A Foursquare új, bejelentkezés után megjelenő hirdetési formával igyekszik megtalálni az üzleti modellt.
A hazánkban nagyjából 40 ezres, világviszonylatban 35 milliós aktív felhasználói táborral rendelkező
Foursquare körüli nagy kérdés változatlanul az, hogy miként fog a közösségi szolgáltatás pénzt termelni. A négy évvel ezelőtt indult ötlet lényege, hogy egy mobilos alkalmazásba való bejelentkezéssel (check-in) nyilvánossá tesszük a tartózkodási helyünket követőink számára, azaz bejelentkezhetünk a kedvenc kocsmánkba, a fitnesz stúdióba, a moziba, a munkahelyünkre és tulajdonképpen bárhova.
Captain Morgan, az úttörő Foursquare hirdető
Helyszínhez igazodó reklám ■ Eddig is akadtak próbálkozások arra, hogy a Foursquare adatokat pénzzé tegyék, de az alapítók rendkívül óvatosan nyúltak a témához, hiszen az utóbbi időben inkább csak stagnáló, mintsem növekvő felhasználókat úgy lehet legkönnyebben elriasztani, hogy tolakodó, oda nem illő reklámokkal bombázzák őket. Kísérleti jelleggel
most egy olyan releváns hirdetési formát tesztelnek, aminek első résztvevője a
Captain Morgan rum forgalmazója. Az ital, illetve az abból készülő koktélok reklámja pedig csak azután jelenik meg, amikor a felhasználók egy bárban vagy szórakozóhelyen becsekkolnak.
Valamivel korábban (június folyamán) egy hasonló akció részese volt a Toys R Us játékkereskedés, aminek reklámjai akkor ugrottak a Foursquare-en bejelentkezők elé, amikor azok egy játszótéren vagy egyéb, gyerekbarát helyen jelentkeztek be. Ez utóbbi kísérlet annyiban tért el a rumos akciótól, hogy míg az italokat csak ajánlotta a rendszer, addig a másik esetben vásárlási kedvezményeket nyújtó kuponokhoz lehetett hozzájutni.
Kattintás alapon ■ A hirdetők felé történő elszámolás mindkét esetben „kattintás alapú”, vagyis csak akkor kell fizetni a megjelenésért, ha a felhasználó rábökött az ajánlatra, vagy pedig későbbi olvasásra elmentette az információt. Az új megoldás továbbra is tartja magát a cég azon hitvallásához, hogy kizárólag olyan hirdetések jelenhetnek meg az alkalmazásban, amelynek nem célja a konkurenciához (pl. az utca túloldalán lévő pubba) való átcsábítás. A Foursquare tehát továbbra is keresi az utat, amely a megfelelő hirdetési mixhez vezet. Tavaly ennek jeleként bevezették a leginkább Google AdWords rendszeréhez hasonló hirdetési formát. Ez kizárólag akkor jelenített meg hirdetéseket, amikor a felhasználók a felfedezés (Explore) opciót választva tallóztak a környezetükben elérhető helyek között.
A fizetés hasonlóan működött, mint a mostani megoldásnál: csak akkor kellett fizetni a hirdetésért, ha a felhasználók rákattintottak. Ezeken kívül a Foursquare több formában is együttműködik az üzletekkel, sőt, hazánkban is több példa volt már arra, hogy
a vállalkozások időszakos akciókat kötöttek a hozzájuk való bejelentkezésekhez.