Az átalakuló tévézési szokások, az online tartalmak előtérbe kerülése stratégiaváltásra készteti a legnagyobb csatornákat és szolgáltatókat. A gyerekekkel kezdik.

A BBC nemrégiben jelentette be: 34 millió fontot (mintegy 44 millió dollárt) fordít a következő három évben gyerekeknek szóló tartalmak előállítására, hogy jobban bírja a versenyt az amerikai streaming óriásokkal, a YouTube-bal és a Netflix-szel.  

A gyerekek sem a tévé előtt ülnek

Az összeg nagyobb részét a BBC két gyerekcsatornája, a 6 éves kor alattiaknak szóló CBeebies és a 6-12 éves korú gyerekeket megcélzó CBBC csatorna kapja. A fennmaradó részből a fiatal korosztályoknak szóló élő online programokat, online videoblogokat, interaktív digitális tartalmakat finanszíroznak.

Miért lett fontos ez a a BBC-nek? A BI Intelligence beszámolója szerint a tévénézés a szigetországi fiatalok körében is egyre inkább veszít a népszerűségéből. A legfrissebb felmérések szerint a brit gyerekek 2015-ben még heti 15 órát töltöttek a képernyők előtt, tavaly már csak alig 13,5 órát. Egy múlt év végi kutatás szerint az 5-15 év közötti korosztály már több időt tölt online tartalmak nézésével, mint televíziózással. Emiatt érezhetően csökkent a CBBC nézettségi mutatója.  

A médiafogyasztási szokások ugyanis látványosan változnak. A nézők egyre jobban elszakadnak az élő műsoroktól, és olyan szolgáltatásokra fizetnek elő, amelyek lehetővé teszik, hogy akkor és azt a programot kövessék, amit és amikor szeretnének. Ennek egyik látványos jele a tanulmány szerint, hogy az USA-ban a hagyományos tévézésre fordított idő két év alatt napi 18 perccel, mintegy 6 százalékkal csökkent.

 
Nielsen - Time Spent Streaming By Video Platform
Create pie charts


Egyre népszerűbbek a YouTube típusú videomegosztók és az olyan, internetes tévézés körébe tartozó SVOD (Streaming Video On Demand) szolgáltatások, mint a Netflix, valamint a közösségi oldalakon megjelenő live streaming tartalmak. Az amerikai háztartások fele már SVOD ügyfél. Az amerikai fogyasztók a Netflix mellett leginkább az Amazonra és a Hulura fizetnek elő.

Megállíthatatlanul nyomul a Netflix és a YouTube

A brit kultúrát befolyásoló online tartalmaknál is egyértelmű az amerikai streaming cégek a YouTube és a Netflix fölénye. Az 5-7 éves brit gyerekek körében különösen népszerű a YouTube, ennek a korosztálynak az 54 százaléka böngészi rendszeresen ezt a csatornát. Még ennél is nagyobb az elfogadottsága a 8-11 évesek között: közel a háromnegyedük választja rendszeresen a YouTube-ot.

A múlt év elején hatalmas nemzetközi terjeszkedést meghirdetető Netflix gyümölcse is beérni látszik. A brit háztartások közel a negyede fizetett elő tavaly márciusban az amerikai cég streaming szolgáltatására. Bár a CBeebies és a CBBC a szigetországban még mindig a két legnépszerűbb gyerek csatorna, a BBC mostani beruházása azt jelzi, hogy a brit csatorna tart a tengerentúli streaming platformok piaci befolyásának a növekedésétől, az ottani gyerekek körében.

Ugyanakkor a versenytársak is erősítik kínálatukata gyerekeknek szóló tartalmakban. A Netflix nemrégiben mutatta be a népszerű Csizmás Kandúr animációs sorozat interaktív epizódját, ahol a nézők menetközben befolyásolhatták a történet végkimenetelét. A YouTube gyerekorientált platformja, a YouTube Kids hetente 8 millió fiatal nézőt ültet videotartalmai elé, ugyancsak mostanában jelentette be, hogy négy új gyereksorozatot indít a YouTube Reden.

Nem véletlen a látványos verseny a gyerekek kegyeiért, hiszen a szolgáltatók szempontjából a figyelmüket érdemes minél előbb megragadni. Így lehet belőlük hosszú távon felnőtt előfizetőt csinálni. Az viszont kérdéses, hogy a BBC által erre szánt összeg elegendő lesz-e minőségi sorozatok előállítására, és valóban komoly ellenválasz lesz-e a versenytársak lépéseire. 

Az év elején a Netflix például azt jelentette be, hogy az idén legalább 6 milliárd dollárt fordít tartalom előállításra, mi több, már a filmgyártásba is beszállt. Idén a cég a nagy hollywoodi stúdiókénál is több, legalább 36 film kizárólagos jogaival rendelkezik, amelyek mozikban nem, csak a neten lesznek elérhetők a Netflix applikáción vagy böngészőn keresztül.

Piaci hírek

Kanadai költözéssel hergeli Trumpot az Amazon

Alighogy az Apple bejelentett 20 ezer új amerikai munkahelyet, az Amazon meglebegtette, hogy 50 ezer állást vihet Kanadába.
 
Hirdetés

Nagy kihívás blockchain szakértőt találni, pedig már van rá igény

Ha kell, projekt alapon, ha kell, klasszikus fejvadász módjára közvetíti az itthon is nagy számban keresett informatikai szakértőket a Bluebird International Zrt.

Hogyan alakítják át a munkaerőpiacon bekövetkezett változások a HR-cégek tevékenységét? Milyen új eszközök és módszerek jelennek meg a fejvadászatban?

a melléklet támogatója a Bluebird

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.