Alaposan belehúz a közösségi hálózat, hogy kontinensünkön javítson a renoméján. Az átfogó PR-kampány részeként a vállalat többek között időseket, hátrányos helyzetű embereket igyekszik kitanítani az internetes világ rejtelmeire.
Egymilliós célszám
A társaság ügyvezető igazgatójának friss bejelentése szerint Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban nyílnak meg a "közösségi képességekre" fókuszáló tudásközpontok. Sheryl Sandberg szerint ezt azért teszik, mert nem szeretnék, ha az emberek egy része lemaradna a digitális forradalom nyújtotta előnyökről. Mint elmondta, fontos számukra, hogy támogassák a digitális képességek fejlesztését, amivel elérhető, hogy mindenki részesüljön a digitális gazdaság előnyeiből.
Az oktatási központok a tervek szerint nem csak a közösségi média lehetőségeivel ismerteti meg a jelentkezőket, hanem egyéb digitális képességeket, internetbiztonságot, médiaismereteket is felölel majd. A képzések során kiemelt fontosságot kap, hogy olyan csoportokhoz is eljusson a lehetőség, akiknek különböző okokból korlátozott a lehetőségük. Ide tartoznak az idősek, a fiatalok és a menekültek is.
A vállalat nem csak egyéneket, hanem vállalkozásokat is igyekszik "képbe helyezni". A Community Boost EU elnevezésű program keretében 100 ezer kis- és közepes vállalakozást akarnak személyes oktatásban részesíteni, míg további negyedmilliót online kurzusokkal szeretnének elérni. Az impozáns célkitűzés szerint a fenti kezdeményezésekkel 2020-ig legalább egymillió európait akarnak megszólítani.
Nem a mostani az első ilyen kísérlet, hiszen hasonló programokat már indított a Facebook Brazíliában és Nigériában is. Indiában pedig a helyi kormányzati szervekkel közösen tavaly ősszel indult az az online képzési program, ahol rövid oktatási anyagok segítségével az érdeklődők a közösségi média működéséről, a közösségépítés trükkjeiről, a digitális marketing lehetőségeiről kaphatnak bővebb tájékoztatást.
Mindent bevetnek
A Facebook európai offenzívája azonban nem ér itt végett, hiszen szintén most jelentették be, hogy 10 millió eurós befektetéssel erősítik francia kutatási központjukat, ahol a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket vizsgálják. A PR-henger utolsó elemét a személyes találkozók adják: a cég magas rangú vezetői a héten több európai országba is ellátogatnak, hogy az ottani döntéshozókkal folytassanak tárgyalásokat.
Nem nehéz a bejelentéssorozat mögött meghúzódó motivációt megfejteni. A Facebooknak ugyan pénzügyileg nagyon megy a szekér, de a renomáját az utóbbi időkben sok minden kikezdte. Említhetjük az amerikai választásokat is megbolygató álhírek elburjánzását, a gyűlöletbeszéddel spékelt hirdetéseket, vagy éppen azt a kutatást, amely miatt a Facebook maga volt kénytelen elismerni, hogy egyesekre nagyon rossz hatással lehet a közösségi hálózat böngészése. Ezekre amúgy az alapító Mark Zuckerberg idei első nyilatkozatában mind megoldást ígért, sőt azóta már konkrét lépések is kiderültek. A hírfolyam drasztikus megváltoztatása viszont azt eredményezheti, hogy az emberek még jobban beszorulnak a saját nézeteik által megteremtett információbuborékba.
A fenti problémák egyébként jellemzően globálisak, ezért önmagában ezek nem indokolnák a hatalmas PR-kampányt Európában. A kontinensen azonban van egy, a cég pénztárcáját sokkal konkrétabban érintő téma is az asztalon: ez pedig a multinacionális cégek adózási gyakorlata. Európában elsöprő kezd lenni az igény arra, hogy bezárják azokat a kiskapukat, amelyek miatt a nagy online cégek a ténylegesnél jóval kevesebbet adóznak. Ezzel kapcsolatban várhatóan márciusban léphetnek, miután tavaly már asztalra került egy javaslatcsomag. Ennek egyik eleme lehet a bevétel utáni adózás, amely kifoghatja a szelet a forgalom helyett a nyereséggel manipulálók vitorlájából is.
A Facebook egyébként ezzel kapcsolatban már tavaly igyekezett magát jobb színben feltűntetni. Decemberben bejelentették a könyvelési módszerük átalakítását, amely azonban túl sok bizonytalanságot hordoz magában, és korántsem biztos, hogy jelentősen emelkedik tőle a helyben befizetett adó mennyisége.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak