A felülete egyszerűbb lett. Mobil nélkül azonban nem használható.

Július elejétől érhették el a fejlesztők a már egy éve belengetett, Android Autóra telepíthető Waze-t. Három hét sem kellett azonban ahhoz, hogy a közösségi adatszolgáltatásra épülő, méltán népszerű navigációs alkalmazást minden olyan autóban lehessen használni, melynek rendszere Android Autót futtat (a lista meglehetősen hosszú). Így a Waze végre valóban oda került, ahova leginkább való, az egyre több autóban alaptartozék érintőképernyőre, a már ott lévő Google Maps mellé.

A 2013-ban megszerzett Waze és az Adroid Auto összehozása már akkor felmerült a Google-nél, amikor kiadta az autós rendszert. Ehhez képest nem kevés az a két év, amíre a terv meg is valósult.

Az app egyelőre csak az autókba épített rendszerekre telepíthető, az önálló eszközökön (telefon, tablet) futó apphoz nem lehet használni. A Waze leírása szerint nagyon egyszerű az alkalmazás párosítása az Android Autóval. A telefont USB kábellel össze kell kötni az Android Autóval, és onnantól a navigációt az autó érintőképernyőjéről lehet vezérelni.

A "Navigation App" lehetőséget választva automatikusan elindul a Waze, ha az volt az utolsó navigációs alkalmazás a telefonon. Innentől pedig minden majdnem ugyanúgy megy, mint a mobil appnál: lehet választani a kedvenc helyek listájából vagy meg lehet adni új címet is. A navigációt hangvezérléssel  (ehhez össze kell lőni az autó hangrendszerével) is lehet indítani, és szintén működik a hanggal történő címmegadás. Emellett ugyanúgy lehet jelenteni a trafipaxot, a rendőri ellenőrzést, a balesetet vagy a közlekedési dugót.

Autós igényekhez igazított felület apróbb hibákkal

A The Verge újságírója azon melegében ki is próbálta az alkalmazást. Mindössze annyi kifogása volt, hogy a hangutasítások nehézkesen működtek, illetve hogy bizonyos funkciók nem érhetők el az autó kijelzőjén az Android Autóból. Például kedvenc címeket a telefonon lehet beállítani, és az ún. map chat funkció sem használható.
 

Az egyszerűbb kezelőfelület és a nagyobb méretű gombok a közlekedésbiztonságot szolgálják

Ugyanakkor az nagy előny, hogy a térkép nagyobb képernyőn jelenik meg, és az autó hangrendszeréből jobb minőségben jönnek a hangos információk. A lapnak a térképalkalmazás termékfelelőse, Jens Baron azt mondta, hogy egyes funkciókat be fognak építeni a használati tapasztalatok alapján, és az egyes hibákat is hamarosan javítják.

Baron azt is elmondta, hogy magát a felületet az Android Auto UX-es csapatával közösen alakították ki, hogy az a lehető legjobban igazodjon az autózás körülményeihez. Ez nem csak a felhasználói élményjavításáról szólt, hanem például igazodni kellett az autógyártók és a szabályzó hatóságok előírásaihoz is. Ennek köszönhető például, hogy a kezelőfelület sokkal letisztultabb, és a gombok nagyobb méretűek.

Szintén közlekedésbiztonsági megfontolásokból nem jelennek meg olyan hirdetések a felületen, amilyeneket a mobil app időnként feldob, de magán a térképen jelzi az alkalmazás például a gyorséttermeket és benzinkutakat.

Konzumer tech

Megszabadul egy nyűgétől az Oracle. Átengedi egy alapítványnak a Java EE-t

Eddig sem akart vele túl sokat foglalkozni. A váltásnak mindenki örül.
 
Hirdetés

Újra az ország legjobb startupjait keresi a Telenor

Ismét indul a Telenor Accelerate program. A résztvevőket többek között hat mentor, intenzív fejlesztőprogram és co-working iroda várja.

Virtualizációval teszik még hatékonyabbá az informatikai környezetet a szoftveresen meghatározott adatközpontok. Alacsonyabb költségek, magasabb színvonalú IT – egyre többen fordulnak az SDDC technológia felé.

a melléklet támogatója az ArubaCloud

Hirdetés

Felhőszolgáltatást használ? Ezt hozza önnek a GDPR

Már csak kilenc hónap maradt a felkészülésre. A felhőszolgáltatók is ezen dolgoznak.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.