A Lenovo a jelenleg inkább csak veszteséget termelő okostelefonos bizniszét a jövőben kizárólag a két éve vásárolt amerikai márkára, a Motorolára építi.
Hirdetés
 

A döntés nem volt egyszerű, hiszen a kínai vevő évekkel ezelőtt teljesen új szereplőként lépett az akkor is már igencsak zsúfolt okostelefon piacra. Talán ezért is keresett mielőbbi kapaszkodót, amit 2014-ben az éppen újra eladósorba került Motorolában vélt megtalálni.

Sokat várnak az egységes brandtől

Az amerikai márka is útkeresőben volt, a mobiltelefont feltaláló patinás múltú vállalat  egyszerűen lekéste az okostelefon üzletet (hasonlóan a Nokiához). Az előző tulajdonos, a Google egyébként 12 milliárd dollárt fizetett 2012-ben a cégért, elsősorban a szabadalmailért, és mindössze 3 milliárdot kapott érte a Lenovotól két évvel később.

A Lenovo kezdeti mobilos stratégiája még a kétféle márkában való gondolkodást preferálta, figyelembe véve a két meghatározó felvevőpiac az USA és Kína igényeit. Időközben a Motorola fejlesztői is magukra találtak, egyre jobb készülékekkel jelentek meg, így elindulhatott a gondolkodás, hogyan építsenek egységes globális brandet. A közelmúltban született döntés szerint idéntől már csak Motorola néven dob piacra új telefonokat a Lenovo. Vladislav Ivanov, a kínai cég Magyarországot is magában foglaló dél-kelet-európai régiójának a vezetője, szerint az újramárkásításban nagy szerepe lesz az európai, ezen belül is a kelet-európai piacoknak. Itt is mutatják be először az új okostelefon-portfoliót.

Ezzel párhuzamosan a Motorola visszatérhet a szülőföldjére, ugyanis a Lenovo az USA-ba költözteti a teljes okostelefon-fejlesztő és dizájnközpontját. A részleg ugyan nem az egykori Motorola-székhelyre, az Illinois állambeli Schaumburgba megy, hanem a tőle nem messze lévő Chicagóba. A készülékek egy részét is az USA-ban gyártják, a többi marad Kínában.

Egyelőre veszteséges a mobilbiznisz

Megérett a dolog a márkaerősítésre, hiszen a mobil szegmens még az idei első negyedévi számok alapján is masszívan viszi a pénzt. Mint megírtuk, a Lenovo készülékei még Amerikában sem túl kelendőek. A cégcsoport bevételeinek 18 százalékát szállító divízió veszteségei is nőttek: a tavalyi 469 millió után most 566 milliós a mínusz. A kilátásokat illetően azonban bizakodóan nyilatkozott a menedzsment. Szerintük a friss üzleti év második felére elérhető a nullszaldós működés.    

A mostani budapesti sajtóbemutatón ezúttal az idei barcelonai mobilkonferencián felvonultatott középkategóriás Moto G5 és Moto G5 Plus készülék hazai bevezetését jelentették be. Az új eszközök kártyafüggetlen és szolgáltató által támogatott változatban egyaránt kaphatóak, az előbbi a kiskereskedelmi forgalomban 70 ezer az utóbbi 100 ezer forint körüli áron érhető el. A Lenovo az operátori értékesítésről egyelőre a Magyar Telekommal állapodott meg.

A Moto G család is, hasonlóan a többi Motorola okostelefonhoz, fémvázas. Nyolcmagos processzort kapott, és 3000 mAh-s akkumulátora egy töltéssel egy napot bír. Jó minőségű a kamerája, és van benne ujjlenyomat-olvasó is.

Ambíciózus tervek a nagy visszatérésre

Kerepesi Ferenc, a Lenovo Magyarország okostelefon üzletágának a vezetője, a Bitport kérdésére a magyarországi értékesítési tervekkel kapcsolatban azt mondta, hogy egy-két éven belül – hasonlóan a globális tervhez –, az amerikai márkát vissza akarják vinni a vezető három márka közé.

Az ambíciózus terveket a tavasz óta már nálunk is kapható prémiumkategóriás Moto Z családra is alapozzák, amelyet a márka üzenete szerint az értelmes innováció különböztet meg a versenytársaktól. Értelmes innováción a Motorola a Moto Mod néven a Z családdal együtt kifejlesztett speciális, mágnessel rögzíthető kiegészítő modulokat érti. Ezekből eddig 21 került piacra, például projektor, hangszóró, pótakkumulátor, optikai zoomal, képstabilizátorral ellátott fényképező. Hamarosan elérhető lesz a 360 fokos kamera, a gamepad és a fotónyomtató Insta-Print is.

A modulstratégiától nagyon sokat vár a kínai gyártó, a kiegészítők a készülékek következő három generációjával is kompatibilisek lesznek, és ilyenekből negyedévente 4 újabbat akar piacra dobni a következő években. A modulok ára itthon 20 ezer és 100 ezer forint között lesz.

Mobilitás

Robotok hergelik a politizáló tömeget

Egy brit kutatási projekt szerint a teljesen vagy részben automatizált fiókok már teljesen elárasztották a közösségi teret, és lassan a politikai berendezkedésünket is veszélyeztetik.
 
Hirdetés

A Hello Biznisz mindennap lehetőséget ad a tanulásra

A magyar kisvállalkozásoknak komoly fejlődést jelent a hiánypótló Hello Biznisz platform, mellyel napi néhány perc alatt fejleszthetik saját hatékonyságukat.

Noha az ismert biztonsági fenyegetések továbbra is jelen vannak a digitális világban, egyértelműen kimutatható trendek alapján folyamatosan változik, hogy milyen incidensek érhetik az internetezőket.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

Hirdetés

A leghatékonyabb védelem a zsarolóvírusokkal szemben

Már a sérülékenység ismertté válása utáni egy-két órát követően megnyugodhatnak azok, akik a Cisco preventív eszközeivel védik hálózataikat a legújabb fenyegetésekkel szemben.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.