Az Interbrand minden évben elkészíti a globális vállalatok márkaértékét tükröző ranglistáját. A 100 legerősebb brandet tartalmazó listán évek óta óriási túlerőben szerepelnek a technológiai cégek, és ez a trend 2015-ben sem fordult meg, sőt. Az Apple és a Google magabiztosan őrzi az első két helyet, de akad több új belépő, akik még érdekesebbé teszik a gyűjtést.
Mutasd a branded, mondom mennyit érsz
A New York-i székhelyű tanácsadó cég elsődleges tevékenységi köre a cégek márkáinak menedzselése, de ezzel párhuzamosan úgy igyekszik a saját brandjét is építeni, hogy évente közzéteszi a már hivatkozási alapként kezelt listát. Ennek összeállításakor a cég azt veszi figyelembe, hogy a vállalatok financiálisan mennyit köszönhetnek a márkájuknak, a brand mennyire képes befolyásolni a vásárlókat és milyen közvetlen hatása van a pénzügyi mutatókra.
Az első 48 helyezett: az Apple mindent visz
A tech gyökerű cégek eddig is jól szerepeltek, sőt, ebben az évben a legjobb 10-ben ötről hatra nőtt az ilyen profilú márkák száma. A Facebook és Google dominanciája mellett szót kap a legjobbak között a Microsoft, az IBM, a Samsung, illetve az Amazon is. Az év újoncai közé tartozik a 82. helyre beszálló Lego, a mi szempontunkból érdekes PayPal (97.), valamint a lista végét elcsípő Lenovo.
Az élen a helyzet változatlan, amit a Coca Cola 2013-ban sínylett meg, mivel az Apple ekkor vette át tőle a vezetést. Az iPhone gyártója produkálta az egyik legnagyobb ugrást is ebben az évben: a 43 százalékos márkaérték növelést (119-ről 170 milliárd dollárra) egyedül a 23. helyre befutó Facebook tudta felülmúlni 54 százalékkal. Rajtuk kívül az elmúlt 12 hónapban az Amazon nőtt még jelentősebben (29%), míg az IBM 10 százalékos mínuszban van, a Samsung pedig stagnál.
Kínai belépők
A Lenovo mindössze a második kínai vállalatként jelent meg a színtéren, csatlakozva a tavaly óra szereplő, idén a 88. helyen álló Huaweihez. Brand tekintetében mindketten most jutottak el oda, hogy komolyabb értékkel bírjanak, velük párhuzamosan azonban több cég szenvedett el értékvesztés. Közéjük tartozik a japán Nintendo, illetve a finn Nokia, akik ebben az évben már nem tudtak bent maradni a legjobb 100-ban.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak