Jelentősen átalakítja személyre szabott hirdetéselhelyezési rendszerét a Facebook. A leglényegesebb elem, hogy a böngészési adatokat is felhasználják.

A Facebook eddig is figyelte, milyen oldalakat kedvelünk, milyen cikkeket osztunk meg, mely cégeket, termékeket követünk a közösségi hálózatán. Ezeket az információkat felhasználva pedig megpróbálta az adott felhasználó számára relevánsnak tekinthető hirdetésekkel feltölteni a reklámfelületeket. Rövidesen azonban ez az információs kör kibővül az emberek Facebookon kívüli digitális életével is, hiszen a cég bejelentette, hogy a böngészési adatokból és a használt applikációkból nyert információkkal erősíti a célzás pontosságát.

Köszönöm, nem érdekel az ütvefúró

A nagy átváltozással némi felhasználói tájékoztatás is együtt jár majd. Bizonyára sokan elgondolkoztak már azon, miért kapják a hajnövesztő hirdetéseket, amikor köszönik szépen, de egyelőre van mit oldalra fésülniük. Az új rendszerben a minden egyes hirdetés jobb felső sarkában elérhető menüben lesz egy új pont, amelyre kattintva a felhasználónak elmagyarázzák, milyen tevékenységi kör, téma kötődik a hirdetéshez és egyben hozzánk. Amennyiben úgy gondoljuk, hogy ez mellé ment, akkor lehetőség lesz ezt a kategóriát kivenni a Facebook rólunk vezetett preferencialistájáról. Ez pedig gyakran megeshet, hiszen ha például egyszer a szomszéd kérésére barkácsgépek után kutattunk a neten, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy mostantól minden ütvefúrót megveszünk, ami a szemünk elé kerül.

Azok, akik nem kívánják, hogy az életük nyitott könyv legyen a Facebook számára, nincsenek könnyű helyzetben, hiszen a cég nem fog egy egyszerű kapcsolót biztosítani az ilyen jellegű igények kielégítésére. A közösségi oldalon kívüli mobilos digitális életünk viszonylag egyszerűen védhető, már amennyiben androidos vagy almás telefonunk van. Ezeknél a rendszereknél az általános követést tiltó parancsokat tiszteletben tartja a Zuckerberg-birodalom.

Nem úgy a hagyományos böngészőknél, amelyeken csak részleges, nyakatekert és nem is végleges megoldás van az elzárkózásra. A Facebook erre a Digital Advertising Alliance oldalát ajánlja, ahol a kezdeményezéshez csatlakozó mintegy 120 cég esetében kérhetjük, hogy azok ne vegyék figyelembe böngészési aktivitásunkat a hirdetéselhelyezésnél. Ezt ugyanakkor minden böngészőnél külön kell beállítani, ráadásul ha bármilyen okból töröljük a sütiket, akkor a beállítás "elfelejtődik", azaz újra vissza kell látogatnunk.

Amerikában kezdődik

A hazai internetezőket azonban egyelőre mindez nem érinti, hiszen ahogy a Facebook-fejlesztések legtöbbje, ez sem egyik pillanatról a másikra élesedik mindenhol. A cég közleménye szerint az elkövetkező hetekben kapcsolják be az új rendszert, első körben kizárólag az Egyesült Államokban. Természetesen nem szándékoznak itt megállni, de a további régiók bevonása alsó hangon is több hónapot vesz majd igénybe.

Közösség & HR

Visszavonulót fújt Európában a TikTok

Az Európai Bizottságnak nagyon nem tetszett a kínai közösségi alkalmazás ösztönzőporgramja, amit olyan addiktívnak és károsnak jellemeztek, mint a dohányzást.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.