A vállalat újonnan elindított fiókja kifejezetten a felhasználók segítésére jött létre.

A hírt megelőzőn joggal gondolhattuk azt, hogy ez már régen megtörtént, pedig nem így van. Az általános gyakorlattal ellentétben az Apple-nek egészen mostanáig nem létezett olyan hivatalos Twitter fiókja, ami kifejezetten ügyfélszolgálati jellegű feladatokat látna el. Az Apple Support hasznos információkkal és tanácsadással várja a felhasználókat.

Mindenre válaszolnak

A technológiai profilú vállalatok túlnyomó többsége rendelkezik célzottan ilyen tevékenységet ellátó Twitter fiókkal. Az Apple eddig nem tartott fenn a cég teljes palettájával foglalkozó, támogató célú fiókot, bár egy-egy termékcsoport, vagy szolgáltatás már rendelkezik ilyennel. Közéjük tartozik a Beats, az Apple Music, vagy az iTunes használóinak szánt csatorna, amelyekkel valószínűleg azt is tesztelték, hogy mennyire kezelhetők a befutó kérések, panaszok, vélemények.

A friss fiók rövid időn belül 50 ezer követőt szerzett, ami a következő napokban várhatón megsokszorozódik majd. Csak e cikk írásával párhuzamosan közel 100 új kérés, kérdés érkezett a felületre, amit a jelek szerint egyesével válaszolnak meg az Apple munkatársai. A Support fiók e tevékenység mellett fotók, linkek, tippek megosztásával igyekszik proaktívan segíteni a felhasználókat.

Haladnak a korral

A fejlemény azzal is összefügg, hogy a Twitter az utóbbi hónapokban több olyan újítást vezetett be, ami a cégek számára megkönnyíti a vásárlókkal való kapcsolattartást. Az egyik ilyen új funkció a közvetlen üzenet (DM) küldését segítette azzal, hogy a felhasználó a tweetre válaszolva azonnal DM-ben fogalmazhatta meg panaszát, amivel zökkenőmentesebbé válhatott a kommunikáció.

A klasszikus megoldásoktól (telefon, e-mail) eltérő ügyfélszolgálati módszerek nem csak a Twitternél állnak középpontban. A Facebook például már most segít a vállalkozásoknak abban, hogy a Messengert egy support felületként is használhassák, és ezen keresztül bonyolódhasson a panaszkezelés. De cég tulajdonában lévő, már több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező WhatsApp is úgy próbál bevételhez jutni, hogy a szolgáltatást ügyfélszolgálati eszközként értékesítené a vállalkozásoknak.

Piaci hírek

Tegnap fellőtték a Trump Monitort. Ha tőzsdézik, nélkülözhetetlen

Tőzsdézik? Ha jót akar magának, töltse le a Trump Monitort! Az app figyeli a republikánus elnök twitterét, és riaszt, ha egy bejegyzés várhatóan felfordulást okozna a részvénypiacon.
 
Inspiráló munkakörnyezet, kreatív szakmai kihívások és csak ezután következne a bér? Utánajártunk, mit várnak el a hazai IT-szakemberek a mai munkaerőpiacon?

a melléklet támogatója az IThon.info

Hirdetés

Iránytű az IT piac kihívásaira

Mi lehet az alternatíva az informatikus munkaerőhiány csökkentésére, ha már a telefont szinte fel sem veszik, a LinkedIn-ről pedig leiratkoznak az IT szakemberek a túlontúl sok hasonló megkeresés miatt?

A VISZ az Infotér konferencián tárgyalta ki az IT-szakma képzési és munkaerő-piaci problémáit oktatási szakértők és cégvezetők segítségével.

2 millió forinttal díjazza a VISZ a legjobb középiskolát

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.