A Foursquare új, bejelentkezés után megjelenő hirdetési formával igyekszik megtalálni az üzleti modellt.
A hazánkban nagyjából 40 ezres, világviszonylatban 35 milliós aktív felhasználói táborral rendelkező Foursquare körüli nagy kérdés változatlanul az, hogy miként fog a közösségi szolgáltatás pénzt termelni. A négy évvel ezelőtt indult ötlet lényege, hogy egy mobilos alkalmazásba való bejelentkezéssel (check-in) nyilvánossá tesszük a tartózkodási helyünket követőink számára, azaz bejelentkezhetünk a kedvenc kocsmánkba, a fitnesz stúdióba, a moziba, a munkahelyünkre és tulajdonképpen bárhova.

Captain Morgan, az úttörő Foursquare hirdető

Helyszínhez igazodó reklám  Eddig is akadtak próbálkozások arra, hogy a Foursquare adatokat pénzzé tegyék, de az alapítók rendkívül óvatosan nyúltak a témához, hiszen az utóbbi időben inkább csak stagnáló, mintsem növekvő felhasználókat úgy lehet legkönnyebben elriasztani, hogy tolakodó, oda nem illő reklámokkal bombázzák őket. Kísérleti jelleggel most egy olyan releváns hirdetési formát tesztelnek, aminek első résztvevője a Captain Morgan rum forgalmazója. Az ital, illetve az abból készülő koktélok reklámja pedig csak azután jelenik meg, amikor a felhasználók egy bárban vagy szórakozóhelyen becsekkolnak.

Valamivel korábban (június folyamán) egy hasonló akció részese volt a Toys R Us játékkereskedés, aminek reklámjai akkor ugrottak a Foursquare-en bejelentkezők elé, amikor azok egy játszótéren vagy egyéb, gyerekbarát helyen jelentkeztek be. Ez utóbbi kísérlet annyiban tért el a rumos akciótól, hogy míg az italokat csak ajánlotta a rendszer, addig a másik esetben vásárlási kedvezményeket nyújtó kuponokhoz lehetett hozzájutni.

Kattintás alapon ■ A hirdetők felé történő elszámolás mindkét esetben „kattintás alapú”, vagyis csak akkor kell fizetni a megjelenésért, ha a felhasználó rábökött az ajánlatra, vagy pedig későbbi olvasásra elmentette az információt. Az új megoldás továbbra is tartja magát a cég azon hitvallásához, hogy kizárólag olyan hirdetések jelenhetnek meg az alkalmazásban, amelynek nem célja a konkurenciához (pl. az utca túloldalán lévő pubba) való átcsábítás. 

A Foursquare tehát továbbra is keresi az utat, amely a megfelelő hirdetési mixhez vezet. Tavaly ennek jeleként bevezették a leginkább Google AdWords rendszeréhez hasonló hirdetési formát. Ez kizárólag akkor jelenített meg hirdetéseket, amikor a felhasználók a felfedezés (Explore) opciót választva tallóztak a környezetükben elérhető helyek között.

A fizetés hasonlóan működött, mint a mostani megoldásnál: csak akkor kellett fizetni a hirdetésért, ha a felhasználók rákattintottak. Ezeken kívül a Foursquare több formában is együttműködik az üzletekkel, sőt, hazánkban is több példa volt már arra, hogy a vállalkozások időszakos akciókat kötöttek a hozzájuk való bejelentkezésekhez.

A mobil média és a reklám
Könnyed vásárlás egyetlen Twitter üzenettel
 
Közösségi marketing: a YouTube menő, a kupon viszont nem 

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.