Szombaton megnyílik az első itthoni digitális Decathlon. A vásárlók egyben tesztelők is lesznek.

Szeretné, hogy ruhavásárláskor ne kelljen huszonhat pólót felpróbálni ahhoz, hogy kiderüljön, melyik áll önnek a legjobban? Akár ebben is segít a Decathlon új áruháza, melyet szombaton nyitnak Budapest belvárosában. Ez lesz a lánc első belvárosi boltja, amelyben a vásárlók egyben tesztelők is lesznek. Ugyanis a Nyugati téren nyíló áruházban a sportszeráruház-lánc bevezeti a legújabb technológiai megoldásait is, a többségük olyan, amely még csak tesztüzemben működik. A magyarországi tapasztalatok alapján is dönti el majd a cég vezetése, hogy melyeket vezeti be a teljes hálózatában.

Amikor a vevő tableten kommunikál az eladóval

Az áruházban lesz például speciális lábtartáselemző eszköz, ami futás, gyaloglás közben vizsgálja lábunk és a csontszerkezetünk állapotát, és az eredmények alapján ajánl az áruház kínálatából futó- és túracipőket. Ha a vásárló kéri, az elemzést meg is kaphatja e-mailban. (Az eszközt a cég budaörsi áruházában már egy ideje tesztelik.)

Az áruházban kapható összes lábbelin olyan RFID címke lesz, amely a termékről további információkat is tartalmaz. Az infók kiolvasásához a terméket csupán rá kell helyezni az áruházban kihelyezett RFID olvasós okos padokra.

Lesz az áruházban ún. okos tükör is, ami a ruhapróbát egyszerűsíti. A tükör ugyanis ruhacsere nélkül megmutatja, hogyan festene rajtunk ugyanaz a kabát, trikó stb. más színben. Ehhez csupán ki kell választani a tükrön megjelenő menüsorból a kívánt másik színt.

Okos tükörrel egyszerűbb a színválasztás

Tükörbe épített kijelzővel szerelik fel az okos próbafülkéket, hogy ne kelljen a sorok között rohangálni, ha a felpróbált ruhából más fazont, vagy méretet keresnénk. A tükrön a teljes kínálatot végigböngészhetjük, sőt az eladó segítségét is kérhetjük, aki tabletján látja a riasztásunkat és a problémánk jellegét.

Az online értékesítés még keveset hoz

Az új áruházat bemutató satótájékoztatón Pósfai Gábor ügyvezető igazgató beszélt az online értékesítés helyzetéről is. A magyarországi hálózat másfél éve indította el webáruházát, amely jelenleg az évi 30 milliárd forintot meghaladó forgalom 3 százalékát hozza.

A holnap nyíló áruházban egyébként kombinálják a helyi és a webes vásárlást. Lesznek olyan terminálok, melyeken lehet online is vásárolni, ha például az üzletben nem található a kiválasztott termékből a kívánt méret vagy szín. Olyan, jellemzően nagy méretű és súlyú termékeknél – például futópadoknál – is ezt a vásárlási módot kell majd használni, melyekből csak mintadarabok lesznek a boltban kiállítva.

A fizetésnél egyelőre maradnak a hagyományos pénztáraknál, de más láncokhoz hasonlóan gondolkodnak az önkiszolgáló kasszák bevezetésén is.

A 2000 négyzetméter alapterületű áruház kialakításának teljes bekerülési költsége közel 400 millió forint volt. Ennek mintegy felét a digitális megoldások adták, hiszen egy hasonló méretű hagyományos üzletet 200 millióból is ki lehet hozni – mondta lapunk kérdésére Pósfai

A Decathlon hálózata idén három további áruházzal bővül: Tatabányán, Sopronban és Budapesten a Corvin Plazában nyitnak áruházat. A digitális megoldásokat is bővíteni szeretnék, és amelyek bevállnak, azokat idővel minden áruházban bevezetik.

Piaci hírek

Az északiak széthekkelik a dél-koreai védelmi szállítókat is

Dél-Korea globális szinten is jelentős hadiipari exportőrré nőtte ki magát, az elmúlt években több milliárd dollár értékben kötött szerződéseket különféle eszközök szállítására.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.