A hatósági engedélyek már megvannak, indulhat az Apple drónflottája és az épületbelsők feltérképezése.

Az Apple drónokkal és beltéri navigációval erősítené térképszolgáltatását. A kaliforniai vállalat a Bloomberg beszámolója szerint a robotikában és az adatgyűjtésben jártas mérnökökből épít rá külön részleget, hogy specializált drónok segítségével részletesebb és gyorsabban frissülő térképadatokat gyűjtsön annál, amire a jelenlegi, kamerákkal és szenzorokkal telepakolt furgonokból álló járműflottája képes.

A pilóta nélküli repülő szerkezetek a tervek szerint folyamatos információt szolgáltatnak majd a jelzőtáblákról, a sávelterelésekről vagy az építési munkálatokról is, amelyek szinte valós időben épülnek be a cég navigációs alkalmazásába. Az Apple Maps repertoárjában megjelennek a beltéri térképek is, és állítólag egy marék új funkcióval gazdagítják majd az autós navigációt.

Nem elég javulgatni, szintet kell lépni

Ahogy azt az Apple szoftverfejlesztésekért felelős alelnöke néhány hónappal ezelőtt maga is elismerte, a társaság 2012-ben indított térképszolgáltatása nem csak a kezdetekkor hemzsegett a súlyos hibáktól, de az adatminőség a mai napig kívánnivalókat hagy maga után. A társaság nem rendelkezett a megfelelő technológiákkal, hogy a félelmetes mennyiségű adatforrásból gyorsan kinyerje, értékelje és megjelenítse a megfelelő információt, mert egyszerűen rosszul mérte fel, hogy mire lenne mindehhez szüksége.

Bár az elmúlt években a Maps rengeteget javult, valóban szintet kell lépnie, ha versenyre akarja kényszeríteni a piacvezető Google-t. A kereső, a tömegközlekedés vagy a külső fejlesztők (pl. Uber) felé megnyitott platform mellett a drónok alkalmazása lenne a következő lépés, amely a Bloomberg forrásai szerint egyébként nem kapcsolódna semmilyen, Apple logóval ellátott és piacosított drónos termékhez.

A vállalat már korábban megszerezte a szükséges engedélyeket a Szövetségi Légügyi Hivataltól, és terveibe az amerikai szabályozás nyár végi változásait is implementálta. Ez egyes elemeiben korlátozásokat jelent a korábbi lehetőségekhez képest, még akkor is, ha esetenként csak ajánlásokról van szó. Érdekesség, hogy az Apple dedikált csapata nem Kaliforniában, hanem Seattle-ben működik majd - ez a nyugati parti nagyváros ad otthont az Amazon főhadiszállásának is, ahonnan az iPhone gyártója állítólag már át is csábított magához néhány szakembert, velük pedig az Amazon hosszú ideje zajló drónkísérleteinek értékes tapasztalatait.

A lényeg természetesen itt is az okosautó

A drónok mellett a beltéri navigáció lesz a megújuló Maps legfőbb látványossága, amelynek alapjait a tavaly felvásárolt Indoor.io nevű startrup fejlesztései adják. Az épületbelsők feltérképezése elsősorban az olyan létesítmények esetében lesz érdekes, mint amilyenek a repülőterek vagy más, aránylag nagy belső forgalmat kezelő épületek, például a múzeumok.

A sofőrök szintén új Maps-szolgáltatásoknak örülhetnek majd, amelyek közül a Bloomberg forrásai a megfelelő időben és helyen történő sávváltásokat, pontosabban az azokat segítő funkciót emelték ki.

Hogy az Apple mennyire komolyan gondolja a térképek és a hozzájuk kapcsolódó készségek fejlesztését, azt összefüggésbe helyezi a cég egyik igazgatóhelyettesének a amerikai közlekedésbiztonsági ügynökséghez írt levele, amelyet mostanában kapott fel a sajtó. Ebben a vállalat az automatizációval és a gépi tanulással kapcsolatos nagyszabású befektetéseire hivatkozik, és az önvezető autók lehetőségeit taglalja a balesetmegelőzés területén - mindezt pedig az autonóm járművek tesztelésére vonatkozó szabályok lazításának érdekében, azt szorgalmazva, hogy a hatóság biztosítson egyenlő feltételeket a hagyományos piaci szereplők és a piacra újonnan belépő cégek számára.

Közösség & HR

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.