A japán Nintendo első közvetlen dobása a mobil játékok világában meglehetősen erősre sikeredett. A Super Mario Run pillanatok alatt a listák élére ugrott.

Bejött a premier alapos előkészítése a Nintendónak. Múlt hét csütörtökétől 151 ország felhasználói tölhetik le az App Store-ból a Super Mario Run című játékot. Az első eredmények finoman szólva is biztatóak.

Fogd a pénzt és fuss!

Super Mario, a képzeletbeli olasz származású vízvezeték-szerelő a japán vállalat, de talán a teljes videójátékos történelem legsikeresebb karaktere. Nem csoda, hogy az alapvetően kézi játékkonzoljaival felfutó vállalat eddig nem is engedte más platformokon garázdálkodni házi kedvencét. A világ azonban változik, és a Nintendónak is be kellett látnia, hogy ha életben akar maradni, akkor bizony nyitnia kell az okostelefonok felé. Az új irányvonal egyik első példája a mostani játék debütálása az Apple eszközein.

A Super Mario Run fontosságát jól mutatja, hogy már hónapokkal ezelőtt elindították a játék promócióját. Ennek is köszönhető, hogy a csütörtöki rajt előtt már több mint 20 millió előzetes regisztrációt sikerült összegyűjteni. Ezt a tábort valószínűleg a hőskorban nintendózó, immár idősebb korosztály adja, akik nosztalgiából, vagy éppen máig tartó lelkesedésből álltak be a sorba.

A jól előkészített debütálás aztán rögtön egy sor rekordot megdöntött: Super Mario mintegy tucatnyi országban pár óra leforgása alatt elhódította a legtöbbet hozó mobiljáték címét. Előzetes becslések szerint csak december 15-én több mint 10 millióan töltötték le a programot, ami összességében bő 4 millió dolláros forgalomnak felel meg.

Más pályán játszanak

Felmerülhet a kérdés, hogy mi a helyzet a szintén a Nintendóhoz kötődő, nyáron órási robbanást produkáló Pokémon Góval. Egyrészt utóbbi esetében a Nintendo "csak" a jogokat adta a játék elkészítéséhez, magát a terméket a Niantic jegyzi. Másrészt pénzügyi oldalról sem lehet közvetlenül összehasonlítani a két alkotást, hiszen a Pokémonok freemium modellben termelik a pénzt, azaz játék közben, folyamatosan lehet kisebb-nagyobb összegeket költeni a jobb, szebb, ritkább dolgokért.

Ezzel szemben Super Mario teljes futásához előre, egy összegben kell fizetni a felhasználóknak. A bemelegítő első három pálya után a rajngóknak 10 dollárt, illetve régiónkban ugyanennyi eurót kell fizetni. Az erős nyitást tehát nem csupán a jó bevezető kampány, de az üzleti modell is magyarázza. A hosszú távú sikert viszont csak azzal érhet el a játék, ha a nosztalgiázókon és a kemény magon kívül a hobbijátékosok egy részét is rá tudják venni a teljes verzió kifizetésére. Tartalék persze van a rendszerben, hiszen Androidra majd csak valamikor jövőre fut be Super Mario.

Mobilitás

Így még soha nem védtek ki kibertámadást

A Parity Walletből kiberbűnözők elloptak 31 millió dollárnyi ethert, majd jöttek az etikus hackerek, és elvitték a maradék 75 millió dollárnyi kriptovalutát. De miért nem a hibát javították?!
 
Hirdetés

DunakanyarGO, a szenvedélyből épített üzlet

Három barát közös szenvedélyéből született HelloBiznisz platformon a DunakanyarGO turisztikai portál.

Egy felmérés szerint a német cégek alig több mint harmada gondolkodik elsődlegesen nyilvános felhőszolgáltatásban. Pedig látják, hogy az érné meg a legjobban.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.