Az SAP felmérése többek között arra kereste a választ, hogy a digitális gazdaságban a brandek hogyan veszíthetik el örökre a vásárlóikat.

Az SAP Hybris üzletága világazerte 20 ezer ember bevonásával készített nagyszabású felmérést, amelynek fő témája a vásárlók és a márkák kapcsolata volt, illetve azok a tényezők, amelyek ezt a kapcsolatot alakítják – a márkahűség erősítésétől egészen addig, hogy egy brand végleges elhagyására ösztönözzék a fogyasztókat. A válaszokat összesen húsz országból szedték össze, köztük négy uniós tagállamból, jellemzően az idei harmadik negyedévben.

A digitális gazdaságban az ügyfelek diktálnak

A felmérés szót ejt a kereskedelmet is érintő diszupciós trendekről, amelyek itt is a digitalizáciból fakadnak. Azon túl, hogy a Föld lakosságának már több mint fele internet- és okostelefon-felhasználó, hetente 3,5 millióan csatlakoznak a világhálóra, tízből négyen pedig a közösségi média felületein is aktívak. Erre az évre az elektronikus kiskereskedelmi forgalom értékét 2,3 ezer milliárd dollárra teszik, a vásárlók heti szinten 40 milliárd dollárt költenek elezeken a csatornákon keresztül.

A dokumentum olyan összehasonlításokat tartalmaz, mint a személyes adatok, a lokáció és a vásárlási előzmények megadására való lokális vagy nemzetközi hajlandóság az egyes régiókon belül, vagy éppen az egyes országokban mért ügyféligények a gyors visszahívástól kezdve egészen a transzparens adatkezelésig. A tanulmány teljes egészében a fenti hivatkozás alatt olvasható, a magunk részéről most egy érdekes területet, a márkákkal való szakítás okait emeljük ki.

Az adatkezelésre vagyunk a legérzékenyebbek

Ebben a tekintetben a kutatás alapján a felhasználók szt utálják a legjobban, ha túl sokszor találják meg őket marketing- és értékesítési témában, telefonon (60 százalék) vagy levélben (50 százalék) egyaránt. Ennél valamivel kevesebben, de még mindig az 50 százalékot közelítő arányban mondanának le az irreleváns tartalom erőltetéséről, tízből négyen pedig a túl hosszúnak ítélt ügyfélkapcsolat-kezelő folyamatoktól másznak a falra.
 

forrás: The 2017 SAP Hybris Global Consumer Insights Report


A szakítás konkrét okai viszont nem feltétlenül ezek. Bár 57 százalék hajlamos feketelistára tenni azokat a márkákat, amelyek túlzásba viszik a szpemelést, a válaszadók 80 százaléka hagyná faképnél azokat a brandeket, amelyek tudta és beleegyezése nélkül használták fel valamire az adatait. 71 százaléknál az is beteszi a kaput, ha az ügyfélszolgálat nem válaszol neki, 53 százalék pedig akkor mondja be az unalmast, ha a kereskedő másodszor is elköveti vele szemben ugyanazta  hibát.

Ahogy azonban alább is látható, az arányok még az ugyanahhoz a földrajzi régióhoz sorolt területek esetében is változékonyak. Az adatokkal való trükközés nagyjából mindenhol főbenjáró vétségnek számít, de amíg az oroszok például arra érzékenyek, ha kéretlenül zaklatják őket, addig a németek azon nem tudnak elmenni, ha választott kereskedőjük vagy márkájuk többször is ugyanolyan módon vall kudarcot.
 

forrás: The 2017 SAP Hybris Global Consumer Insights Report

Közösség & HR

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.