Erős év végi eladásokat produkált az Apple az új iPhone-nak köszönhetően – és a Samsung Galaxy Note 7 akkumulátorproblémái is minden bizonnyal hozzájárultak az almás vállalat okostelefonjai iránti kereslet felpörgéséhez. Ráadásul a használt készülékek hivatalos értékesítésének beindítása is segítette a számokat a Kantar Worldpanel ComTech elemzése szerint.
Mindezek ellenére a Google platformjára alapuló készülékek továbbra is uralják a piacot. Ugyanakkor ez az általános tétel azért nem áll meg minden fontosabb piacon. A szeptember-november közötti időszakban az androidos készülékek tették ki az eladások zömét Kínában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban, ellenben az Egyesült Államokban szinte fej-fej mellett versengett a két platform a vevők kegyeiért.
Van, ahol visszaesik az Android
2016 végén, az iPhone 7 és 7 Plus változatok megjelenése után, az almás okostelefonok az amerikai piacon történt eladások 43 százalékáért voltak felelősek. Ugyanitt, ugyanebben az időkeretben 2015-ben „csupán” az értékesítések 37 százalékát tették ki az iPhone-ok.
Ugyanilyen emelkedés figyelhető meg a brit piacon is: míg 2015 végén 39 százalékos részesedést tudhattak magukénak az Apple készülékei, addig 2016 azonos időszakában ez az arány 48 százalékra kúszott fel. Vagyis az iPhone és az Android a két angolszász országban gyakorlatilag egyenlő részben felosztotta maga között a piacot.
Az USA-ban az Android visszaesése már trendszerűnek tűnik, az elmúlt hat hónap folyamatos piacirészesedés-csökkenést hozott ezen a piacon. Míg a tavalyelőtti ünnepi időszakban még 60 százalékos részaránnyal bírt a zöld robotra alapuló okostelefonok eladása, addig 2016-ban ez visszaesett 55 százalékra.
Android = Samsung?
Sokan azonosítják a Google platformját a dél-koreaiak okostelefon márkájával, és ezen az általánosításon nem segít az sem, hogy a Samsung Galaxy készülékeinek eladása gyakorlatilag az iPhone-okkal van párban. A Samsung Galaxy S7 és S7 Edge modellek közel ugyanakkora mennyiségben találtak gazdára a mögöttünk álló ünnepi időszakban, mint az iPhone 7, 7 Plus és 6S készülékek. Előbbiek a teljes eladások 29 százalékáért feleltek, az Apple termékei pedig az eladások 31 százalékát adták.
Más a helyzet Kínában, ahol a piacvezető pozíciót éppen most készül átvenni a Huawei – a távol-keleti gyártó mobil kommunikációs eszközei adták az eladások 25 százalékát a fent említett három hónapos időszak alatt. Ezzel egyébként az Android 80 százalékos dominanciát tudhat magának a rizs hazájában, 20 százalék alá tuszkolva vissza a Steve Jobs alapította vállalat okostelefonjait.
Eközben a mobil Windows részesedése egészen marginálissá vált. A kulcspiacokon mindenhol visszaesett, ami nem meglepő annak tükrében, hogy már augusztusban megírtuk: a BlackBerry és a Windows Phone az összesített eladásoknak mindössze 7 ezrelékét (!) tudhatja magáénak.
„Továbbra is jelen akarunk lenni az okostelefonpiacon, de nem abban a formában, ahogyan azt napjaink piacvezetői diktálják, hanem egyedi formában, hogy elhozzuk a végső mobileszközt a felhasználók számára. Bizonyos dolgokat abbahagytunk, más dolgokat elkezdtünk azért, hogy felhasználók egy konkrét csoportjára fókuszálhassunk, és őket a lehető legjobban kiszolgáljuk” – utalt Satya Nadella a Nokia örökség levetésére pár hónapja. Azóta is kíváncsian várjuk, mi történik mobil téren a Microsofttal.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak