Július 7-én indul a felújított, biztonságos akkuval ellátott Galaxy Note 7-esek forgalmazása, egyelőre csak Dél-Koreában.

Az eredeti induló árnál jóval olcsóbban támadja le hazai piacát a Samsung az eddigi legnagyobb fiaskójának bizonyult Galaxy Note 7-eseivel. Persze nem az eredeti – robbanós akkujú – készülékeket dobja piacra, hanem reparált példányokat. Az értékesítést a héten kezdik meg, egyelőre csak Dél-Koreában.

Rajongóknak szánják

A 400 ezer darab felújított készüléket egy ügyes marketingfogással dobják piacra. A neve ugyanis Galaxy Note 7 Fan Edition, végül is bizonyos szempontból legendás készülékről van szó. Ára 610 dollár lesz, ami mintegy 30 százalékkal alacsonyabb, mint az eredeti készülékek ára volt induláskor. A piacra kerülő telefonok egy része a visszahívott és felújított Note 7-es lesz, de a gyártás leállítása után megmaradt alkatrészekből raknak össze vadonatújakat is.

Mint azt korábban megírtuk, a Fan Editiont csupán két ponton módosította a Samsung. Egyrészt olyan, kisebb kapacitású akkukat használ, melyek megfelelnek a Samsung szigorított akkumulátor-biztonsági előírásainak, másrészt a készülékek megkapják a Bixby nevű mesterséges intelligencia technológiát is.

A kisebb akkunak van még egy pozitív hozadéka: a készülék is könnyebb lett.

Nagy veszteségeket enyhít

Amikor a Samsung a Note 7-esek visszahívására, majd a gyártás leállítására kényszerült, még egyes elemzők úgy számoltak, hogy akár a 17 milliárd dollárt is elérheti a kár mértéke. A Credit Suisse elemzői ezt abból számolták ki, hogy ha minden rendben ment volna, a Samsung akár 19 millió Note 7-est is el tudott volna adni.

Amikor tavaly októberben leállították a gyártást, már mintegy 4 millió készülék jött le a gyártósorokról. A visszahívás költsége meghaladta az 1,4 milliárd dollárt. Összességében a fiaskó rendesen odavágott a vállalat profitjának. De azt érdemes megjegyezni, hogy a mobil üzletág tavaly így is csak 3 százalékot zsugorodott, amiben az okostelefon-piac globális telítettsége is szerepet játszhatott.

Ennél valószínűleg nagyobb volt a reputációs veszteség, amit nehéz forintosítani, ám hatása rendszerint elhúzódik. A Harris Poll éves US Reputation Quotient Reportja, amely a száz legnépszerűbb vállalat és márka rangsorát közli az Egyesült Államokban, 2015-ben a 7. helyre sorolta a Samsungot, míg tavaly már csak a 49-ikre.

Egy tavaly októberben – tehát a gyártás leállításával nagyjából egy időben – végzett felmérés is alátámasztotta a prezstízsveszteséget. A válaszadók közel 40 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem kér többet a Samsung telefonjaiból, és nem csak a Note-okból.

Jól jött a tavaly beindított felújítási program

Bár a héten Dél-Koreában indul a készülékek értékesítése, a Samsung már azt is elárulta, hogy ez csak az első lépés. Úgy tűnik, a Note 7-esek is bekerülnek abba a korábban meghirdetett felújítási programba, amelynek keretében a fejlődő piacokat látná el fejlettebb okostelefonokkal a vállalat.

A tavalyi döntés logikus volt, mivel a felújítandó készülékeket egy ún. upgrade program keretében gyűjtenék be. Az upgrade programba belépők tagjai évente cserélhetik a készüléküket bizonyos feltételek mellett úgy, hogy a korábbi készüléket leadják. A leadott készülékeket programot ugyanis úgy képzelik, hogy azokat a készülékeket fogják felújítani és értékesíteni, melyeket a Dél-Koreában és az USA-ban meghirdetett upgrade programhoz csatlakozók adnak le egy év után. Így a Samsung a fejlett piacokon felgyorsíthatja a készülékcserét, a fejlődő piacokon pedig meg tudja erősíteni a pozícióit az olcsóbb eszközök szegmenségben.

A felújított Fan Edition egyelőre csak Dél-Koreában lesz kapható, de a vállalat tervezi, hogy más piacokon is megjelenik vele, elsősorban a fejlődő országokban. A Reuters értesülései szerint az USA-ban és Indiában nem árusítják a korszerűsített készülékeket.

Mobilitás

Nálunk még mindig nagyon megy a Firefox

Megnéztük, honnan kellene felkapaszkodnia a Mozilla böngészőjének a legújabb és leggyorsabb verzióval. Elég mélyről.
 
Hirdetés

Üzleti sikerek az unalom ellen

A budapesti gasztroforradalom két jellegzetes vállalkozását, a Budapest Bakeringet és a Budapest Makeryt egy képzőművész alapította, ám a sikerhez nagy szükség volt a digitális technológia teremtette lehetőségekre is.

Hirdetés
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.