A japán Nintendo első közvetlen dobása a mobil játékok világában meglehetősen erősre sikeredett. A Super Mario Run pillanatok alatt a listák élére ugrott.

Bejött a premier alapos előkészítése a Nintendónak. Múlt hét csütörtökétől 151 ország felhasználói tölhetik le az App Store-ból a Super Mario Run című játékot. Az első eredmények finoman szólva is biztatóak.

Fogd a pénzt és fuss!

Super Mario, a képzeletbeli olasz származású vízvezeték-szerelő a japán vállalat, de talán a teljes videójátékos történelem legsikeresebb karaktere. Nem csoda, hogy az alapvetően kézi játékkonzoljaival felfutó vállalat eddig nem is engedte más platformokon garázdálkodni házi kedvencét. A világ azonban változik, és a Nintendónak is be kellett látnia, hogy ha életben akar maradni, akkor bizony nyitnia kell az okostelefonok felé. Az új irányvonal egyik első példája a mostani játék debütálása az Apple eszközein.

A Super Mario Run fontosságát jól mutatja, hogy már hónapokkal ezelőtt elindították a játék promócióját. Ennek is köszönhető, hogy a csütörtöki rajt előtt már több mint 20 millió előzetes regisztrációt sikerült összegyűjteni. Ezt a tábort valószínűleg a hőskorban nintendózó, immár idősebb korosztály adja, akik nosztalgiából, vagy éppen máig tartó lelkesedésből álltak be a sorba.

A jól előkészített debütálás aztán rögtön egy sor rekordot megdöntött: Super Mario mintegy tucatnyi országban pár óra leforgása alatt elhódította a legtöbbet hozó mobiljáték címét. Előzetes becslések szerint csak december 15-én több mint 10 millióan töltötték le a programot, ami összességében bő 4 millió dolláros forgalomnak felel meg.

Más pályán játszanak

Felmerülhet a kérdés, hogy mi a helyzet a szintén a Nintendóhoz kötődő, nyáron órási robbanást produkáló Pokémon Góval. Egyrészt utóbbi esetében a Nintendo "csak" a jogokat adta a játék elkészítéséhez, magát a terméket a Niantic jegyzi. Másrészt pénzügyi oldalról sem lehet közvetlenül összehasonlítani a két alkotást, hiszen a Pokémonok freemium modellben termelik a pénzt, azaz játék közben, folyamatosan lehet kisebb-nagyobb összegeket költeni a jobb, szebb, ritkább dolgokért.

Ezzel szemben Super Mario teljes futásához előre, egy összegben kell fizetni a felhasználóknak. A bemelegítő első három pálya után a rajngóknak 10 dollárt, illetve régiónkban ugyanennyi eurót kell fizetni. Az erős nyitást tehát nem csupán a jó bevezető kampány, de az üzleti modell is magyarázza. A hosszú távú sikert viszont csak azzal érhet el a játék, ha a nosztalgiázókon és a kemény magon kívül a hobbijátékosok egy részét is rá tudják venni a teljes verzió kifizetésére. Tartalék persze van a rendszerben, hiszen Androidra majd csak valamikor jövőre fut be Super Mario.

Mobilitás

Nagy dobásnak tűnik a Google 3D tömörítője

A vállalat nyilvánossá tette a Draco forráskódját, amely századára csökkentené a 3D grafikus állományok méretét, új távlatokat nyitva azok felhasználásában.
 
Inspiráló munkakörnyezet, kreatív szakmai kihívások és csak ezután következne a bér? Utánajártunk, mit várnak el a hazai IT-szakemberek a mai munkaerőpiacon?

a melléklet támogatója az IThon.info

Hirdetés

Iránytű az IT piac kihívásaira

Mi lehet az alternatíva az informatikus munkaerőhiány csökkentésére, ha már a telefont szinte fel sem veszik, a LinkedIn-ről pedig leiratkoznak az IT szakemberek a túlontúl sok hasonló megkeresés miatt?

A VISZ az Infotér konferencián tárgyalta ki az IT-szakma képzési és munkaerő-piaci problémáit oktatási szakértők és cégvezetők segítségével.

2 millió forinttal díjazza a VISZ a legjobb középiskolát

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.