni. A Facebooknak ugyan pénzügyileg nagyon megy a szekér, de a renomáját az utóbbi időkben sok minden kikezdte. Említhetjük az amerikai választásokat is megbolygató álhírek elburjánzását, a gyűlöletbeszéddel spékelt hirdetéseket, vagy éppen azt a kutatást, amely miatt a Facebook maga volt kénytelen elismerni, hogy egyesekre nagyon rossz hatással lehet a közösségi hálózat böngészése. Ezekre amúgy az alapító Mark Zuckerberg idei első nyilatkozatában mind megoldást ígért, sőt azóta már konkrét lépések is kiderültek. A hírfolyam drasztikus megváltoztatása viszont azt eredményezheti, hogy az emberek még jobban beszorulnak a saját nézeteik által megteremtett információbuborékba.

A fenti problémák egyébként jellemzően globálisak, ezért önmagában ezek nem indokolnák a hatalmas PR-kampányt Európában. A kontinensen azonban van egy, a cég pénztárcáját sokkal konkrétabban érintő téma is az asztalon: ez pedig a multinacionális cégek adózási gyakorlata. Európában elsöprő kezd lenni az igény arra, hogy bezárják azokat a kiskapukat, amelyek miatt a nagy online cégek a ténylegesnél jóval kevesebbet adóznak. Ezzel kapcsolatban várhatóan márciusban léphetnek, miután tavaly már asztalra került egy javaslatcsomag. Ennek egyik eleme lehet a bevétel utáni adózás, amely kifoghatja a szelet a forgalom helyett a nyereséggel manipulálók vitorlájából is.

A Facebook egyébként ezzel kapcsolatban már tavaly igyekezett magát jobb színben feltűntetni. Decemberben bejelentették a könyvelési módszerük átalakítását, amely azonban túl sok bizonytalanságot hordoz magában, és korántsem biztos, hogy jelentősen emelkedik tőle a helyben befizetett adó mennyisége.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.