Az informatikai szállítók értékesítő partnerei optimisták, bevételben és profitban egyaránt növekedést várnak 2016-tól, leginkább az IT-biztonság területén – állítja egy friss globális felmérés.

Az IT-értékesítésben érdekelt partnervállalkozások nagy optimizmussal tekintenek az idei év elé, annak ellenére, hogy 2016-ot a szakértők komoly kihívásokkal teli esztendőnek gondolják. Egyebek mellett ez derül ki abból a globális felmérésből, amelyet a közelmúltban a Canalys elemző cég végzett 260 IT channel partner bevonásával.

A végfelhasználók átlagon felül költenek IT-biztonságra

A szóban forgó vállalkozások 75 százaléka a bevétel növekedésével, 70 százalékuk pedig profitgyarapodással számol. Az értékesítő partnerek pozitív bevételi kilátásai a legtöbb IT-szegmensben adottak. A legfontosabb kategóriák, ahol mindenképpen növekedéssel számolhatnak ezek a cégek a hiperkonvergens infrastruktúrák, a felhőalkalmazások, illetve a szoftver alapú hálózatok. Még ezeken is túltesz azonban az IT-biztonság, ahol rendkívüli növekedési potenciált látnak az üzletben érintett közvetítő vállalkozások, 87 százalékuk kalkulál számottevő bővüléssel.

A Canalys elemzői szerint az IT-biztonság már most is prioritást élvez, de a jelentősége tovább növekszik, ahogy egyre többet invesztálnak a következő generációs adatközpontokba, a digitális átalakulásba, a felhőbe, a mobilitásba és a dolgok internetébe (IoT).

A biztonsági terület komplexitását mutatja ugyanakkor az is, hogy ma már a partnereknek is komolyabb szakértelemre kell ezen a területen is szert tenniük ahhoz, hogy ténylegesen profitáljanak belőle. "Azok az értékesítők ugyanis, amelyek jelentős IT-biztonsági tapasztalattal rendelkeznek, megtámogatva a jó hírnevükkel számtalan üzleti lehetőséget találnak mai, kiberfenyegetettséggel teli világunkban" – vélik az amerikai elemző cég szakértői.

A termékértékesítésnél többet hoz a konyhára a menedzselt szolgáltatás

Az értékesítő partnerek többsége már azt is felismerte, hogy az iparághoz hasonlóan maguk is részesei lettek a digitális transzformációnak. A felhő és a menedzselt szolgáltatások a terület egyre fontosabb üzleti modelljévé válnak, és különösen a menedzselt szolgáltatások jelentős mértékben járulhatnak hozzá a partner profitabilitásához.

A felmérésben résztvevők kétharmada szerint a menedzselt szolgáltatások már ma sokkal jövedelmezőbbek, mint a termékértékesítés. A channel biznisz potenciálját mutatja, hogy a megkérdezetteknek kevesebb mint 1 százaléka látja úgy, hogy a közeljövőben inkább kiszáll az üzletből.

Mindent összevetve azonban a globális optimizmus foka nem éri el a 2015-ösét, ami azt is jelzi, hogy idén jóval több nehézséggel kell szembenézni az IT-piacon. Az elemzők ezek közé sorolják a makrogazdasági bizonytalanságokat, a tartósnak bizonyuló devizapiaci ingadozásokat, a kedvezőtlen geopolitikai helyzetet és a globális terrorizmustól való félelmet. Ezek mind negatívan befolyásolják a fogyasztói bizalmat.

A legnagyobb kihívás az ügyfélszerzés marad

Mindezek mellett a legnagyobb kihívásnak az értékesítő partnerek továbbra is az új ügyfelek megszerzését tartják. Ráadásul egyre több a friss versenytárs a piacon, a csak felhő alapon tevékenykedő viszonteladóktól a legígéretesebb ágazatokra – bank és egészségügy – specializálódó digitális tanácsadókig. Ezek a cégek már alkalmazás- és szolgáltatásfókuszúak, nemcsak technológiát akarnak eladni a vevőnek, hanem arra törekszenek, hogy az üzleti kihívásaikhoz valóban szükséges IT-megoldást kínálják nekik. Emiatt a szakértők a channel partnereknek is javasolják, hogy minél többet invesztáljanak saját vertikális és pre-sales képességeik fejlesztésébe.

Ez üzenet a szállítók számára is, hogy az iparági változások megfelelő kezelése érdekében minél szorosabb és integráltabb kapcsolatot alakítsanak ki a partnereikkel. Ehhez minél egyszerűbb partnerprogramok, illetve jól kiszámítható ösztönző rendszerek kellenek, valamint az, hogy a partner tréning és a tanúsítás feltételei minél inkább tükrözzék a változó vevői elvárásokat. (Egy korábbi összeállításunkban a magyarországi partnerhálózatok lehetőségeivel részletesen foglalkoztunk.)

Piaci hírek

Egy utolsó elkeseredett mobilkísérlet

A Jolla annak ellenére nem adja fel, hogy eddig gyakorlatilag semmi sem sikerült nekik.
 
Hirdetés

Látogatás az Aruba Cloud arezzói adatközpontjában

Így néz ki egy modern felhős adatközpont belülről.

Az elmúlt fél évszázadban sorra érték a kihívások a platformot, népszerűsége azonban továbbra is töretlen. Utánajártunk az okoknak.

a melléklet támogatója az InterComputer

Hirdetés

Hogyan segíti a DCIM a CIO-k munkáját?

Az adatközponti infrastruktúramenedzsment (DCIM) rendszerek sokan szerint az üzemeltetéssel foglalkozó szakemberek munkáját könnyítik meg, pedig a CIO-k, közép- és felső vezetők számára is hasznos funkciókat és információkat kínálnak.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.