Eljött végre az igazi fogyasztói társadalom. Már a vécén ülve is vásárolunk – állítja egy PayPal-felmérés.

A PayPal a hónap elején készített egy felmérést, amiben a fpgyasztói magatartásokat vizsgálta. Ennek egyik meglepő eredménye, hogy az ünnepi bevásárlás online végzők 15 százaléka akkor vásárolt a mobiljáról és a tabletjéről, amikor épp a mosdóban volt: értsd ült a vécén.

Ez amúgy annak fényében kevésbé meglepő, hogy az emberek többsége a bevásárlóközpontok és szupermarketek reklámlapjait jellemzően épp a mosdóban tanulmányozza át.

A PayPal felmérése valószínűleg nem volt független attól az akciótól, melyet Amazon és a Procter & Gamble kezdett az Egyesült Államok néhány városában a hónap elején. Los Angelesben, New Yorkban, Philadelphiában és a Seattle-ben néhány közösségi mellékhelyiség ajtajának belső felére helyeztek kijelzőket, melyeken termékpromóciók futottak. Ha a felhasználó egy terméke ott ott helyben megrendelt – ehhez csupán az Amazon egy mobil appjával a kijelzőről le kellett olvasnia a termék vonalkódját – kedvezményesen vásárolhatta meg az adott terméket. A CNN Money találóan foglalta össze a Stall Mall-nek nevezett promóciós kampányt: "Sit, Shop and Save".

Az eset persze megint csak felhozza az örök problémát: meddig lehet belemászni az emberek személyes terébe ahhoz, hogy hatékonyabbá lehessen tenni a promóciót. A Bloomberg átlal megkérdezett szakértők például azt valószínűsítik, hogy azt a bizonyos napi tíz percet sokkal többen használják fel vásárlásra, mint amennyien ezt elismerik. De ha egy kutatócég erre rákérdez a legtöbben letagadják. Ezt ugyanis már a személyes terükbe történő durva beavatkozásnak tekintik.

Ugyanakkor tény: az okostelefonokba épített szenzorok képesek olyan adatok gyűjtésére, amelyből következtetni lehet a telefon használójának aktuális tevékenységére anélkül, hogy ehhez a helyadatait kellene megszerezni: épp ül, sétál, fut, autózik stb. És ha ezt tudják, még célzottabb hirdetéseket tudnak eljuttatni a felhasználóhoz. Már csak az adatvédelmi aggályokon kellene csak felülemelkedni...

Mobilitás

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.