Az átalakuló tévézési szokások, az online tartalmak előtérbe kerülése stratégiaváltásra készteti a legnagyobb csatornákat és szolgáltatókat. A gyerekekkel kezdik.

A BBC nemrégiben jelentette be: 34 millió fontot (mintegy 44 millió dollárt) fordít a következő három évben gyerekeknek szóló tartalmak előállítására, hogy jobban bírja a versenyt az amerikai streaming óriásokkal, a YouTube-bal és a Netflix-szel.  

A gyerekek sem a tévé előtt ülnek

Az összeg nagyobb részét a BBC két gyerekcsatornája, a 6 éves kor alattiaknak szóló CBeebies és a 6-12 éves korú gyerekeket megcélzó CBBC csatorna kapja. A fennmaradó részből a fiatal korosztályoknak szóló élő online programokat, online videoblogokat, interaktív digitális tartalmakat finanszíroznak.

Miért lett fontos ez a a BBC-nek? A BI Intelligence beszámolója szerint a tévénézés a szigetországi fiatalok körében is egyre inkább veszít a népszerűségéből. A legfrissebb felmérések szerint a brit gyerekek 2015-ben még heti 15 órát töltöttek a képernyők előtt, tavaly már csak alig 13,5 órát. Egy múlt év végi kutatás szerint az 5-15 év közötti korosztály már több időt tölt online tartalmak nézésével, mint televíziózással. Emiatt érezhetően csökkent a CBBC nézettségi mutatója.  

A médiafogyasztási szokások ugyanis látványosan változnak. A nézők egyre jobban elszakadnak az élő műsoroktól, és olyan szolgáltatásokra fizetnek elő, amelyek lehetővé teszik, hogy akkor és azt a programot kövessék, amit és amikor szeretnének. Ennek egyik látványos jele a tanulmány szerint, hogy az USA-ban a hagyományos tévézésre fordított idő két év alatt napi 18 perccel, mintegy 6 százalékkal csökkent.

 
Nielsen - Time Spent Streaming By Video Platform
Create pie charts


Egyre népszerűbbek a YouTube típusú videomegosztók és az olyan, internetes tévézés körébe tartozó SVOD (Streaming Video On Demand) szolgáltatások, mint a Netflix, valamint a közösségi oldalakon megjelenő live streaming tartalmak. Az amerikai háztartások fele már SVOD ügyfél. Az amerikai fogyasztók a Netflix mellett leginkább az Amazonra és a Hulura fizetnek elő.

Megállíthatatlanul nyomul a Netflix és a YouTube

A brit kultúrát befolyásoló online tartalmaknál is egyértelmű az amerikai streaming cégek a YouTube és a Netflix fölénye. Az 5-7 éves brit gyerekek körében különösen népszerű a YouTube, ennek a korosztálynak az 54 százaléka böngészi rendszeresen ezt a csatornát. Még ennél is nagyobb az elfogadottsága a 8-11 évesek között: közel a háromnegyedük választja rendszeresen a YouTube-ot.

A múlt év elején hatalmas nemzetközi terjeszkedést meghirdetető Netflix gyümölcse is beérni látszik. A brit háztartások közel a negyede fizetett elő tavaly márciusban az amerikai cég streaming szolgáltatására. Bár a CBeebies és a CBBC a szigetországban még mindig a két legnépszerűbb gyerek csatorna, a BBC mostani beruházása azt jelzi, hogy a brit csatorna tart a tengerentúli streaming platformok piaci befolyásának a növekedésétől, az ottani gyerekek körében.

Ugyanakkor a versenytársak is erősítik kínálatukata gyerekeknek szóló tartalmakban. A Netflix nemrégiben mutatta be a népszerű Csizmás Kandúr animációs sorozat interaktív epizódját, ahol a nézők menetközben befolyásolhatták a történet végkimenetelét. A YouTube gyerekorientált platformja, a YouTube Kids hetente 8 millió fiatal nézőt ültet videotartalmai elé, ugyancsak mostanában jelentette be, hogy négy új gyereksorozatot indít a YouTube Reden.

Nem véletlen a látványos verseny a gyerekek kegyeiért, hiszen a szolgáltatók szempontjából a figyelmüket érdemes minél előbb megragadni. Így lehet belőlük hosszú távon felnőtt előfizetőt csinálni. Az viszont kérdéses, hogy a BBC által erre szánt összeg elegendő lesz-e minőségi sorozatok előállítására, és valóban komoly ellenválasz lesz-e a versenytársak lépéseire. 

Az év elején a Netflix például azt jelentette be, hogy az idén legalább 6 milliárd dollárt fordít tartalom előállításra, mi több, már a filmgyártásba is beszállt. Idén a cég a nagy hollywoodi stúdiókénál is több, legalább 36 film kizárólagos jogaival rendelkezik, amelyek mozikban nem, csak a neten lesznek elérhetők a Netflix applikáción vagy böngészőn keresztül.

Piaci hírek

Nálunk még mindig nagyon megy a Firefox

Megnéztük, honnan kellene felkapaszkodnia a Mozilla böngészőjének a legújabb és leggyorsabb verzióval. Elég mélyről.
 
Hirdetés
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.