Úgy látszik, túl van csúcsán a szegmens: közel 5 százalékkal kevesebb táblagép fogyott, mint tavaly ilyenkor.
Hirdetés
 

Továbbra is esik a tabletpiac: a mögöttünk álló negyedévben kevesebb eszköz fogyott, mint az egy évvel korábbi, hasonló időszakban. Az IDC felmérése azonban nem pusztán számokat közöl, hanem konzekvenciát is levon. A piackutató szerint a pangás oka részben az olcsó, de nem feltétlenül jó minőségű eszközökben keresendő.

Minden a tabletek ellen dolgozik?

A csökkenés annak ellenére kimutatható, hogy az IDC elég nagyvonalúan kezeli a szegmens meghatározását. Nem kizárólag a táblagépeket sorolja ide, hanem azokat az eszközöket is, amelyekhez csatlakoztatható billentyűzet is tartozik – ilyen például az iPad Pro vagy a Surface Pro. Ennek ellenére összességében 2,3 millió példánnyal kevesebb kelt el belőlük az idei év harmadik negyedében, a 2016-os hasonló időszakhoz hasonlítva.

Lássuk, milyen okok állnak a háttérben! Az IDC úgy véli, hogy a visszaesést az okostelefonok iránti érdeklődés felpörgése erősítette; az egyre nagyobb, 5,5-6 inch képátlóval bíró modellek a kisebb tabletek létjogosultságát kérdőjelezik meg. Az idei évben ráadásul szinte mindenki szintet lépett, az ezer dolláros iPhone X mellett a Samsung és a Google csúcskészülékei is drágultak, ami értelemszerűen kevesebb pénzt hagy(ott) a vásárlók zsebében egyéb elektronikai eszközök vásárlására.

De nem csak ezért esett majd’ 5 százalékot a piac. A modern tabletek már elég erősek ahhoz, hogy viszonylag hosszú időn keresztül kiszolgálják tulajdonosaikat, az új modellek pedig nem bírnak olyan extra funkcionalitással, ami rávenné a fogyasztókat a régi készülékek erőltetett cseréjére. Emiatt megnőtt a táblagépek életciklusa, ami értelemszerűen a vásárlások ellen hat.

És figyelembe kell venni az éledező PC-piacot is, állítja az IDC. A piackutató nemrég általunk is bemutatott elemzése alapján megállni látszik az asztali számítógépek iránti kereslet zuhanása, már szinte stagnálásról beszélhetünk a mögöttünk álló negyedév adatainak ismeretében.

 
IDC tabletpiaci jelentés – 2017 Q3
Infogram


Végül pedig a fentebb említett olcsó tabletek is közrejátszanak a negatív trend erősödésében. Az IDC számai azt mutatják, hogy a kevésbé ismert gyártók termékei iránti kereslet lanyhult a leginkább, itt több mint 26 százalékos esést mértek. Vagyis azok, akik új tablet vásárlására adták fejüket, inkább a megbízhatóságot, az ismert márkákat keresik, ami nem jó hír az olcsóságukkal hódító másod- és harmadvonalbeli kínai gyártók számára. Ugyanakkor még mindig ők képviselik a legnagyobb részt a piacon; minden harmadik eladott táblagépet ezek a vállalatok állították elő.

Apple-Samsung párharc

Más a helyzet a felsőházban. A Microsoft ugyan nem fért fel az öt legnagyobb vállalat közé, de ettől még 12 százalékos bővülésről számolhatott be a Surface-ek kapcsán. Az első helyet stabilan tartja az Apple, a Microsoftéhoz hasonló növekedést felmutatva. Ezt két tényezőnek köszönheti az almás vállalat, állítja az IDC. Egyrészt a nemrég megjelent olcsóbb iPad a kevésbé vastag pénztárcával rendelkezők érdeklődését is felkeltette, másrészt az iOS 11-gyel olyan funkcionalitásbeli bővülést kaptak az Apple készülékei, amik minden korábbinál jobb PC-kiváltó eszközzé tették a táblagépeket.

Mindeközben az Apple nyomában loholó Samsung közel 8 százalékos csökkenésről volt kénytelen beszámolni, bár a dél-koreaiak az okostelefon piacon elért sikereik miatt bizonyára nem szomorkodnak ezen. Meglepő módon a harmadik helyre az Amazon került: a vállalat eladásai ezen a téren majdnem 40 százalékkal ugrottak meg. A sort pedig a kínaiak zárják: a Huawei és a Lenovo egyaránt növelte értékesítési számait a 2016 harmadik negyedévéhez viszonyítva.

Piaci hírek

Nyakunkon az összehajtható Samsung okostelefon?

Egy véletlennek köszönhetően hullott le a lepel egy kísérleti készülékről.
 
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.