Szeretik az emberek az okosórákat, a szerelők pedig nemsokára fejre szerelt kijelzőkön tanulhatják a szakmai fogásokat. Egyre több viselhető okoseszköz lesz körülöttünk.

Ebben az évben előreláthatólag 274,6 millió új viselhető okoseszköz talál gazdára a világon, 18,4 százalékkal több, mint tavaly. A hordozható elektronikai kütyük értékesítéséből a gyártóknak 2016-ban 28,7 milliárd dollár bevételük lesz, ebből az okosóra biznisz maga hoz 11,5 milliárd dollárt – állítja legfrissebb felmérésében a Gartner.

Mindenki okosórát akar

Az amerikai piackutató elemzői szerint az okosórák iránti kereslet 2015 és 2017 között 48 százalékkal nő. Ez javarészt az Apple viselhető eszközeinek köszönhető, amelyek lassan életstílust reremtenek. 2019-ig az okosórákban lesz a legnagyobb üzlet, amikor is az eladott eszközök összértéke eléri a 17,5 milliárd dollárt.

Azt is elismerik ugyanakkor a szakértők, hogy bármekkora elfogadottsága lesz is a következő évek során az okosóráknak, az messze nem éri el az okostelefonokét, amelyekből a Gartner szerint 2016-ban több mint 374 millió talál gazdára a fejlett piacokon, illetve a fejlődő térségekben, ez utóbbiakban főleg az olyan nagyvárosokban, mint Hongkong vagy Szingapúr.

A viselhető fitneszeszközök – köztük a karkötők, az okosruházat, a mellre rögzíthető sportpántok, sportórák és egyéb fitneszmonitorok – népszerűsége is töretlen marad. Ezekre a keresletüket az Egyesült Államokban például a különféle wellness programok is generálják. Az összes viselhető elektronikai fitneszeszköz közül a következő években legjobban a sportórák tartják majd az árukat, elsősorban a továbbfejlesztett szenzorok és az órákba épített analitikai tudás miatt is – mondják a Gartner elemzők. A futók, a kerékpárosok és a búvárok például a sportórákat választják az okosórák helyett a jobb felhasználói felület, a többféle funkció és a tartósságuk miatt.

Gartner – okoseszközök piaca, 2015-2017
Create your own infographics

Bár az okoskarkötők piaca tavaly még összemérhető volt az okosórákéval, a bagyobb távlatban az utóbbiak állnak nyerésre, elsősorban sokoldalúságuk miatt. A karkötőgyártók ugyanakkor már keresik, hogyan tudnák felvenni a versenyt az óragyártókkal, illetve hogyan tudnának némi piacot elhúdítani az egyértelműen piacvezető Fitbittől. A karkötők esetében a jövőben a fitnesz jellegű használat mellett többletérték lehet például a mobilfizetés, a hozzáféréskezelés, a biztonsági megoldások, a wellness és az egészségi állapot figyelése is.

A HMD-re az üzleti piac lesz vevő

A  feltörekvő kütyük közé sorolhatók a fejre szerelt kijelzők (head-mounted display – HMD), melyek drága katonai eszközökként kezdték pályájukat, de az idén már elindulnak a szélesebb körben elfogadott konzumer és vállalati eszközök irányába. A Gartner ide sorolja a virtuális valóság eszközöket is, például a HTC Vive-ot, az Oculus Riftet, a Sony PlayStation VR-t vagy a Microsoft HoloLenst.

Ezeket a konzumer piacon videojátékokkal és egyéb szórakoztató tartalmakkal, míg a vállalati piacon üzleti applikációkkal lehet majd megvásárolni. Filmproducerek, sportvezetők szélesíthetik hagyományos portfoliójukat, hiszen a HMD eszközökkel létrehozhatnak akár személyre szabott interaktív filmeket, sporteseményeket stb. is.

A Gartner szerint HMD-k céges használata látványosan növekszik a következő években: 2018-ban ezeknek az eszközöknek több mint negyedét üzleti célokra használják majd. Ezeket a készülékeket főleg javító, karbantartó cégek vásárolják majd. A helyszínen dolgozó munkatársaik a kijelzőkön kaphatják az újabb teendőkre vonatkozó vezetői utasítások, miközben épp egy másik feladaton dolgoznak – vízionálja a kétkezi dolgozók egy lehetséges jövőképét a Gartner felmérés.

És hogy mekkora üzletet jelentenek az operátoroknak itthon a viselhető eszközök? A megkérdezett cégek (Magyar Telekom, Telenor, Vodafone) nagyjából egybehangzóan azt válaszolták, hogy magukat a készülékeket limitált mennyiségben már forgalmazzák, de speciális szolgáltatást, külön díjszabást egyelőre nem terveznek rájuk, mivel a potenciális ügyfélkör még nem éri el azt a szintet.

Konzumer tech

Így lesz júliustól egy Invitelből három

A legnagyobb változás, hogy az üzleti infokommunikációs üzletág önálló márka lesz, és külön cégbe kerül.
 
Hirdetés

Duplázza a sebességet 4G-n a Telenor

Május elejétől több újítást is élvezhetnek a Telenor ügyfelei: három városban már akár 300 Mbit/s-os sebességgel is tudnak mobilnetezni.

A legfrissebb felhős biztonsági fejlesztéseknek köszönhetően védettebbé válhatnak az adatok, mint valaha. Az aktuális fenyegetések után az ezekre adott válaszokat járjuk körül.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Adatvédelem a felhőben

Az európai szabályozásnak az is célja, hogy a vállalatok jobban bízzanak az Unió felhőszolgáltatóiban.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.